The attitudes of one teacher and her students towards using internet sources to develop students` reading skills
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, öğretmen ve öğrencilerin, İngilizce okuma becerilerini geliştirmede internet kaynaklarını kullanmanın faydalarına ve zorluklarına karşı olan tutumlarını araştırmıştır. Çalışma için gerekli olan bilgi, Cumhuriyet Üniversitesi'ndeki 42 öğrenciye dağıtılan anketler, bir öğretmen ve 12öğrenciyle yapılan mülakatlar ve öğretmen günlüğü ile toplanmıştır.Öğrenci anketleri ve mülakatlar, öğretmenin ve öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmede internet kaynaklarını kullanmanın faydalarına ve zorluklarına karşı olan genel tutumlarını ve üç farklı internet tabanlı okuma aktivitesi (öğretmen merkezli, öğretmen yardımına dayanan, öğrenci merkezli) hakkındaki görüşlerini araştırmıştır. Öğretmen günlüğü, öğretmenin her aktivite ile ilgili görüşleri ve öğrenci gözlemleri hakkında ayrıntılı bilgi sağlamayı amaçlamıştır.Toplanan veri nitel ve nicel yöntemlerle analiz edilmiştir. Bulgular, hem öğretmenin hem de öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmede internet kaynaklarını kullanmaya karşı olumlu bir tutuma sahip olduğunu göstermiştir. Hem öğretmen hem de öğrenciler, okuma becerilerinin, Internet kaynakları kullanılarak geliştirilebileceğine inanmaktadırlar. Ayrıca hem nicel hem de nitel bulgular, öğrencilerin internet tabanlı okuma aktivitelerinin (öğretmen merkezli, öğretmen yardımına dayanan, öğrenci merkezli) hepsine karşı olumlu tutuma sahip olduğunu göstermiştir. Öğretmen ise, ?öğretmen merkezli? ve ?öğrenci merkezli? aktiviteleri okuma derslerinde kullanmaya karşı olumlu bir tutum sergilerken, ?öğretmen yardımına dayanan? aktiviteleri kullanmaya karşı olumsuz bir tutum içindedir. Hem öğretmen hem de öğrenciler ?öğretmen yardımına dayanan? internet tabanlı okuma aktivitesinin, bütün aktiviteler arasında, en zor olan aktivite olduğunu düşünmektedir. Fakat bu aktiviteyi zor bulmalarına rağmen, aktivitenin okuma becerilerini geliştirmeye yararlı olduğunu düşünmektedirler.Anahtar Kelimeler: öğretmen merkezli, öğretmen yardımına dayanan, öğrenci merkezli internet tabanlı okuma aktiviteleri. This study investigated students? and the teacher?s attitudes towards the benefits and challenges of using Internet sources to develop students? English reading skills. The data was collected through questionnaires distributed to 42 students, interviews conducted with a teacher and 12 students in the Preparatory School at Cumhuriyet University and a journal kept by the teacher.Student questionnaires and interviews investigated students? and the teacher?s general attitudes towards the benefits and challenges of using Internet sources to develop reading skills and their opinions about three different Internet-based reading tasks: teacher-centred, teacher-facilitated and learner-determined. The teacher journal aimed to provide in-depth information about the teacher?s perceptions on each Internet based reading task and her observations of the students.The data gathered from all instruments were analyzed qualitatively and quantitatively. Findings revealed that both students and the teacher have positive attitudes towards using Internet sources to improve reading skills. In addition, the teacher and the students believe that reading skills can be developed by means of Internet sources. The data gathered from both qualitative and quantitative analysis showed that students have positive attitudes towards doing all types of Internet-based reading tasks. With regard to the teacher?s attitudes, although she has positive attitudes towards using teacher-determined and learner-determined tasks in her classes, she has negative attitudes towards using teacher facilitated task. Both the teacher and the students think that the most challenging task among all the Internet-based reading tasks is the teacher-facilitated one. However, although both the teacher and students found it challenging, they think that it is beneficial to developing students? reading skills.Key terms: teacher-determined, teacher-facilitated, learner-determined Internet based reading tasks.
Collections