EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 279
-
The effect of combined strategy instruction on reading comprehension
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısma (a) birlesik strateji ögretiminin okudugunu anlama üzerindeki etkileri (b)ögrencilerin okuma egitimindeki birlesik strateji ögretimi hakkındaki görüslerini ve (c)ögretmenlerin birlesik strateji ögretimi hakkındaki ... -
Teachers and students perceptions of teacher motivational behavior
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısmanın amacı, ngilizce ögretmenlerinin ögrencileri güdülemek için sınıfta yaptıgıgüdüleyici davranıslar konusunda ögretmen ve ögrenci algılarını arastırmaktır. Ayrıca çalısma,ögretmen ve ögrencilerin algıları ... -
Efl students` use of English articles at different proficiency levels:A comparison of context and task type
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısma ngilizce'deki tanımlıkların Pamukkale Üniversitesi'ndengilizce'yi yabancı dil olarak ögrenen baslangıç, orta ve ileri düzeydeki Türkögrenciler tarafından kullanımını arastırmak için yapılmıstır. ... -
An EFL textbook evaluation study in Anatolian high schools: New bridge to success for 9th grade new beginners
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısma `New Bridge to Success for 9th Grade New Beginners' (NBS) adlıders kitabının incelenmesine yönelik olarak ngilizce Ögretmenleri'nin tutumlarını veaynı zamanda Türkiye'deki lise ögrencileri için ... -
The effectiveness of repetition as corrective feedback
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısma, geribildirimde tekrarlamanın, ögrencinin hatasını düzeltmesi ve diledinimi üzerindeki etkisini incelemis ve ögrenci ve ögretmenlerin tekrarlamayı nasılalgıladıklarını arastırmıstır. Çalısmanın verileri gramer ... -
An exploratory study of curricular change in an efl context
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısma, mevcut müfredattaki sorunlar ve ögrencilerin ihtiyaçları belirlenerek,bu sorunlar ve ihtiyaçlara yönelik amaçlar konularak, uygun bir ögretim metoduseçilerek, müfredata dahil edilecek olan bu yeni ögretim metodu ... -
The effect of vocabulary notebooks on vocabulary acquisition
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısmada kelime defterlerinin kelime edinimi üzerindeki etkileri veögretmenlerle ögrencilerin kelime defterlerinin kullanımıyla ilgili tutumlarıarastırılmıstır.Çalısma Zonguldak Karaelmas Üniversitesi ngilizce Hazırlık ... -
Achieving self-reflection through videotaped self-observation
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, video aracılığıyla kişinin kendini gözlemlemesinin öğretmenliği üzerinde derin düşünmesine katkıda bulunup bulunmadığını ve öğretmenlik tecrübesinin öğretmenlerin bu derin düşünme seviyelerinde farklılıklara ... -
The relationship between culture of learning and Turkish university preparatory students` readiness for learner autonomy
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrenci özerkliğinin farklı kültürel bağlamlarda uygulanıp uygulanamayacağı son yıllarda literatürde geniş çapta araştırılmıştır. Ancak kültür ile öğrenci özerkliği arasındaki ilişkiyi irdeleyen çalışmalar Asyalı öğrencilerin ... -
The grammar learning strategies employed by Turkish university preparatory school efl students
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin dilbilgisi yapılarını öğrenirken ve kullanırken uyguladıkları öğrenme stratejileri ile öğrenme stratejileri kullanımında cinsiyet, seviye ve dilbilgisi ... -
Comparing peer and self observation conducted by preparatory school efl teachers
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Türkiye'deki bir üniversitenin hazırlık sınıflarında görev yapan Türk yabancı dil öğretmenleri tarafından gerçekleştirilen akran gözlemi ve kişinin kendi kendini gözlemlemesi tarafından sağlanan bilgi ... -
Turkish learners` awareness and use of English morphology in guessing the meanings of unknown words from context: A case study
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısmada Türk öğrencilerin ?ngilizcedeki önek ve sonekleri kullanarakparçadan bilinmeyen kelimelerin anlamlarını nasıl ve hangi ölçüde tahmin ettikleriarastırılmıstır. Ayrıca, bu çalısma Türk öğrencilerin ?ngilizce ... -
Turkish university EFL students` oral expression of critical thinking in classroom discussions
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma yabancı dil olarak İngilizce öğretilen ortamlardaki akademik İngilizce derslerinde eleştirel düşüncenin ikinci dilde dışavurumunun miktarı ve eleştirel düşünceye davet eden sınıf içi çalışmalarda ikinci dilin ... -
Attitudes of students and teachers towards the use of interactive whiteboards in efl classrooms
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, öğrencilerin, öğretmenlerin, ve kurum yöneticilerinin akıllı tahtaların İngilizce öğretiminde kullanımına yönelik tutumları ve İnglizce derslerinde akıllı tahtaların öğrenciler ve öğretmenler tarafından nasıl ... -
A closer look at pronunciation learning strategies, L2 pronunciation proficiency and secondary variables influencing pronunciation ability
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amaçları a) İngilizce öğrenen Türk üniversite öğrencilerinin telaffuz öğrenme stratejisi kullanımlarına yönelik detaylı bir tablo sunmak b) telaffuz öğrenme stratejisi kullanımı ile telaffuz yeteneği ... -
An exploration of self-efficacy beliefs for self-regulated learning and perceived responsibility for English learning of EFL students in a Turkish university
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öz-düzenlemeli öğrenmeye yönelik öz-yeterlik inançları ile öğrenme sorumluluk algıları arasındaki ilişkinin eğitimsel öneminin son yıllarda literatürde oldukça farkına varılmıştır. Ancak, bu kavramlar arasındaki ilişki ... -
The sources of foreign language speaking anxiety and the relationship between proficiency level and degree of foreign language speaking anxiety
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, yabancı dil konuşma kaygısını nedenlerini ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri ile yabancı dil konuşma kaygı düzeylerinin arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Çalışma, 234 öğrencinin katılımıyla ... -
The preferences of Turkish university efl students for instructional activities in relation to their motivation
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma Türk üniversite öğrencilerinin sahip olduğu motivasyon ve öğelerini, eğitsel aktivetelere karşı tercihlerini, bu iki kavramın birbiriyle nasıl ilişkili olduğunu ve dil seviyelerinin motivasyon ve eğitsel ... -
The effects of music on English language learners` speaking fluency and on their motivation/interest level
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Müziğin günümüze kadar eğitim alanında faydalı olduğu üzerinde çok durulmuştur. Yabancı dil öğretiminde konuşma becerileri, kelime öğrenme ve okuma becerileri üzerine müziğin etkisini araştıran çalışmalar da bulunmaktadır. ... -
The effect of proficiency level on the rate of receptive and productive vocabulary acquisition
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, aktif ve pasif kelime öğrenme hızında yeterlilik düzeyinin etkisini ders kitapları ve öğretim yöntemlerini ilişkilendirerek araştırmıştır. Çalışmaya 68 başlangıç ve başlangıç üstü seviyesindeki Tokat Gaziosmanpaşa ...