Write in class or write at home?
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, yazma ortamının öğrencilerin yazma ödevlerinin kalitesi ve ödevlerin yazım süreçleri üzerindeki etkisini araştırmıştır. Çalışma ayrıca öğrencilerin sınıfta ve evde yazılan ödevlere karşı yaklaşımlarını da incelemiştir. Çalışma, 2010 Bahar döneminde Niğde Üniversitesi Hazırlık programında kayıtlı, orta düzey İngilizce yeterliliğine sahip 48 öğrenciden oluşan iki deney grubu ve bu sınıfların Yazma Becerileri Dersi öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.Çalışmanın verileri öğrenci anketi, öğrencilerle yapılan mülakatlar ve öğrencilerin yazma dersi ödevlerinden elde edilmiştir. Dört haftalık deneysel çalışma, aynı konuları iki farklı ortamda yazmaları istenen deney gruplarının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların yazılı ödevleri her hafta toplanıp iki kişi tarafından değerlendirilmiştir. Deney çalışması süreci dâhilinde her iki gruptan öğrencilerle mülakatlar yapılmıştır. Öğrenci anketi deneysel çalışmanın dördüncü haftasının sonunda uygulanmıştır.Öğrencilerin yazdıkları ödevlerin notlarına göre, gruplar arasında geçerli bir fark gözlemlenmemiştir. Ancak, anketten edinilen veriler, ev ortamının daha fazla tercih edildiğini geçerli olarak ortaya çıkarmıştır. Mülakatlardan edinilen veriler bu tercihi destekler nitelikte olup öğrencilerin sınıf dışı yazma ödevlerine karşı daha olumlu yaklaştıklarını öngörmüştür. This study investigated the influence of writing context on the quality of students` writing assignments and composing processes. The study also examined the attitudes of students towards writing assignments composed in class and at home. The study was conducted with 48 pre-intermediate level students, two experimental groups, and their composing skill class teacher in the Preparatory School of English at Niğde University in the spring semester of 2010.The data for the study were gathered through student questionnaires, interviews conducted with the students and written assignments of the participants. A four-week exploratory study was conducted with the participation of the experimental groups, which were assigned to write the same topics but in two different writing contexts. The participants` written assignments were collected each week and were scored by two raters. During the implementation, the interviews were conducted with the participants from both groups. The student questionnaire was distributed after the fourth week of experimental study.The results of the students` scores for written assignments revealed no significant differences across the groups. However, the data gathered from the questionnaire illustrated a significantly higher preference for the home context. The analysis of the qualitative data collected from the interviews supported this preference and suggested that the students were more positive towards out-of-school writing tasks.
Collections