Extraversion-introversion and the oral performance of Koya University efl students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada yabancı dil (EFL) olarak dışa dönüklük-Irak üniversite öğrencilerinin içe dönüklük kişilik tipi eğilimleri ve İngilizce sözlü yeterlik arasındaki ilişkiyi araştırmaktadır. Bu bağlamda, bu çalışmada dışa dönüklük-içe dönüklük ve EFL öğrencilerin sözlü yeterlilik arasındaki korelasyon akıcılık, doğruluk tarafından temsil reinvestigate amacı, karmaşıklığı, telaffuz ve genel izlenim. Şimdiye kadar, önceki çalışmalarda dışa dönüklük arasında korelasyon-içe dönüklük ve sözlü performans incelemenin bulguları çelişkilidir.Amacıyla, katılımcılar 40 sigara olan diller Kuzey Irak'ta bulunan Koya Üniversitesi üniversitede okuyan EFL edildi native speakers of İngilizce edilmiştir ve bu çelişki adresi. Onlar Eysenck Kişilik Ölçeği, ve bir sözlü ortaya çıkarma görevivikullanılan görüşme seansları uygulandı. Katılımcıların konuşmaları görüşme sırasında ve kaydedilmiş sonra da akıcılık, doğruluk açısından, puan ve karmaşıklığı. Bu arada, iki doktora İngilizce olmayan eğitmenler Ana dili aynı kurumdaki katılımcılar telaffuz doğruluğunu ve global izlenim (genel sözlü üretim) 6-her noktası için denetim listeleri kullanarak attı. Analizde, katılımcıların, puan ya da dışa dönüklük içe dönüklük yolundaki eğilim gösteren ve her sözlü performans bileşenleri için puanları.Sonuçlar, dışa dönüklük-içe dönüklük ve EFL sözlü performans parçaları, akıcılık, doğruluk arasında anlamlı bir ilişki olmadığını göstermektedir, karmaşıklık, telaffuz ve genel izlenim. Ayrıca, korelasyon katsayısı değerleri orada iki değişken arasında bir ilişki olduğunu ortaya koydu. Bu bulgular, aynı araştırma alanındaki önceki bulguları açısından tartışılır.Anahtar Kelimeler: Dışa Dönüklük - İçe Dönüklük, İkinci Dil, Sözlü Performans. This study explores the relationship between the extraversion-introversion personality type tendencies of Iraqi college students and their oral proficiency in English as a Foreign Language (EFL). In this regard, the present study aims to reinvestigate the correlation between extraversion-introversion and EFL students' oral proficiency represented by fluency, accuracy, complexity, pronunciation, and global impression. So far, the findings in previous studies examining the correlation between extraversion-introversion and oral performance are contradictory.ivIn order to address this contradiction, the participants were 40 non-native speakers of English who were studying EFL at Koya University's College of languages located in Northern Iraq. They were administered the Eysenck Personality Questionnaire, and interview sessions in which an oral elicitation task was used. During interviewing the participants' speeches were taped and then scored in terms of fluency, accuracy, and complexity. Meanwhile, two PhD non-native speakers of English instructors at the same institution scored the participants pronunciation accuracy and global impression (overall oral production) using 6-point checklists for each. In the analysis, the participants have scores indicating their tendencies towards either extraversion or introversion, and scores for each oral performance components.The results suggest that there was not a significant correlation between extraversion-introversion and EFL oral performance components, fluency, accuracy, complexity, pronunciation, and global impression. In addition, the correlation coefficient values reveal that there is no relationship between the two variables. These findings are discussed with respect to the previous findings in the same research field.
Collections