Aday öğretmenlerin göreve başlarken yaşadıkları sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma eğitim sisteminin başlıca uygulayıcısı ve motor gücü olan öğretmenlerimizin, aday öğretmenlerin göreve başlarken karşılaştıkları sorunları belirlemeye yöneliktir. Araştırmanın çalışma evrenini, Diyarbakır ilinin merkez ilçeleri olan Bağlar, Sur, Kayapınar ve Yenişehir'de bulunan aday öğretmenler oluşturmaktadır.Aday öğretmenlere göreve başlarken yaşadıkları sorunlarla ilgili 48 soru yöneltilmiş ve bu sorulara uygun cevap vermeleri istenmiştir. Ayrıca anket sırasında öğretmenlere en çok rahatsızlık duyduğu sorunu cevaplamaları istenmiştir. Daha sonra çıkan sonuçlara göre öğretmenlerin en çok rahatsızlık duyduğu ya da sorun yaşadığı maddeler ele alınmıştır. Çıkan sonuçlar frekans tablosuna göre incelenmiş, t testi, Kruskal-Wallis ve Anova tablosu aracılığıyla analiz edilmiştir.Elde edilen sonuçlara göre: aday öğretmenlerin söz konusu alanlarda yaşadıkları sorunlarda cinsiyet, baba mesleği, anne mesleği, okulda alınan kararlara katılma durumu, mezun olunan fakülte türü anlamlı bir fark oluşturmazken, çalışılan okul türü, okulun ağırlıklı olarak yönetim stili, kişisel gelişim ve insan ilişkileriyle ilgili okunan aylık kitap sayısı aday öğretmenlerin yaşadıkları sorunları algılamaları bakımından önemli bir unsur oluşturmaktadır.Ayrıca genel olarak tüm öğretmenlerin rahatsız oldukları sorunların başında `gelirin düşük olması`, `toplumdaki saygınlığının düşmesi` ile `sık değişen programlar ve mevzuatlar` ile ilgili olduğu görülmektedir, öğretmenlerin görevli oldukları okullarda malzeme ve teçhizat eksikliği bulunmakta, öğretmenler barınma problemi yaşamakta, okula uyum sırasında güçlük çekmekte, sınıf yönetimi konusunda kendilerini yetersiz hissetmektedir.Anahtar Sözcükler: Aday Öğretmenler, Öğretmen Sorunları, Adaylık Dönemi This study is designed to find out the problems being faced by candidate teachers, who are major practitioners and leaders of the educational system while starting their careers. Population of the study consists of the candidate teachers in the central districts of Bağlar, Sur, Kayapınar and Yenişehir in Diyarbakır. 48 questions about the problems they face while starting their careers were asked and they were wanted to give appropriate answers to these questions. Furthermore, they were wanted to answer the problem which they think it is the most troublesome during the questionnaire. Next, according to the results, the items on which most of the candidate teachers are troubled with or have difficulty were dealt with. The obtained results were investigated according to the frequency table and they were analyzed by means of t-test, Kruskal-Wallis and Anova table. The results showed that there was not a significant difference according to the gender, father's profession, and mother's profession, agreeing or disagreeing with the decisions made at school, the type of faculty being graduated from while the type of school at which they work, the intensive management style of the school, professional development, and the number of books being read about human relationships in a month constitute an important fact in terms of candidate teachers' perceiving the problems they are facing. In addition, it was seen that the main problems which were considered as bothering by all teachers in general were `low income`, `decrease in the prestige in the society` and `frequent changes in programs and regulations`. They also do not have enough materials and equipments at schools, they have problems with accommodation, they have difficulty in the adaptation process and they feel themselves insufficient about the classroom management. Key Words: Candidate Teachers, Teachers' Problems, Candidateship Period
Collections