1999-2015 yılları arasındaki okul yöneticisi seçme ve atama kriterlerinin analizi (Adana ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, 10 Haziran 2014 tarihli Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğine bağlı olarak okullara ve kurumlara yapılacak atamalarda göz önünde bulundurulması gereken kriterleri belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma Adana ili 4 merkez ilçede (Seyhan, Çukurova, Yüreğir, Sarıçam) gerçekleştirilmiştir. Her ilçeden tesadüfi olarak 18 ilköğretim okulu ile 15 ortaöğretim okulu belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini 33 okuldaki 488 öğretmen, 33 yönetici (müdür, müdür başyardımcısı, müdür yardımcısı) oluşturmaktadır. Verilerin analizinde katılımcıların görüşlerine göre maddelerin frekans, yüzde, aritmetik ortalama değerleri hesaplanmıştır. Katılımcıların görüşlerinin görev ünvanı ve sendika üyeliğine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenirken Kay-Kare analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, adil ve nesnel bir uygulama olması ve siyasi kayırmaların azalacağından okul yöneticiliğine başvuran adayların sınav sistemi ile seçilmesi gerektiği, yazılı sınav uygulamasının hem müdürlük, hem de müdür yardımcılığı için uygulanması gerektiği, okul müdürlüğüne başvuran adayda öğretmenlik/yöneticilik deneyiminin tercih edilmesi gerektiği, eğitim kurumlarına, ilk ve ortaöğretim kurumlarına yönetici atamaları, bakanlıkça yapılması gerektiği, atanacak yöneticilere kesinlikle mülakat sınavının uygulanması gerektiği, eğitim kurumlarına atanacak yöneticilerin aynı kurumda çalışma sürelerinin sınırlandırılması gerektiği okul yöneticiliğine aday olanlar arasında atamada genel kültür düzeyi yüksek adayların tercih edilmesi sonuçlarına ulaşılmıştır. Anahtar kelimeler: Yöneticilik, atama, sınav sistemi, öğretmenlik, genel kültür In this study, it is aimed to determine the criteria which should be taken into consideration for making appointments to schools and institutions according to Regulations of Ministry of National Education concerning Director Appointment and Replacement dated June 10 2014. The screening model was used in the research. Research was carried out in 4 city center districts of Adana (Seyhan, Çukurova, Yüreğir and Sarıçam). Randomly from each district with 18 primary schools 15 secondary schools have been selected. The research sample is consisting of 488 teachers in 33 schools, 33 administrators (principals, deputy principals, deputy directors). In analyzing the data of the substances according to the views of respondents, frequency, percentage, arithmetic mean value is calculated. According to the opinions of the participants task of examining whether trade union membership vary in title and record-square technique was used.As a result, the fair and objective application of the applicants to the school management will be reduced political favoritism if the examination system should be chosen, as director of a written exam application, as well as the need to apply for an assistant principal, a teacher of applicants to the school administration / management experience of which should be preferred, education institutions, primary and secondary schools administrator assignments should be done by the ministry, the administrator will be appointed as absolutely necessary to the implementation of the interview exam will be assigned to the educational institutions of managers among the candidates for school leadership should be limited to the same institution in the study period, the general cultural level of the assignment has been reached on the results of the preference for high candidates.Keywords: Management, appointment, exam system, teaching, general culture
Collections