Investigating the relationship between learning styles and the effectiveness of on-line supplementary material
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, (a) Bilgisayar Tabanlı destek eğitim materyallerinin, öğrencilerin genel sınıf başarıları üzerindeki etkisini, (b) öğrencilerin Bilgisayar Tabanlı destek materyalleriyle yapılan eğitim sonrasındaki sınıf başarılarıyla öğrenme stilleri arasındaki ilişkiyi, ve (c) öğrencilerin, farklı öğrenme stillerine bağlı olarak Bilgisayar Destekli dil öğretim programına karşı değişen yaklaşımlarını incelemektedir. Çalışma iki ayrı üniversitede (Ankara Üniversitesi ve Trakya Üniversitesi) gerçekleştirilmiştir. Yabancı Diller Yüksek Okullarında yapılan çalışmada, 98 hazırlık sınıfı öğrencisi katılımcı olarak yer almıştır. Araştırma aracı olarak bir çevrimiçi dil öğretim programından faydalanılmıştır ve veri; ünite testleri, öğrenme stili anketi ve Bilgisayar Destekli Program özellikleri anketi ile toplanmıştır.Sayısal veri analizi, Bilgisayar Bazlı İngilizce Öğrenme destek programının öğrencilerin genel sınıf başarıları üzerinde olumlu etkisi olduğunu ortaya koymuştur. Buna ek olarak, araştırma kapsamında bağzı önemli korrelasyonlar gözlemlenmesine rağmen, öğrencilerin öğrenme stillerinin genel sınıf başarıları üzerinde etkisinin olmadığı görülmüştür. Son olarak, öğrencilerin öğrenme stilleri ile çevrimiçi programı kullanma şekilleri arasında önemli korrelasyonlar saptanmıştır. Fakat, sonuçlar genelleyecek kadar kuvvetli değildir. Önemli korrelasyonların yanı sıra, çevrimiçi program özelliklerinin zıt öğrenme stillerine sahip öğrenci gruplarının her iki tarafına da hitap ettiği ve öğrencilerin programdan eşit ölçüde yararlandıkları sonucuna varılmıştır. This study investigated (a) the effectiveness of CALL supplementary materials on students? overall classroom achievement, (b) the relationship between students? learning styles and their classroom achievement after instruction supported by online supplementary material, and (c) differences in students? approaches to using the CALL material due to their various learning styles. The study was conducted in two different settings, Ankara University and Trakya University, School of Foreign Languages with 98 participants, who were tertiary level intermediate students. An online program was used as an instrument and the data were collected through unit tests, a learning style survey, and a CALL features questionnaire.The analysis of the quantitative data revealed that CALL as a supplement had a positive influence on students? overall classroom achievement. In addition, although some significant correlations were seen, students? learning style preferences did not have a strong effect on their classroom achievement. Finally, some significant correlations were observed between the students? learning styles and how they used the online supplementary material. However, the findings were not strong enough to generalize. Aside from the significant correlations, it was concluded that the features of the online program appealed to the students on both sides of the dichotomies and they appeared to benefit from the online program equally.
Collections