Attitudes of students and teachers towards the use of interactive whiteboards in efl classrooms
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, öğrencilerin, öğretmenlerin, ve kurum yöneticilerinin akıllı tahtaların İngilizce öğretiminde kullanımına yönelik tutumları ve İnglizce derslerinde akıllı tahtaların öğrenciler ve öğretmenler tarafından nasıl kullanıldıkları araştırılmıştır. Aynı zamanda, öğrencilerin ve öğretmenlerin olumlu ya da olumsuz düşüncelerini etkileyen olası değişkenler de araştırılmıştır.Veriler ilköğretim kurumlarından üniversitelere kadar değişik eğitim kurumlarından 458 öğrenciye ve 82 öğretmene anket dağıtılarak toplandı. Üç kurum yöneticisi ile İngilizce öğretiminde akıllı tahta kulanımına yönelik düşüncelerini öğrenmek amacıyla görüşmeler yapılmıştır. Ayrıca, üç saatlik ders izlemesi de yapılmıştır. Anket sonuçları hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin İngilizce derslerinde akıllı tahta kullanımına yönelik olumlu tutuma sahip olduklarını ve bu teknolojinin potensiyelinin farkında olduklarını göstermektedir. Görüşmelerde, yöneticilerin verdiği yanıtlar İngilizce derslerinde akıllı tahta teknolojisinin kullanımına destek verdiklerini göstermiş ve yapılan gözlem uygulamaları da İngilizce öğretmenlerinin bu teknolojiyi genellikle temel fonksiyonlarıyla kullanabildiklerini ortaya koymuştur. İstatistiksel analizler de göstermektedir ki, öğrtemenlerin akıllı tahtayı kullanma sayısı arttıkça, bu teknolojiyi sevme dereceleri de o kadar artmaktadır. Çalışma kapsamında elde edilen bir diğer sonuç da, öğrencilerin akıllı tahtayla ders yapmaları arttıkça, akıllı tahta ile normal tahtaların farkını anlama dereceleri de artmaktadır.Anahtar sözcükler: Akıllı tahta, tutum. This study explored the attitudes of students, teachers, and administrators towards the use of interactive whiteboards (IWBs) in language teaching and learning contexts, and also sought insights into students? and teachers? actual use of IWBs in English as a foreign language classes. The study also investigated possible factors affecting teachers? and students? positive and negative attitudes towards IWB technology.Data were collected through questionnaires distributed to 458 students and 82 teachers in different institutions across Turkey, ranging from primary schools to universities. Three administrators were interviewed in order to explore their opinions towards IWB use in language instruction, and three classrooms were observed. Questionnaire results revealed that both students and teachers have positive attitudes towards the use of IWBs in language instruction and are aware of the potential of this technology. Responses given in interviews indicated that all administrators are supportive of IWB technology in English classes, and observations revealed that IWBs are used with their basic functions in English classes. The statistical analysis revealed that the more teachers use IWBs, the more they like this technology. It was also found that as the number of hours of IWB exposure increases, students? awareness of the distinctiveness of IWB technology rises.Key words: Interactive whiteboard (IWB), attitude.
Collections