The effectiveness of mobile assisted language learning as a supplementary material for English language teaching coursebooks
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma (a) mobil tabanlı dil öğrenimi (MALL) uygulamalarının İngilizce ders kitaplarını desteklemedeki etkililiğini ve (b) öğrencilerin MALL desteğine yönelik tutumlarını incelemeyi amaçlamaktadır.Çalışmada dört alt orta seviye sınıftan toplam 100 hazırlık sınıfı öğrencisi yer almıştır. Sekiz haftalık deney çalışması süresince deney grubundaki 50 öğrenciye düzenli sınıf içi öğrenmelerinin yanı sıra SMS ve MMS destek mesajları gönderilirken, kontrol grubundaki 50 öğrenci klasik destek materyalleri kullanmıştır. Çalışmanın dördüncü ve sekizinci haftalarında MALL desteğinin etkililiğini ölçmek amacıyla grupların başarı testleri analiz edilmiş ve karşılaştırılmıştır. Bunun yanında, öğrencilerin İngilizce ders kitaplarına uygulanan MALL desteğine yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla bir deney sonu anketi kullanılmış ve bulgular nitel yöntemlerle incelenmiştir.Çalışma bulguları MALL desteğinin öğrencilerin başarı testi puanları üzerinde, özellikle de mesajlar düzenli olarak okunduğunda, olumlu etkilerini ortaya koymaktadır. Anket bulguları da öğrencilerin bu yeni dil öğrenimi uygulaması ile İngilizce ders kitaplarının desteklenmesine yönelik olumlu tutumlarını gösterir niteliktedir.Anahtar kelimeler: Mobil tabanlı dil öğrenimi, cep telefonları, destek mesajları, tutum This study was conducted (a) to investigate the effectiveness of mobile assisted language learning (MALL) applications in supplementing ELT coursebooks, and (b) to explore the attitudes of the students towards MALL supplementation.Four pre-intermediate level preparatory classes with a total of 100 students participated in this study. During the eight weeks of experimental process, 50 students in the experimental group were sent supplementary SMS and MMS messages in addition to regular in-class learning whereas those 50 in the control group used conventional supplementary materials. In the fourth and the eighth weeks of the study, achievement test scores of the groups were analyzed and compared to measure the effects of MALL supplementation on students' achievement scores. Additionally, a post-questionnaire was employed to elicit the attitudes towards MALL supplementation for ELT coursebooks and the findings were quantitatively analyzed.The findings of the study revealed that MALL supplementation had positive effects on students? achievement scores especially if the students read the messages regularly. Questionnaire data also suggested that the students had positive attitudes towards this new language learning application as a supplementary material for ELT coursebooks.Key words: Mobile assisted language learning, mobile phones, supplementary messages, attitude
Collections