12 yıllık zorunlu eğitim sisteminde okul yönetiminde karşılaşılan sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET12 YILLIK ZORUNLU EĞİTİM SİSTEMİNDE OKUL YÖNETİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLARSiraç BADURZirve Üniversitesi, Sosyal Bilimler EnstitüsüEğitim Bilimleri Anabilim DalıYüksek Lisans Tezi, 114 sayfa, Ağustos 2014Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Çetin TANBu araştırmanın temel amacı, 12 yıllık zorunlu eğitim sisteminde okul yönetiminde karşılaşılan sorunlara ilişkin eğitim yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evreni, Mardin ili Midyat ilçesindeki müstakil müdürlüğü bulunan okullarda ki toplamda 1200 yönetici ve öğretmenden, örneklemi ise 455 yönetici ve öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak 2013 yılında Mardin'de düzenlenen eğitimde başarıyı artırma çalıştayı sonuçlarına göre hazırlanan beşli likert tipi ölçek kullanılmıştır.Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma istatistiklerinin yanında, t testi, tek yönlü varyans (ANOVA) analizi ve scheffe hesaplamalarının yanı sıra, verilerin homojen dağıldığı cinsiyet, görev ve branş için t testinden, eğitim durumları, görev yaptığı kurum, görev yeri, mesleki kıdemi ve yaş için tek yönlü varyans (ANOVA) testinden faydalanılmıştır. Gruplar arası farkı belirlemek amacıyla LSD testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p≤0,05 olarak hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda, 12 yıllık zorunlu eğitim sisteminde okul yönetiminde karşılaşılan sorunların başında, ilkokullarda derslerde başarısız olan öğrencilere sınıf tekrarının yaptırılmamasının eğitimin kalitesini düşürmesi ile ilkokul ve ortaokullara devlet tarafından ödenek gönderilmemesinden dolayı okul yöneticilerinin maddi konularda sıkıntı yaşaması gelmektedir.Anahtar Kelimeler: Okul Yöneticisi, 12 Yıllık Eğitim Sistemi ABSTRACTPROBLEMS ENCOUNTERED IN SCHOOL DIRECTING WITH 12-YEAR COMPULSORY EDUCATION SCHEDULESiraç BADUR Zirve University, Graduate School of Social Science Department of Educational Sciences Master Thesis, 103 pages, August 2014, Supervisor: Yrd. Doç. Dr. Çetin TANThe goal of this research is to define the ideas of headteachers and teachers about problems being encountered due to 12-year compulsory education schedule. The universe of the research was composed of 1200 headteachers and teachers who works in schools that have independent headship and the sample was composed of 455 headteachers and teachers. 5-likert type scale has been used to collect data according to the results of workshop about how to increase success in education which was held in Mardin in 2013 . In analysis of the data; besides frequency, percentage, mean, standart deviation, t-test, one way variance (ANOVA) analysis, scheffe calculation; t-test was used for homogenously distributed data of gender, duty, branch; ANOVA test was used for education level, working establishment, work-place, years spent in work. To determine the difference between the groups LSD test was used. The significance level is calculated as p≤0,05.As a result of this research the main problems encountered in school directing with 12-year compulsory education schedule are ; not making the unsuccessful students fail the classes in primary school causing a decrease in education quality and headteachers facing the financial problems because of primary and secondary school lacking fund by government. Key words: headteacher, 12-year compulsory education schedule
Collections