Turkish learners` awareness and use of English morphology in guessing the meanings of unknown words from context: A case study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmada Türk öğrencilerin ?ngilizcedeki önek ve sonekleri kullanarakparçadan bilinmeyen kelimelerin anlamlarını nasıl ve hangi ölçüde tahmin ettikleriarastırılmıstır. Ayrıca, bu çalısma Türk öğrencilerin ?ngilizce önek ve sonekleri ayrıayrı nasıl kullandıklarını arastırmıstır.Çalısma Gaziosmanpasa Üniversitesi ?ngilizce Hazırlık Okulunda ortadüzey?ngilizce bilgisine sahip 10 öğrenci ile gerçeklestirilmistir. Veriler, öğrencilerindüsüncelerini sesli söyleme yöntemiyle toplanmıstır. Öğrencilerden bir okumaparçasını okumaları ve içinde ?ngilizce önek, sonek veya her ikisininde bulunduğu 13hedef kelimeyi tahmin etmeleri istenmistir. Sesli düsünce söyleme prosedürüsüresinde, öğrencilerin sesleri bir ses kaydediciye kaydedilmistir.Verileri elde etmek için ses kayıtları kağıda dökülmüstür. Veri analizi bukağıtların tekrar tekrar okunmasıyla yapılmıstır. Öğrencilerin kullandıkları bilgikaynakları belirlenmis ve sınıflandırılmıstır. Sonra, öğrencilerin basarılı ve basarısızingilizce ekleri kullanımları incelenmistir.Bu çalısma ?ngilizce önek ve soneklerin bilinmeyen kelimelerin anlamlarınıbulmada etkili olduklarını göstermektedir. Bu yüzden, ?ngilizce öğretmenlerininöğrencilerine ?ngilizce önek ve sonekleri nasıl kullanacaklarıyla ilgili stratejileriöğretmelrinin faydalı olacağı görülmüstür.Anahtar Kelimeler: Kelime öğrenme stratejileri, tahmin etme stratejileri,ipuçları, ?ngilizce ekler. This study investigated Turkish university preparatory school EFL learners?awareness and use of English affixes as a knowledge source in guessing themeanings of unknown words in written contexts. In addition, this study alsoexamined Turkish learners? use of prefixes and suffixes separately.The study was conducted with the participation of 10 pre-intermediatestudents at the English Language Preparatory School of Gaziosmanpasa University.The data was gathered through think aloud procedures. The participants were askedto read a reading passage and try to infer the meanings of 13 target words thatincluded prefixes, suffixes, or both. The participants were tape-recorded during thethink aloud procedures.The tape recordings were transcribed in order to provide the data. The dataanalysis involved reading and rereading of the tape scripts. Then, knowledge sourceswere identified and classified, and the participants? successful and unsuccessful usedof English morphology was examined.This study implies that English affixes are effective knowledge sources indetermining the meanings of unknown words. Thus, EFL teachers should teachstudents strategies about how to use English prefixes and suffixes in inferring themeanings of unknown words in context.Key Words: Vocabulary learning strategies, guessing strategies, knowledgesources, English affixes.
Collections