Anadolu liselerinde etkili okul kavramının yönetici ve öğretmen algılarına göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, Anadolu Liselerinde etkili okul kavramının yönetici ve öğretmen algılarına göre değerlendirilmesidir. Araştırmanın evrenini 2013-2014 öğretim yılında Batman il merkezinde 15 resmi, 3 özel Anadolu liselerinde görevli 761 yönetici ve öğretmen oluşturmuştur. Örneklemi ise, 437 yönetici ve öğretmenden meydana gelmiştir. Verilerin toplanmasında 69 maddelik etkili okul ölçeğinden yararlanılmıştır. Verilerin analiz ve yorumunda grupların normal olup olmadığına bakılmış ve parametrik testler uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak tarama modellerinden tabakalama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda yönetici ve öğretmenlerin mezuniyet durumlarına göre `öğrenci boyutu`nda; Yönetici ve öğretmenlerin Okul türüne göre `öğrenci ve veliler boyutu`nda ve Yönetici ve öğretmenlerin cinsiyet durumlarına göre `öğretmen boyutu`nda anlamlı bir fark bulunmuştur. Diğer boyutlarda anlamlı fark bulunmamıştır. In this research, it is aimed to determine to what extent the expect of director, teacher, school setting(culture), parent (environment) and students become qualitative according to the perception of director and teacher working in Anatolia High School. Moreover, it is aimed to determine whether or not the each aspect of perceptions of director and teacher has meaningful difference amongst as to education institution graduating, seniority, gender.The study's target population constitutes 761 directors and teachers that are attendant in 15 formal and 3 private Anatolia High School in Batman province in 2013-2014 teaching year. The sample of the study constitutes 437 directors and teachers. It is benefited from effective school scale with 69 questions to collect datas. For analyzing datas that acquire in the result of the study is done by utilizing SPSS (Statistical Package for the Social Science for Windows) It has been found a meaningful difference at the end of the research; accordirg to manager and teachers' school tipesin ''student and prents aspect'' and according to managers and teachers' sex tipes. Teacher aspect. It hasn't been found a meaningful difference.
Collections