An exploratory study of curricular change in an efl context
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısma, mevcut müfredattaki sorunlar ve ögrencilerin ihtiyaçları belirlenerek,bu sorunlar ve ihtiyaçlara yönelik amaçlar konularak, uygun bir ögretim metoduseçilerek, müfredata dahil edilecek olan bu yeni ögretim metodu konusunda yöneticiler,ögretmenler ve yöneticiler egitilerek, müfredata dahil edilecek yeni ögretim aracınaögrencileri hazırlayarak, ve bu yeni metodun pilot çalısmasını takiben degerlendirmeyaparak yabancı dil olarak ngilizce ögretimi baglamında müfredat degisikligi yapmanınsüreci hakkında detaylı bilgiler ortaya çıkmıstır. Ayrıca bu çalısmada yabancı dil olarakngilizce egitimi veren bir üniversitedeki ögrencilerin ve ögretmenlerin yeni ögretmearacına karsı tutumlarını incelemis, ve yöneticilerin, ögretmenlerin ve ögrencilerin oögretme aracını Afyon Kocetepe Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu'nunmüfredatına dahil edilmesi konusundaki görüslerini arastırmıstır.Çalısma AKÜ YDYO'nda 12 ögretmen (bunların 3'ü aynı zamanda yöneticilikyapmaktadır) ve 25 ögrenci ve ögretmenlerinden olusan bir sınıfın katılımı ilegerçeklesmistir. Verinin toplanmasında anketler, mülakatlar, ögrenci günlükleri,ögretmen ve gözlemci günlügü ve sınıf gözlemleri kullanılmıstır.Çalısmanın bulgularından, ögretmen, ögrenci ve yöneticilerin seçilen yeniögretim aracına ve bu ögretim aracının AKÜ YDYO'nun müfredatına dahil edilmesinekarsı olumlu tutumları oldugu ortaya çıkmıstır. Ayrıca, bütün katılımcılar yeni ögretimaracının bazı potansiyel sınırlamalarını belirtmis ve bunların giderilmesi için çesitliönerilerde bulunmuslardır. Buna ek olarak, bu çalısma yabancı dil olarak ngilizceögretimi baglamında müfredat degisikligi sürecinin bazı genel özelliklerinivurgulamıstır. Ögretmen egitimi, ögrencileri yeni ögretme aracına yönelik hazırlama,müfredat degisikliginin her asamasında yöneticilerin, ögretmen ve ögrencileringörüslerini dikkate almanın önemi ortaya konmustur. Bu çalısma ayrıca benzerkurumlardaki müfredat degisikligi sürecine model teskil edebilir. This study provided insights about the process of implementing curricular changein an EFL context by identifying the problems in an existing curriculum and needs of thestudents, setting goals based on those needs and problems, selecting an appropriateteaching tool, training the administrators and teachers on that tool and preparing studentsfor the new teaching tool to be implemented into the curriculum, and piloting andevaluating the new tool. In addition, it explored teachers? and students? attitudes towardsa new learning tool in a university EFL program and investigated the administrators?,teachers? and students? attitudes towards implementing that teaching tool into thecurriculum at Afyon Kocatepe University School of Foreign Languages (AKU SFL).This study was conducted at AKU SFL, with the participation of 12 teachers(three of whom are also administrators) and one class of 25 students together with theirteacher. Data were collected through questionnaires, interviews, learner diaries,classroom observation and journals.The findings of this study revealed that teachers, students, and administrators hadpositive attitudes towards the chosen teaching tool and its implementation in thecurriculum at AKU SFL. In addition, all sets of participants indicated some potentialconstraints of using the new tool and proposed a variety of recommendations forpossible improvements. Moreover, this study underlined some major aspects of aprocess of implementing curricular change in an EFL context. The importance of teachertraining, preparing students for the new tool, and taking administrators, teachers, andstudents? opinions into consideration in all of the steps of a curricular change wasrevealed. This study also provides a model for a curricular change process in similarinstitutions.
Collections