4+4+4 uygulamasının okul yöneticilerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki ilkokul ve ortaokullardan oluşmaktadır. Bu çalışma ile ilkokullarda ve ortaokullarda eğitimde 4+4+4 düzenlemesinin işleyişi hakkında bu işi yapan okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin uygulama esnasında karşılaştıkları güçlükler ve düzenlemenin olumlu ve olumsuz yönlerini göstermek için hazırlanmıştır.Araştırmada veri toplama yöntemi olarak nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya Diyarbakır ve ilçelerinde görev yapan 25 yönetici katılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış alt problemlere ait veriler, okul idarecilerinin görüşme formuna verdiği yanıtlarla veriler toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilen veri analizinde nitel veri analiz tekniklerinden betimsel analiz kullanılmıştır.Araştırma ile elde edilen veriler ve bulgulara dayanarak 4+4+4 uygulamasının görüşme yapılan yöneticilerimiz tarafından olumlu, yerinde, faydalı bir uygulama olarak görüldüğü fakat elverişsiz şartlar dolayısıyla bazı aksaklıkların yaşandığı kanısına varılmıştır. Uygulamayı olumsuz değerlendiren yöneticilerimiz uygulamanın aksamasına sebep olan sorunların başında okula başlama yaşının düşürülmesi ve fiziki donanım yetersizliğinin geldiğini belirtmiştir. Okula başlama yaşının tekrar 72 ay olması konusuna değinilmiş, fiziki yetersizlik konusunda da eksikliklerin giderilmesi hususunun ilgili yerlerce halledilmesi durumunda amaçlanan verimin elde edileceği görüşünde olduklarını belirtmişlerdir. Ayrıca imam hatip liseleri dışında mesleki liselerin sayısının ve kapasitesinin arttırılmamasından ötürü öğrencilerin seçim şansının sınırlandığı konusuna da değinilmiştir.Son kısımda ise sonuç öneri ve tartışmalarda elde edilen sonuçların analizi belirtilmiş ve başka uygulayıcılar için önerilerde bulunulmuştur. This research; National Education Ministry consists of primary and secondary school. With this work in primary schools and secondary schools in the functioning of the 4 + 4 + 4 as school officials and teachers who are doing this during the application challenges and the positive and negative aspects of regulation is intended to show.The study used qualitative research method as a method of data collection. Survey townships of Diyarbakir and participated in 25 administrators who served. Semi-structured interview form used the data that belongs to the sub problems, school administrators gave the interview with the responses gathered the data. Semi-structured interview form in the analysis of the qualitative data analysis the data obtained with the technique of descriptive analysis was used.Research data obtained with and based on the findings of the 4 + 4 + 4 positive by the interviewed managers, onsite application, seen as a useful application but unfavorable conditions therefore experiencing some disruption of blood concluded. Evaluating managers application downtime negatively the application that caused the problem at the beginning of the lowering of the age of school and physical hardware shortages, have stated that it came. The age of the school starts again addressed the topic be 72 months, physical inadequacy and deficiencies in the case of matters related to the intended data in place, take care for the stated that they were achieved. Besides, because the capacity and number of the vocational schools other than imam hatip high schools are expanded, it has been mentioned that the choice of the students are limitted.The last part is the result of the analysis of the results obtained in the proposals and discussion has been specified and made suggestions for other practitioners.
Collections