International english teachers` perceptions of English as an international language
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Uluslararası dil olarak İngilizce (UDİ) ve bunun İngilizce dil öğretimi (İDÖ) bakımından içerimleri konusunda son yirmi yıl içerisinde çok verimli tartışmalar yaşandı. Bu alanda birçok araştırmacı kimlik ve ses, dilbilimsel yayılmacılık ve İngilizceyi yabancı dil olarak konuşanlar ile onların İngilizce kullanımının önemi gibi konulara belli bir derinlikte değindi. Ne var ki, bu çalışmaların çoğu, en başta dilbilgisi olmak üzere dilin diğer özelliklerini ve her dilin sahip olabileceği, kendi imgesini yansıtmak ve yerel ses ile kültürü geliştirmek gibi sosyal işlevleri ele almadan geçmiştir.Bu çalışma, yukarıda belirtilen boşlukları doldurmak amacıyla yapıldı. Keşif ve karşılaştırmaya dayalı bir yol izlemeye çalışacak olan metin, bu anlamda, farklı ülkelerden İngilizce öğretmenlerinin bizzat yaptıkları derslerde telaffuz, dilbilgisi ve kültür anlamında UDİ'yi ne ölçüde kabul ettiklerini ve Genişleyen, Dış ve İç Halka ülkelerinden İngilizce öğretmenlerinin UDİ kavrayışlarında birbirlerinden ne ölçüde farklılaştıklarını araştırmayı hedefliyor. Buna yönelik olarak, internet aracılığıyla bir anket yapılıp 14 yarı-yapılandırılmış görüşme gerçekleştirildi ve 71 farklı ülkeden 448 İngilizce öğretmeninin görüşleri alındı.Elde edilen verinin nicel ve nitel analizi, İngilizceyi ana dili gibi telaffuz etmenin, farklı ülkelerden İngilizce öğretmenlerinin gözünde nihai amaç olmadığını ama çalışma örneklemini oluşturan bu öğretmenler için, standart İngilizce dilbilgisinin telaffuzdan daha önemli bir yere sahip olduğunu gösterdi. Öğretmenlerin çoğu, farklı ülkelerin yaşam ve kültürünü konu alan bir içeriği tercih etmekte, ancak yerel kültürlere yer verilmesi yönünde desteklerini de belirtmektedir. İngilizcenin uluslararası kullanımının ortaya çıkardığı meseleler konusunda öğretmenler arasında yüksek bir farkındalık seviyesi gözlemlenmiştir. Fikirlerini belirten öğretmenlerin büyük kısmı, Bu Doğrultuda, İngilizce kullanımında ortaya çıkan farklı örgülerin ne öğretilmesi gerektiği konusundaki düşünceleri etkilemesi gerektiğine inanmaktadır.Bu çalışmanın sonuçlarının, İDÖ uygulayıcılarına, özellikle de materyal/müfredat tasarımcılarına yardımcı olması ve hem öğretmenlerin hem de tasarımcıların İngilizceyi ana dili olarak konuşanların normlarına ve UDİ konusundaki kavrayışlarına olan bağlılıklarını gözden geçirmelerine vesile olması umulur. English as an International Language (EIL) and its implications for ELT have been keenly debated throughout the last two decades. Many researchers have in some depth elaborated on the issues of identity and voice, linguistic imperialism, and the importance of non-native speakers and their use of English. However, most of these studies have overlooked other aspects of language including grammar, and the social functions of any particular language such as to project self-image and to develop local voice and culture.The present study is conducted in order to occupy the above stated niche. The thesis presents an explorative and contrastive study in order to examine the extent to which English teachers from different contexts accept EIL for their classroom practices with reference to pronunciation, grammar, and culture and the extent to which English teachers from the Expanding, Outer and Inner Circle countries differ in their attitudes towards EIL. To this end an online survey and 14 semi-structured interviews are conducted to investigate the attitudes of 448 English teachers from 71 different countries.The quantitative and qualitative analysis of the data revealed that native speaker pronunciation is clearly not the ultimate goal for teachers from various contexts; however, the native speaker goal is more popular for grammar than pronunciation. The majority of teachers prefer content that deals with the life and culture of various countries around the world although there is support for the inclusion of local culture. There is a high degree of awareness of the issues raised by the increasingly international use of English. Accordingly, a clear majority of teachers believe that changing patterns of English use should influence what we teach.The results of this study are hoped to be beneficial to the professionals of ELT, particularly teachers and material/curriculum designers, and to serve as a guide to all of them to revise their attachment to native speaker norms and their conceptions of EIL.
Collections