48 - 72 aylık çocuklara uygulanan beyin aktivitelerinin çocukların küçük kas gelişimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 48-72 aylık çocuklara uygulanan beyin aktivitelerinin çocukların küçük kas gelişimine etkisi araştırılmıştır. 8 haftalık süre boyunca 16 beyin aktiviteleri hareketlerini uygulayan deney grubu ile olağan eğitim programlarını uygulayan kontrol grubu karşılaştırılarak, beyin aktivitelerinin küçük kas gelişimine etkisini belirlemek amaçlanmıştır.Araştırmaya, 2014- 2015 eğitim-öğretim yıllında Gaziantep ilinde bulunan özel bir ilkokulun okul öncesi programında eğitim gören 48-72 aylık 15 öğrenci katılmıştır. Bu öğrencilerden 8'i deney grubuna, 7'si kontrol grubuna seçilmiştir. Deney ve kontrol gruplarını belirlemek için çocuklar rastgele seçilmiştir. Veriler çocuklara uygulanan `Bir İnsan Çiz Testi` sonucunda elde edilmiştir. Deney grubuna uygulama 8 hafta boyunca haftada 5 gün uygulanmıştır. Günlük çalışmalar 30 dakikalık süreler içerisinde gerçekleşmiştir. Araştırmada ön test- son test ile deneysel bir model ve betimsel yöntemle nitel ve nicel olarak karma bir yaklaşım uygulanmıştır. Deney grubu ön test- son test karşılaştırması için Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ile analiz edilmiştir. Bu analiz ile deney grubundaki çocukların aldıkları eğitim öncesi ve sonrası puanlarının karşılaştırılması sonucunda puanlar arasında anlamlı bir farkın olduğu gözlemlenmiştir (p<0,05). Deney grubu ile kontrol grubunun karşılaştırılması için Mann-Whittney U Testi kullanılmıştır. Bu analiz sonucunda ise 8 haftalık deneysel çalışma sonucunda beyin aktivitelerini uygulayan deney grubundaki çocuklar ile eğitime katılmayan kontrol grubundaki çocukların küçük kas gelişimleri arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür (p<0,05).Sonuç olarak araştırmadan elde edilen veriler 48-72 aylık çocuklara uygulanan beyin aktivitelerinin çocukların küçük kas gelişimini olumlu yönde etkilediğini göstermiştir. In this study, the effect brain activities for young children (48-72 months) on their small muscle development were investigated. 8 weeks of 16 brain activites that are implemented for the experimental group are compared to regular educational programs implemented for the control group. These actions are aimed to determine the effect of brain activities on small muscle development.15 young students (48-72 months) who are at a private preschool during 2014- 2015 academic year, in the province of Gaziantep/Turkey are involved in this study. 8 students were selected for the experimental group and 7 students were selected for the control group. For the experimental and control groups, students are selected randomly.The data was collected by applying the `Draw a Human Test` to participants. Administarting the test to the experimental group took 8 weeks (5 days per week). Daily activities took place within the period of 30 minutes.Experimental model and descriptive method of qualitative and quantitative pre-test and post-test with a mixed approach is used in the study. Experimental group were analyzed with the Wilcoxon signed rank test for pre-test and post-test comparisons. This analysis to compare the scores received before and after training that the children in the experimental group received that as a result there is a significant difference betweeen the scores was observed (p<0.05).Mann-Whittney U test was used to compare the control and experimental groups. As a result of this analyeses, there was a significant difference between children in the experimental group that received the 8 weeks of brain activies and the control group that received the regular education in terms of small muscle development (p <0.05).As a result of the implementation of the brain activities and data obtained from the study of children 48-72 months of age showed a positive impact on the small muscles development.
Collections