EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 279
-
The impact on ctritical thinking of the use of l1 and l2 in peer feedback
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada yabancı dil olarak İngilizce öğrencilerinin çalışma arkadaşı geri bildirimi tartışmalarında, eleştirel düşünmenin birinci ve ikinci dilde yansıtılması arasında (a) niceliksel ve (b) niteliksel farklar araştırıldı. ... -
Major sources of collocational errors made by EFL learners at Koya University
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, İngilizceyi Yabancı Dil olarak öğrenenler tarafından yapılan eşdizimlilik hatalarının ana kaynaklarını araştırmaktır. Bu konuyu değerlendirmek amacıyla, Kuzey Irak'ta bulunan Koya Üniversitesi ... -
The effectiveness of audio books on the reading comprehension of selected texts by university EFL students at different proficiency levels
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma genel olarak sesli kitapların yabancı dil olarak İngilizce öğrenen üniversite öğrencilerinin okudukları metinleri anlamalarına olan etkisini araştırmıştır. Çalışma ayrıca, sesli kitapların öğrencilerin yeterlik ... -
Students` perceptions of the motivating characteristics of tasks in a commonly used EFL course book
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, yaygın olarak kullanılan bir ders kitabındaki farklı özelliklere sahip farklı görev tiplerine ? grup çalışması, grup tartışması, röportaj, rol canlandırma ve verilmeyen bilgiyi bulma ? yönelik, İstanbul ... -
Administrators`, teachers` and students` perceptions about the benefits of and barriers to tell at Koya University
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada yöneticilerin, İngilizce öğretmenlerinin ve İngiliz dili öğrencilerinin, Teknoloji Destekli Dil Öğrenimi'nin (TDDÖ) yararları ve zorluklarına yönelik duyguları ve bakış açılarını incelenmiştir. Çalışma, ... -
Teachers` and students` perceptions of different types of feedback
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)This study was designed to investigate student and teacher perception of four types of feedback: 1) direct corrective feedback, 2) direct corrective feedback with written and oral metalinguistic explanation, 3) indicating ... -
The effectiveness of mobile assisted language learning as a supplementary material for English language teaching coursebooks
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma (a) mobil tabanlı dil öğrenimi (MALL) uygulamalarının İngilizce ders kitaplarını desteklemedeki etkililiğini ve (b) öğrencilerin MALL desteğine yönelik tutumlarını incelemeyi amaçlamaktadır.Çalışmada dört alt ... -
Investigating the use of discourse structure-based graphic organizers in reading instruction
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, metnin ana fikir yapısını ve esas söylemini baz alan grafik organizatörlerin, seçilmiş okuma parçaları üzerinde çalışan orta düzeye sahip İngilizce öğrencilerinin, okumadaki kavrayışlarına olan etkilerini ... -
The use of l1 and l2 in prewriting discussions in EFL writing and students` attitudes towards l1 and l2 use in prewriting discussions
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma anadil ve yabancı dil kullanımının yazma öncesi tartışma aktivitelerinde yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin yazma becerilerine olan etkisini araştırmıştır. Çalışma ayrıca, öğrencilerin genel olarak ... -
International english teachers` perceptions of English as an international language
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Uluslararası dil olarak İngilizce (UDİ) ve bunun İngilizce dil öğretimi (İDÖ) bakımından içerimleri konusunda son yirmi yıl içerisinde çok verimli tartışmalar yaşandı. Bu alanda birçok araştırmacı kimlik ve ses, dilbilimsel ... -
Interlocutor behaviors during oral assessment interviews
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma sözlü mülakat sınavlarındaki konuşmacı hocaların davranışlarını ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Çalışma, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Temel İngilizce Bölümündeki 272 öğrenci ve mülakat sınavlarında konuşmacı ... -
The differences between novice and experienced teachers in terms of questioning techniques
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada mesleğin ilk yıllarındaki öğretmenlerle deneyimli öğretmenlerin sordukları soru sayısı ve türü, öğrencilerin cevabı için bekledikleri süre ve bu cevaba verdikleri geri dönüt bakımından soru sorma teknikleri ... -
Write in class or write at home?
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, yazma ortamının öğrencilerin yazma ödevlerinin kalitesi ve ödevlerin yazım süreçleri üzerindeki etkisini araştırmıştır. Çalışma ayrıca öğrencilerin sınıfta ve evde yazılan ödevlere karşı yaklaşımlarını da ... -
The attitudes of one teacher and her students towards using internet sources to develop students` reading skills
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, öğretmen ve öğrencilerin, İngilizce okuma becerilerini geliştirmede internet kaynaklarını kullanmanın faydalarına ve zorluklarına karşı olan tutumlarını araştırmıştır. Çalışma için gerekli olan bilgi, Cumhuriyet ... -
The role of neuro-linguistic programming in English language teaching: NLP-trained language teaching practitioners` perceptions about NLP strategies and techniques used in classes
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu nitel çalışma, Nöro-linguistik Programlama (NLP) eğitimi almış 12 İngilizce eğitmeninin NLP'nin dil öğretimi üzerindeki rolüne ilişkin algılarını ele almaktadır. Çalışma, bu eğitmenlerin dil öğrettikleri sınıflarda ... -
Teachers` and students` perceptions of flow in speaking activities
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, İngilizce konuşma derslerinde sekiz farklı aktivitede öğrencilerin ne ölçüde ?flow? etkisi yaşadığını incelemiştir. Çalışma Zonguldak Karaelmas Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu'nda sekiz farklı alt ... -
The role of learner training in the effectiveness of CALL
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma öğrenci eğitiminin, öğrencilerin bilgisayar destekli dil öğreniminden daha etkili bir şekilde yararlanabilmeleri üzerindeki etkisini incelemiştir. Çalışma, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Yabancı Diller Zorunlu ... -
Investigating the relationship between learning styles and the effectiveness of on-line supplementary material
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, (a) Bilgisayar Tabanlı destek eğitim materyallerinin, öğrencilerin genel sınıf başarıları üzerindeki etkisini, (b) öğrencilerin Bilgisayar Tabanlı destek materyalleriyle yapılan eğitim sonrasındaki sınıf ... -
Teachers and research: A case study of attitudes and behaviors in an efl context
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma ODTÜ Temel İngilizce Bölümünde (TİB) araştırmaya karşı tutum ve davranışlar üzerine odaklanmıştır. Bu çalışmada TİB'deki öğretmenlerin öğretmen eğitmenleri ve meslektaşları ile iletişim ve işbirliği içinde ... -
Extraversion-introversion and the oral performance of Koya University efl students
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada yabancı dil (EFL) olarak dışa dönüklük-Irak üniversite öğrencilerinin içe dönüklük kişilik tipi eğilimleri ve İngilizce sözlü yeterlik arasındaki ilişkiyi araştırmaktadır. Bu bağlamda, bu çalışmada dışa ...