Sınıf öğretmeni adaylarının bilimsel süreç beceri düzeyleri ve bu becerilerin derslerine entegreleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının bilimsel süreç becerileri öğretimlerindeki gelişimlerini izlemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışma, eylem araştırması yöntemi ile tasarlanmıştır. Çalışmanın örneklemini, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi 2015-2016 eğitim öğretim yılı bahar döneminde 4. sınıfta öğrenim görmekte olan ve öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında ilkokul 4. sınıfa staja giden 4 öğretmen adayı (3 kız, 1 erkek) oluşturmaktadır. Çalışmada ilk olarak öğretmen adaylarının süreçten önce ve süreçten sonra bilgi düzeylerine bakmak için Enger ve Yeger (1998) tarafından geliştirilen, Koray, Köksal, Özdemir ve Presley (2007) tarafından Türkçe'ye uyarlanan `Bilimsel Süreç Beceri Testi` kullanılmıştır. İkinci olarak, öğretmen adayları ile süreçten önce ve sonra olmak üzere iki kez odak grup görüşmesi yapılmıştır. Son olarak ise, öğretmen adaylarına bilimsel süreç becerileri hakkında bilgilendirmeler doğrultusunda ders anlatımlarındaki değişimler gözlenmiştir. Çalışmada elde edilen veriler için içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmada öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine yönelik bilgi seviyelerinin arttığı ve bu becerileri derslerine entegre konusunda aşama kaydettikleri görülmüştür. Bu bilgiler doğrultusunda öneriler verilmiştir. The purpose of this study is to monitor the development of pre-service primary teachers in the teaching of scientific process skills. Towards this end, the study was designed with the method of action research. The sample of the study consists of 4 pre-service teachers (3 girls, 1 male) who are studying in the 4th grade in the spring semester of 2015-2016 academic year in Muğla Sıtkı Koçman University, and who are attending to 4th grade of primary school within the teaching practice course. In the study, `Scientific Process Skill Test`, which was developed by Enger and Yeger (1998) and adapted to Turkish by Koray, Köksal, Özdemir and Presley (2007) was used to examine the knowledge levels of pre-service teachers before and after the process. Secondly, the focus group interview was held with the pre-service teachers twice before and after the process. Finally, changes in lectures have been observed in the direction of informing the pre-service teachers about scientific process skills. Content analysis was used for the data obtained in the study. In the study, it was seen that the pre-service teachers' knowledge levels towards scientific process skills increased and they were progressing in integrating these skills into their courses. Suggestions were given in the light of this information.
Collections