The differences between novice and experienced teachers in terms of questioning techniques
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada mesleğin ilk yıllarındaki öğretmenlerle deneyimli öğretmenlerin sordukları soru sayısı ve türü, öğrencilerin cevabı için bekledikleri süre ve bu cevaba verdikleri geri dönüt bakımından soru sorma teknikleri arasındaki farklar incelenmiştir. Çalışmayı Bilkent Üniversitesi İngiliz Dili Meslek Yüksek Okulu ve Ortadoğu Teknik Üniversitesi Temel İngilizce Bölümü'nden beş mesleğin ilk yıllarındaki ve beş deneyimli İngilizce okutmanının katılımıyla gerçekleştirdim.Veriyi 20 tane ders gözlemi yoluyla topladım. Sınıfta yenilik etkisini azaltmak için her bir öğretmeni iki kez gözlemledim ve ses kaydı aldım. Ayrıca, her gözlemde, veriyi toplarken ve çözümlerken yapısal olarak odaklanmamı sağlayan bir kontrol listesi doldurdum. Veriyi incelemek için kayıtlardaki soru-cevap bölümlerini deşifre ettim ve önsel kodlama yaptım. Mesleğin ilk yıllarındaki öğretmenlerle deneyimli öğretmenlerin verilerini hem nicel hem de nitel olarak çözümledim.Sonuçlar, mesleğin ilk yıllarındaki öğretmenler ve deneyimli öğretmenlerin soru sorma tekniklerinin bazı açılardan nicel olarak bazı açılardan da nitel olarak farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur. Sonuçlar ayrıca eğitim ve deneyim arasındaki farkı da açığa çıkarmıştır. Her ikisinin de öğretmenlerin soru sorma teknikleri üzerinde etkili oldukları görülmüştür. Bazı soru sorma alışkanlıkları deneyimle geliştirilirken bazılarının da eğitimle kazanıldığı öğrenilmiştir.Sonuçlar öğretmenlerin ve öğretmenlik eğitimi veren kişilerin dikkatini deneyimin soru sorma teknikleri üzerine etkisine çekebilir. Ayrıca, bu çalışmanın sonuçları, öğretmenlerin soru sorma tekniklerinin öğrencilerin hedef dildeki iletişimleri üzerine etkisi konusunda öğretmenlerin farkındalığını artırabilir. Son olarak, yöneticiler ve öğretmen eğiten kişiler, öğretmenleri dil eğitimi alanındaki son teknik ve yöntemlerden haberdar etmek için hizmet içi eğitim programları düzenleyebilir ve deneyimlerini paylaşmalarını sağlamak için düzenli toplantılar ayarlayabilirler. This study explored the difference between novice and experienced university teachers? questioning techniques in terms of the number and types of questions they ask, the amount of wait time they give, and feedback they provide to students? answers. I conducted the study with five novice and five experienced English teachers at Bilkent University School of English Language (BUSEL) and Middle East Technical University (METU) Department of Basic English.I collected the data through 20 classroom observations. I observed and audio-recorded each teacher twice in order to reduce the novelty effect. Also, I filled in a checklist, which enabled me to have a structured focus while collecting and analyzing the data. To analyze the data, I transcribed the question-answer episodes of the recordings and carried out priori coding. Novice and experienced teachers? data were compared both quantitatively and qualitatively.The findings revealed that novice and experienced teachers differed in their questioning techniques in some aspects quantitatively, in some aspects qualitatively. The results also showed the distinction between training and experience since they were both found to be influential in teachers? questioning behaviors. It was discovered that while some questioning habits could be developed via experience, some of them were learned via training.The results may call teachers? and teacher trainers? attention to the effect of experience on teachers? questioning techniques. Also, thanks to the findings of the present study, teachers? awareness of the influence of their questioning behaviors on the students? interaction in the target language may be raised. Lastly, administrators and teacher trainers can arrange in-service training programs to make teachers aware of the latest techniques and methods in language teaching, and they can hold regular meetings to enable teachers to share their experiences.
Collections