Achieving self-reflection through videotaped self-observation
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, video aracılığıyla kişinin kendini gözlemlemesinin öğretmenliği üzerinde derin düşünmesine katkıda bulunup bulunmadığını ve öğretmenlik tecrübesinin öğretmenlerin bu derin düşünme seviyelerinde farklılıklara sebep olup olmadığını incelemiştir. Çalışmaya ODTÜ'deki hizmet içi öğretmen eğitimine katılan iki öğretmen ? biri tecrübeli, biri tecrübesiz ? ve eğitimi veren iki öğretmen eğitmeni katılmıştır. Veri toplamak için, öğretmenlerin gözlem sonrası yazdıkları yazılar, mülakatlar ve sesli-düşünme protokolleri kullanılmıştır.Çalışma kapsamında, her öğretmenin eğitmenler tarafından gözlenen bir dersi videoya kaydedilmiştir, ve öğretmenlerin kaydedilmiş derslerini izlemeden önce mülakatta, dersi izlerken sesli-düşünme protokolünde ve izledikten sonra yazdıkları metinde öğretmenlikleri üzerinde derin düşünmeleri istenmiştir. Kişinin videodan kendini gözlemlemesinin derin düşüncesinin boyut ve seviyesine etkisi olup olmadığını araştırmak icin, her öğretmenin video öncesi ve sonrası düşünceleri karşılaştırılmıştır. Her bir öğretmenin video öncesi ve sonrası yazılı ve sözlü derinvidüşünceleri analiz edildikten sonra, öğretmenlik tecrübesinin yüksek seviyede derin düşünmede belirleyici bir faktör olup olmadığını araştırmak için, bu iki öğretmenin düşünceleri karşılaştırılmıştır. Bu araştırmadaki tüm veriler nitel olarak analiz edilmiştir, ve bu analizde öğretmenlerin derin düşünce seviyelerini belirleyebilmek için araştırmacı tarafından tasarlanan derin düşünme seviyeleri skalası kullanılmıştır.Araştırmanın sonuçları, öğretmenlerin videoya çekilmiş derslerini izlemelerinin onların derin düşüncelerinin hem boyutuna hem de seviyelerine büyük ölçüde katkıda bulunduğunu göstermiştir. Her iki öğretmen de kendilerini gözlemledikten sonra derslerinde daha çok noktaya eğilip derin düşünebilmişlerdir ve yüksek seviyede derin düşünmelerinde kaydadeğer bir ilerleme göstermişlerdir. Fakat, öğretmenlik tecrübesinin bu öğretmenlerin daha detaylı ve daha yüksek seviyeli düşünmelerinde etkisi olmamıştır. Bu sonuç derin düşünmeye katkıda bulunan başka faktörlerin olabileceğini göstermektedir. This study was designed to investigate whether videotaped self-observation contributes to self-reflection and whether teaching experience results in differences between teachers in terms of their levels of reflective thinking. Two trainee teachers attending the METU in-service teacher training course ? one experienced and one inexperienced ? and two teacher trainers conducting the course participated in this study. Data were collected through reflective narratives written after teacher observations, interviews and think-aloud protocols (TAPs).In this study, one of the teacher observations of each trainee was video-recorded, and the trainees were asked to reflect on their teaching before watching their recorded lesson in an interview, while watching it in a think-aloud protocol, and after watching it in a reflective narrative. Each trainee?s pre- and while-video reflections were compared to explore whether videotaped self-observation contributed to the extent and levels of teachers? reflection. After analyzing each trainee?s oral and written reflections before and after video, the reflections of the two trainees were alsoivcompared to examine whether teaching experience was a determining factor in high levels of reflection. All the data in this study were qualitatively analyzed, and in this analysis the framework for levels of reflective thinking devised by the researcher was used to determine trainees? levels of reflection.The findings of this study indicated that observing their videotaped lesson contributed considerably to the trainees? self-reflection, both in terms of the extent and levels of their reflective thinking. Both teachers were able to reflect on an increased number of points in their lessons after self-observation and demonstrated a remarkable growth in high level reflections. However, the extent to which the trainees achieved more detailed and higher level reflections did not seem to result from teaching experience, which might suggest that there may be some other factors contributing to self-reflection.
Collections