Anadolu liselerinin etkili okul olma özelliklerini karşılama düzeyi (Gaziantep İli örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan bu araştırmanın amacı Gaziantep ilindeki Anadolu Liselerinde görev yapan okul yöneticisi ve öğretmenlerin görüşlerine göre bu okulların etkili okul özelliklerini karşılama düzeyini saptamaktır. Araştırmada katılımcıların etkili okul boyutları olan okul yöneticisi, öğretmenler, öğrenciler, okul ortamı ve veliler konularında görüşleri alınmıştır. Bu amaçla izin alınarak Balcı (1993) tarafından geliştirilen etkili okul anketi uygulanmıştır.Araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ilindeki Anadolu Liselerinde görev yapmakta olan öğretmenler ile okul yöneticileri oluşturmaktadır. Araştırmaya örneklem teşkil eden okullar Şehitkâmil ve Şahinbey ilçelerindeki Anadolu Liseleridir. Araştırmaya örneklem teşkil eden grup söz konusu iki ilçedeki okullarda görev yapan 202 öğretmen ve 28 okul yöneticisi şeklinde yığın içinden tesadüfi olarak seçilmiştir. Katılımcıların görüşleri arasında fark olup olmadığı t-testi ve tek yönlü varyans analizi ile kontrol edilmiştir. Araştırma sonucundaki bulgulardan hareketle şu sonuçlara ulaşılmıştır;Etkili okul boyutları açısından en etkili boyutun `okul ortamı` boyutu olduğu görülmektedir. Bu sonuçtan hareketle Anadolu Liselerinde olumlu bir okul iklimi ve iletişiminin kurulduğu söylenebilir. Etkili okul boyutları olan `yönetici`, `öğretmenler` ve `veliler` boyutlarında çıkan sonuç `çok katılıyorum` seçeneğine karşılık gelmektedir. Etkili okul bağlamında `öğrenci` boyutunda ise verilen cevapların ortalamalarının yüksek olmasına karşın tüm boyutlar arasında en düşük seviyededir. Araştırmada etkili okulun tüm boyutlarına ilişkin olarak; cinsiyet, yaş, branş, hizmet süresi ve okullarındaki hizmet süresinin, katılımcıların tüm boyutlara ilişkin görüşlerinde herhangi bir etkisinin olmadığı görülmektedir.Araştırma sonucunda Gaziantep ilindeki Anadolu Liselerinin etkili okul boyutları olan okul yöneticisi, öğretmenler, öğrenciler, okul ortamı ve veliler konularında etkili oldukları söylenebilir. The purpose of this study is to determine qualification level of effectiveness school feature of Gaziantep high school according to the view of administrators and teachers who works that schools. In the researh, participants were asked teachers, students, administrator who has effectiveness school dimensions and about parents. Whit this purpose, effectiveness school survey had applied by Balcı (1993).The population of the study is school administrators and teachers who works anatolian high schools in Gaziantep. The sample of research are anatolion high school in Şehitkamil and Şahinbey town. Sample group had been choosed in the form of 202 teachers and 28 administrator who works this schools as a random whether participants have different views or not had been controlled with one-way variance analys.That results had been taken plase by means of findings at the en of the research:The schools enviroment dimension is the most effective dimension in regard to effectiveness school dimensions, it can be said that school condition and communication is establised in anatolion high schools by means of this results.The results taking place in dimensions of administrator, teachers and parents correspond to `I agree certainly`. Is the lowest level among all dimensions although the avarage of respond given in student dimension is high.In the research; gender, age and working time is denoted that has no effect in the view of participants. It can be said that administrators who is effectiveness school dimension is Gaziantep Anatolion high school are effective about teachers. Students. School environment and parents.
Collections