A structurational approach to the role of colonial education in Northern Nigeria
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin temel gayesi kolonyal eğitimin batılı eğitim alan elitler ile İslami eğitim alan geniş kitleler arasında ortaya çıkan toplumsal ayrışmanın gerisindeki rolüne eğilmektir. Adı geçen Batılı elitler İngiliz Sömürge İdaresi tarafından yaratılan eğitim sisteminin ürünüdür. Gerek bağımsızlıktan önce gerekse de bağımsızlık tarihini takiben devlet/ekonomi yönetiminin en kritik mevkilerini bu elitler doldurmuştur. Aynı sürecin bir başka görünümü ise İslami eğitim almış olan 'diğerlerinin' aynı dönemler içerisinde beyaz-yakalı tüm istihdam alanlarından tasfiyesi ile ilgili. Batılı elitler, sonrasında Nijerya devletinin ilk yöneticileri, eski toplumsal düzeni ve onunla beraber varolan değer yargılarını tümüyle ortadan kaldırarak, onların yerine yeni Batılı normlar ürettiler. Öyle ki, Kuzey Nijerya'da modernizasyon ve Batılılaşma ile sömürgecilik aynı anlama gelir oldur. Bu ayrışma ve eş anlama gelme dolayısı iledir ki, Batılı eğitim ülkenin kuzeyinde halen sömürge dönemini çağrıştırdığından reddedilmekte. Paradoksal biçimde, Batılı eğitim sistemi aynı zamanda Nijerya'nın İngiliz tahakkümünde nominal anlamda da olsa çıkışını getiren ilk ideolojik payandayı Nijeryalılara sağladı. 1960'lı yıllarda gelen bu bağımsızlık hareketi bir nüve olarak Nijeryalı elitlerin tahayyülünde ilk kez aldıkları Batılı eğitim sistemiyle girdi. Bu tezin de iddia ettiği gibi, öte yandan, bu millet olma fikri içerisinde Batılı eğitim sisteminden geçmemiş geniş kitleler yer bulmamıştır, ki izleyen dönemdeki çatışmaların menşeyini burada aramalı. This dissertation pinpoints the role of colonial education towards the emergent of social split between the western educated elites and the majority people of Northern Nigeria whom were Islamically educated. This thesis examined that British induced educational model have created westernized elites during British rule who during and afterwards the colonial era occupied most significant positions in state bureaucracy and economic life. Accordingly, those who took Islamic education thereby were not permitted to obtain white color jobs in the colonial and post-colonial administration offices. Western education altered the societal norms and values of the people so much that the 'West became a co-name for 'modernization.' As this thesis also proposes, western education has become the key vehicle that which was later to renegade large portions of the society into a position subordinate to the Westernized, dominant, but still implanted, Nigerian elites. Paradoxically, the same all educational system also provided Nigerians with a modernist ideology with which to first imagine a unified nation and then to mobilize it in order to accomplish political sovereignty, in 1960s.
Collections