Teachers and students perceptions of teacher motivational behavior
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmanın amacı, ngilizce ögretmenlerinin ögrencileri güdülemek için sınıfta yaptıgıgüdüleyici davranıslar konusunda ögretmen ve ögrenci algılarını arastırmaktır. Ayrıca çalısma,ögretmen ve ögrencilerin algıları arasındaki ve bu algılarla literatürde dikkat çekilen noktalararasındaki iliskiyi ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.Katılımcılar, Erciyes Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda (EU YDYO) 2006?2007 bahar döneminde iki farklı seviyede ngilizce ögreten yedi ögretmen ve onların yedisınıfındaki 138 ögrencidir.Ögretmenlerin sınıfta yaptıgı güdüleyici davranıslar hakkında veri toplamak için literatürdenalınmıs güdüleyici davranıslardan olusan bir tablonun rehberliginde her bir ögretmenin üçer dersigözlenmistir. Ayrıca, ögretmenlerin kendi davranısları ile ilgili algıları ve kendi davranıslarındanhangilerini güdüleyici buldukları ile ilgili derinlemesine bilgiler elde edebilmek amacıylaögretmenlerle mülakatlar yapılmıstır. Ardından, ögretmenlere literatürden alınmıs 56 güdüleyicidavranısı 5'lik Likert skalada güdüleyicilik dereceleri açısından degerlendirdikleri bir anketverilmistir. Bu anket ayrıca çalısmaya katılan ögrencilere de verilmistir. Birinci arastırmasorusunun cevabını arayan ve ögrencilerin hangi ögretmen davranıslarını güdüleyici bulduklarıhakkındaki bu anket, dört bölümden olusmaktadır. Anketin amacı, ögrencilerin hem literatürdenalınan güdüleyici ögretmen davranısları ile ilgili algıları hakkında genel veriler toplamak, hem deonları güdüleyen ve güdülerini azaltan ögretmen davranısları hakkındaki kendi fikirlerini almaktır.Verilerin analizi, ögretmenlerin ve ögrencilerin güdüleyici ögretmen davranısları ile ilgilialgılarının, bazı farklılıklara ragmen benzer oldugunu ortaya çıkarmıstır. Hem ögretmenler hem deögrenciler iyi bir ögretmen-ögrenci iliskisinin ve ögretmenlerin arkadasça ve destekleyiciolmalarının en güdüleyici davranıslar oldugunu düsünmektedirler. Diger taraftan, ögretmenlerögrencileri daha çok çalısmaları konusunda tesvik etmenin ve önceden belirlenmis bir amaca dogruçalısmalarını istemenin ögrencileri güdüleyici oldugunu düsünmelerine ragmen, ögrenciler budavranısları ögretmenler kadar güdüleyici bulmamıslardır. Bunlara ek olarak, literatürdeögrencilerin kendi kendilerine çalısmalarının güdülenmeye olan etkisine verilen öneme ragmen,ögrenciler kendi kendilerine çalısmaları ile ilgili davranısların güdüleyici olduklarınıdüsünmemisler ve ögretmenler de yapılan mülakatlarda ögrencilerin kendi kendilerineçalısmalarının önemine deginmemislerdir.Bu çalısmanın bulguları ögretmenlere güdüleyici ögretmen davranısları konusundaögrencilerin düsünceleri ile ilgili fikirler vereceginden, ögretmenler için faydalı olabilir.Ögretmenlerin ögrencilerinin güdüleyici ögretmen davranıslarını nasıl algıladıklarının farkındaolmaları, onlara sınıftaki davranıslarının etkilerini düsünmeleri konusunda yardımcı olabilir. The objective of this study was to investigate teachers? and students? perceptions of themotivational behaviors that English teachers in general perform in the classroom. Additionally, thestudy attempted to explore the relation between students? and teachers? perceptions, as well as theirrelations to what has been pointed out in the literature.The participants were seven teachers who taught at two different levels, pre-intermediateand upper-intermediate, and their 138 students from seven classes, during the spring term of the2006-2007 academic year in Erciyes University School of Foreign Languages (EU SFL).Three classes of each teacher were observed to gather data on their observed motivationalbehaviors in the classroom, with the guidance of a checklist of motivational behaviors compiledfrom the literature. In addition, semi-structured interviews were conducted in order to gather morein-depth information about the teachers? perceptions of their own behaviors, and which of theirbehaviors they identify as motivating. Then, they were given a questionnaire in which they rated 56motivational behaviors from the literature on a 5-point Likert scale. The questionnaire was alsoadministered to the participant students. The student questionnaire consisted of four parts, reflectingthe first research question, regarding what teacher behaviors the students find motivating in theclassroom. The aim of the questionnaire was to gather a picture of the perceptions of the studentstowards teacher motivational behaviors derived from the literature, as well as their own ideasregarding teachers? behaviors that motivate and demotivate them.The analysis of the data revealed that the teachers? and the students? perceptions ofmotivational behaviors are similar, although there are some mis-matches. Both the teachers and thestudents think that a good teacher-student relationship and teachers? being friendly and supportiveare the most motivating behaviors. On the other hand, although the teachers find encouragingstudents to try harder and asking them to work toward a pre-determined goal motivating, thestudents do not find these behaviors as motivating as the teachers do. Furthermore, despite theemphasis given on the effect of learner autonomy on motivation in the literature, the students do notfind the items concerning autonomy very motivating, and the teachers did not emphasize the effectof learner autonomy on language learning during the interviews.The findings of the study might be beneficial for teachers as they will gain an insight intotheir students? beliefs about the motivational behavior of teachers. Teachers? awareness of howtheir students perceive teacher motivational behavior may help them in considering the effects oftheir actions in the classroom.
Collections