EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 279
-
An exploration of burnout and individual and collective teacher efficacy in a Turkish state university
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Tükenmi?lik ve öğretmen yeterliği arasındaki ili?kinin önemi literatürde özellikle son on yıldır yaygın olarak bilinmektedir. Oysa öğretmen yeterliği ve kolektif öğretmen yeterliği arasındaki ili?ki sınırlı sayıda çalı?maya ... -
Foreign language teachers perceptions and practice of content based instruction in a Turkish university
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada amaç, yabancı dil okutmanlarının içerik temelli öğretimi ve içerik temelli öğretim modellerini nasıl algıladıklarını incelemektir. Çalışma, Temel İngilizce Bölümü'nde içerik temelli öğretimin bir süre ... -
The effects of contextual inferencing strategies on efl learners attitudes towards reading in English
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu deneysel çalışma bağlamsal kelime çıkarım stratejileri üzerine direkt eğitimin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen orta düzeydeki öğrencilerin İngilizce okumaya yönelik tutumları üzerindeki etkisini incelemiştir. ... -
The long-term effects of action research as a professional developmental strategy
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma eylem araştırmasının, öğretmenlerin profesyonel gelişimleri ve sınıf pratikleri üzerindeki uzun süreli etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma, aynı zamanda, bir yabancı dil olarak İngilizce oratmındaki ... -
The relationship between cultural identity and pronunciation of non-native speakers of English in an efl setting
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Anadil, İngilizce'ye başlama yaşı ve süresi, cinsiyet, motivasyon, kabiliyet vekişilik özellikleri gibi birçok faktörün, anadili İngilizce olmayan kişilerin telaffuzunuetkilediği bilinmektedir. Ayrıca, etnik grup bağı ... -
A case study on primary school students perceptions about their use of language learning and reading strategies and strategy training
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, ilköğretim 3 ila 8. sınıflar arasındaki öğrencilerinin lisan öğrenme ve okuduğunu anlayabilme stratejileri incelendi. Bu çalışma, iki dilde (Türkçe ve İngilizce) eğitim veren ve bünyesinde İlk Yıllar Programı ... -
Personal factors affecting experienced English teachers decisions whether or not to engage in professional development activities
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, tecrübeli İngilizce öğretmenlerinin profesyonel gelişimfaaliyetlerine katılıp katılmama kararını etkileyen kişisel etmenleri araştırmaktır.Katılımcılar, Türkiye'deki iki büyük kentin ilk ve orta ... -
Corpus-based activities at lower levels of efl proficiency: The effectiveness of using concordance lines on grammar learning
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, corpus destekli aktivitelerin düşük seviyeye sahip İngilizce öğrencilerinin İngilizce dil bilgisini öğrenmedeki etkilerini araştırmak için yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı, düşük seviyeye sahip İngilizce ... -
Language learning and transit refugees in Turkey: A case study of afghans in sivas
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma Türkiye'de geçici olarak yaşayan mültecilerin ve sığınma arayanlarınsosyolojik ve sosyolinguistik durumunu tanımlıyor. Bu konudaki bilgiler mülteciyardım örgütleri ve mültecilere sığınma imkanı veren ülkeler ... -
The effectiveness of cloze tests in assessing the speaking writing skills of university EFL learners
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma çıkartmalı sınavların Manisa Celal Bayar Üniversitesi Hazırlık Okulu öğrencilerinin konuşma ve yazma becerilerini ölçme konusundaki etkinliğini konu almıştır. Çalışma aynı zamanda, bu tarz sınavların nitelikleri ... -
A blended learning environment in relation to learner autonomy
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, harmanlanmış öğrenme ortamının, öğrencilerin bağımsız öğrenme becerilerini, Türkiye'deki İngilizce Yabancı Dil Öğrenme ortamında destekleyip desteklemediğini ve bu harmanlanmış öğrenme ortamının ne gibi ... -
The effectiveness of commercial software in teaching grammar
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada ticari yazılımların dilbilgisi öğretimindeki etkinliği, bilgisayara dayalı, karma ve öğretmene dayalı dilbilgisi öğretimi kıyaslanarak araştırılmıştır. Ayrıca öğrencilerin dilbilgisi öğreniminde ticari yazılım ... -
A comparison of computer assisted and face-to-face speaking assessment: Performance, perceptions, anxiety, and computer attitudes
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilgisayar teknolojisi uzun bir süredir zaman tasarrufu sağlayan ve düşük maliyetli bir yöntem olarak yabancı dil değerlendirmesinde kullanılmaktadır. Bu yüzden kayda değer miktarda araştırma dilin farklı yapılarını ... -
Designing a valid efl-specific teacher evaluation form for students ratings
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrenciler için Öğretmen Değerlendirme Formları 1920'lerden bu yana kullanılmaktadır. Pek çok araştırmacı o zamandan beri bu formların geçerliliğini tartışmaktadır. Pek çok çalışmada alana özgü öğretmen değerlendirme ... -
The background factors that influence learners English proficiency
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma dil başarısı ile yabancı dil olarak İngilizce öğrenmeye başlama yaşı, lise türü, dil öğrenenler tarafından bilinen ve aile ortamlarında konuşulan diller ve dil öğrenimine yaklaşım arasındaki ilişkiyi araştırmak ... -
Teachers and students perceptions about classroom-based speaking tests and their washback
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ölçme, öğretim-öğrenim sürecinin vazgeçilmez bir parçasıdır. Ölçme, öğretme ve öğrenme arasında sıkı bir bağ olduğu için, birbirlerini etkilemeleri kaçınılmazdır. Testlerin, öğretim ve öğrenimi olumlu ya da olumsuz şekilde ... -
An analysis of student perceptions and teacher intentions of blended learning in computer and instructional technology teacher education program
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde, öğretmenlik eğitiminin temel amaçlarından birisi teknoloji kullanımını 21. yüzyılın pedagoji bilgileri ile birleştirerek hizmet öncesi öğretmenlerin öğretim yeteneklerini geliştirmektir. Öğretmen eğitimcilerinin ... -
Exploring the desired characteristics and behavors of in-service trainers
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada hiçmet içi eğitim görevlilerinden istenilen vasıflar ve davranış biçimleri Türkiye'deki üniversitelerin Yabancı dil okullarında çalışan İngilizce okutmanlarının bakış açıları değerlendirilerek araştırılmıştır. ... -
6th grade students` perceptions of the use of blogs in an English class
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma karma yöntemden (mixed-methods) yarararlanark Türkiye'de 6. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersinde ağ güncesi (blog) kullanımı ile ilgili algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu calışma öğrencilerin sınıf, ... -
Integration of science into mathematics in the high school curriculum: A Delphi study
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın odağı, matematik ve fen bilimleri müfredatı entegrasyonunun (CIMAS) uygulanması hakkında uzman görüşlerini incelemektir. Bu amaçla, çalışma entegrasyonun yapılabileceği matematik konuları ve entegrasyonun ...