Browsing SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1-20 of 271
-
12 yıllık zorunlu eğitim sisteminde okul yönetiminde karşılaşılan sorunlar
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET12 YILLIK ZORUNLU EĞİTİM SİSTEMİNDE OKUL YÖNETİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLARSiraç BADURZirve Üniversitesi, Sosyal Bilimler EnstitüsüEğitim Bilimleri Anabilim DalıYüksek Lisans Tezi, 114 sayfa, Ağustos 2014Tez Danışmanı: ... -
12 yıllık zorunlu eğitim uygulamasına ilişkin öğretmen, yönetici ve veli görüşlerinin incelenmesi: Gaziantep il örneği
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı 2012-2013 öğretim yılında uygulamaya konulan 12 yıllık (4+4+4) zorunlu eğitim uygulamasının ilişkin öğretmen, yönetici ve velilerin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma kapsamında 12 yıllık zorunlu ... -
1982 Anayasası`nda vesayetin yapısı ve oluşumu
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Türk toplumu tarihsel yapısı itibari ile devlet-ebed-müddet inancının yerleşik olduğu bir toplumdur. Bu inancın somut organı ise özellikle Osmanlı İmparatorluğu ile çeşitli biçimlerde devlet mekanizmasını elinde tutmuş ... -
1999-2015 yılları arasındaki okul yöneticisi seçme ve atama kriterlerinin analizi (Adana ili örneği)
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-03-26)Bu araştırmada, 10 Haziran 2014 tarihli Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğine bağlı olarak okullara ve kurumlara yapılacak atamalarda göz önünde bulundurulması gereken kriterleri belirlemek ... -
4+4+4 uygulamasının okul yöneticilerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma; Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki ilkokul ve ortaokullardan oluşmaktadır. Bu çalışma ile ilkokullarda ve ortaokullarda eğitimde 4+4+4 düzenlemesinin işleyişi hakkında bu işi yapan okul yöneticilerinin ve ... -
48 - 72 aylık çocuklara uygulanan beyin aktivitelerinin çocukların küçük kas gelişimine etkisi
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, 48-72 aylık çocuklara uygulanan beyin aktivitelerinin çocukların küçük kas gelişimine etkisi araştırılmıştır. 8 haftalık süre boyunca 16 beyin aktiviteleri hareketlerini uygulayan deney grubu ile olağan eğitim ... -
5. sınıf sosyal bilgiler programının öğrenme - öğretme boyutunun değerlendirilmesi
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programının Öğrenme-Öğretme boyutunun öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, evren ve örneklemi 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında Muş ... -
6. sınıf sosyal bilgiler dersinde tarih konularının çoklu zeka kuramına göre öğretilmesinin öğrenci başarısına etkisi
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bilgi, dün olduğu gibi bugün de önem arz etmektedir. Bilginin kazanılarak kullanılmasında ve bilgi gücünün üretilmesinde en önemli görev eğitim sistemlerindedir. Artık öğretmenin görevi öğrenme ortamında bilgiyi sıralamak ... -
8. sınıf öğrencilerinin problem çözme davranışlarının kişilik gelişimi açısından incelenmesi: Gaziantep il örneği
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, 8. Sınıf öğrencilerinin Problem Çözme düzeyleri ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim döneminde Gaziantep ilinde bulunan Ahmet Çelebi ... -
A structurational approach to the role of colonial education in Northern Nigeria
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tezin temel gayesi kolonyal eğitimin batılı eğitim alan elitler ile İslami eğitim alan geniş kitleler arasında ortaya çıkan toplumsal ayrışmanın gerisindeki rolüne eğilmektir. Adı geçen Batılı elitler İngiliz Sömürge ... -
Adalet ve Kalkınma Partisi eğitim politikaları
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı Türkiye'de 2002-2015 yılları arasında iktidarda olan Adalet ve Kalkınma Partisi'nin eğitim politikalarını saptamak ve çözümlemektir. Araştırma tarama türünde betimsel bir çalışmadır. Adalet ... -
Aday öğretmenlerin göreve başlarken yaşadıkları sorunlar
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma eğitim sisteminin başlıca uygulayıcısı ve motor gücü olan öğretmenlerimizin, aday öğretmenlerin göreve başlarken karşılaştıkları sorunları belirlemeye yöneliktir. Araştırmanın çalışma evrenini, Diyarbakır ilinin ... -
Anadili eğitim dilinden farklı olan öğrencilerin karşılaştıkları sorunlara ilişkin bir araştırma
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, anadili eğitim dilinden farklı olan öğrencilerin öğretmenlerinin görüşlerine göre karşılaştıkları sorunların araştırılmasıdır. Çalışma tarama modelinde nitel bir çalışmadır. Araştırmanın evreni; 2014-2015 ... -
Anadolu liselerinde etkili okul kavramının yönetici ve öğretmen algılarına göre değerlendirilmesi
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı, Anadolu Liselerinde etkili okul kavramının yönetici ve öğretmen algılarına göre değerlendirilmesidir. Araştırmanın evrenini 2013-2014 öğretim yılında Batman il merkezinde 15 resmi, 3 özel Anadolu ... -
Anadolu liselerinde görevli yönetici ve öğretmenlerin görüşlerine göre öğrencilerin okul malına karşı gösterdikleri tahripçi davranışlar (Batman İli örneği)
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Kamu Anadolu Liselerinde görevli yönetici ve öğretmenlerin görüşlerine göre öğrencilerin okul malına karşı gösterdikleri tahripçi davranışlar incelenmiştir.Tahripçilik davranışı farklı birçok alanda kendini ... -
Anadolu liselerinin etkili okul olma özelliklerini karşılama düzeyi (Gaziantep İli örneği)
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Yapılan bu araştırmanın amacı Gaziantep ilindeki Anadolu Liselerinde görev yapan okul yöneticisi ve öğretmenlerin görüşlerine göre bu okulların etkili okul özelliklerini karşılama düzeyini saptamaktır. Araştırmada ... -
Anaokulu müdürlerinin etkili liderlik özellikleri ve sahip olma düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerine göre, okul müdürlerinin etkili liderlik özelliklerine sahip olma düzeylerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu araştırma, tarama modelinde ... -
Anayasal hak ve özgürlükler bağlamında terörle mücadele ve terör örgütleri
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İnsan hakları, çağımızın en önde gelen kavramlarından birisidir. İnsan haklarıhemen her insanın kabul edip sonuna kadar da desteklemek durumunda olduğu en üstdüzeydeki hukuksal değerlerdir.Tarihin her döneminde insanı esas ... -
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kararları çerçevesinde ifade özgürlüğü
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İnsanlar dünyada var oldukları günden bu güne kadar güvenlik, beslenme, barınma vb. ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra, gelecekte de bu ihtiyaçlarını kesintisiz olarak karşılayabilmek, geleceklerini güvence altına almak, ... -
Bağımsız anaokulu müdürlerinin kültürel liderlik davranışları ile okul öncesi öğretmenlerinin iş doyumu arasındaki ilişki Diyarbakır ili örneği
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-11-13)Bu çalışmanın amacı, bağımsız anaokulu müdürlerinin kültürel liderlikdavranışları ile okul öncesi öğretmenlerinin iş doyumu arasındaki ilişkininbelirlenmesidir.Araştırma evrenini 2014–2015 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır ...