Investigating the use of discourse structure-based graphic organizers in reading instruction
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, metnin ana fikir yapısını ve esas söylemini baz alan grafik organizatörlerin, seçilmiş okuma parçaları üzerinde çalışan orta düzeye sahip İngilizce öğrencilerinin, okumadaki kavrayışlarına olan etkilerini araştırmak için yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı okuma sonrası aktivitesi olarak grafik organizatörleri dolduran öğrencilerin, okuma sonrası parçadaki fikirleri tartışan öğrencilere nazaran, okuma parçası özeti çıkarma testinde daha iyi performans sergileyip sergileyemeyeceklerini görmekti. Bu çalışmanın diğer bir amacı da öğrencilerin okuma eğitiminde bu tür grafik organizatörlerin kullanımına karşı olan tutumlarını anlayabilmekti.Bu çalışmada Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda eğitim gören orta düzeyde İngilizce bilgisine sahip iki sınıf yer almıştır. Bu çalışmadaki veri her öğrenciye okuma sonrası testi olarak uygulanan dörder özet ve öğrenci tutumunu ölçen Likert skalasını esas alan anket uygulamasından gelmektedir.Uygulama sonrası elde edilen test skorlarının istatistiksel analizi göstermiştir ki okuma sonrası grafik organizatörler dolduran öğrenciler, söz konusu olan dört parçanın özetinde, tartışma içinde yer alan öğrencilere kıyasla istatistiksel olarak anlamlı bir başarı düzeyi sergilemişlerdir. Katılımcı öğrencilerin tutum anketine verdikleri yanıtların analizi ise öğrencilerin okuma eğitiminde grafik organizatör kullanımına karşı karışık tavırları olduğunu göstermiştir. This study investigated the effectiveness of discourse structure-based graphic organizers on intermediate level EFL students? reading comprehension of selected texts. The purpose of the study was to determine whether students who used discourse structure-based graphic organizers as a post-reading activity would perform better on post-test summaries compared to those who were involved in a discussion as a post-reading activity. This study also explored the attitudes of students towards the use of discourse structure-based graphic organizers in reading instruction.Two intact intermediate-level EFL classes at Uludağ University School of Foreign Languages participated in the study. The data were collected through the administration of four post-test summaries and a questionnaire that was in a Likert-scale format.The statistical analysis of the post-test scores revealed that the students who completed discourse structure-based graphic organizers as a post-reading activity performed significantly better in the post-test summaries of the four selected texts than the students who participated in discussion as a post-reading activity. The analysis of the participant students? responses to the attitude questionnaire showed that the students had mixed attitudes towards the utilization of discourse structure-based graphic organizers in reading instruction.
Collections