The effect of vocabulary notebooks on vocabulary acquisition
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmada kelime defterlerinin kelime edinimi üzerindeki etkileri veögretmenlerle ögrencilerin kelime defterlerinin kullanımıyla ilgili tutumlarıarastırılmıstır.Çalısma Zonguldak Karaelmas Üniversitesi ngilizce Hazırlık Okulunda, birdeney ve iki kontrol grubu olmak üzere 60 alt-orta düzey ögrencinin veögretmenlerinin katılımıyla gerçeklestirilmistir. Çalısma kapsamındaki dört haftalıkkelime defteri uygulaması arastırmacı tarafından adapte edilip gelistirilen program veaktivitelere göre yürütülmüstür.Veriler, kelime tanımaya ve kullanmaya yönelik testler, serbest kelimekullanmaya yönelik kompozisyonlar, deney grubu ögrencilerinin tamamıyla yapılangrup mülakatları ve deney grubunun ögretmeniyle yapılan birebir mülakat aracılıgıylatoplanmıstır. Kelime tanımaya ve kullanmaya yönelik testlerin bütün gruplarauygulanmasından sonra, kontrol grubundaki ögrenciler normal müfredatlarını takipederken, deney grubundaki ögrenciler her zamanki müfredatlarına dahil edilen kelimedefteri programını takip etmeye basladılar. Her hafta bütün katılımcı ögrencilerhaftanın konu baslıklarıyla serbest kelime kullanmaya yönelik kompozisyonlaryazdılar. Uygulama sonunda aynı kelime tanımaya ve kullanmaya yönelik testlergruplara yeniden verildi. Kelime defterlerinin kullanılmasına yönelik tutumlarınıögrenmek için deney grubundaki bütün ögrencilerle ve deney grubunun ögretmeniylemülakat yapıldı.Nitel ve nicel veri analizleri kelime defterlerinin kelime edinimi açısındanfaydalı oldugunu göstermektedir. Buna ek olarak, hem ögrenciler hem ögretmenlerikelime defterlerine karsı olumlu tutum sergilemislerdir.Bu çalısma ögrencilerin onlara ögretilen kelimeleri tanımaları ve kullanmalarıiçin kelime defterlerinin dil egitiminde yaygın olarak kullanılabilecegini göstermistir. This study investigated the effectiveness of vocabulary notebooks onvocabulary acquisition, and the attitudes of teachers and learners towards keepingvocabulary notebooks.The study was conducted with the participation of 60 pre-intermediate levelstudents, divided into one treatment and two control groups, and their teachers at theEnglish Language Preparatory School of Zonguldak Karaelmas University. A fourweekvocabulary notebook implementation was carried out according to a scheduleand activities adapted and developed by the researcher.The data was gathered through receptive and productive vocabulary tests, freevocabulary use compositions, group interviews with the students and a one-to-oneinterview with the teacher of the experimental group. After the administration ofreceptive and productive vocabulary pre-tests to all of the groups, the learners in theexperimental group started to follow the vocabulary notebook schedule incorporatedinto the regular curriculum, whereas the learners in the control group simply followedthe normal curriculum. Every week all of the participant students wrote freevocabulary use compositions on the topics of the units of the week. At the end of thetreatment, the same receptive and productive vocabulary tests were given to the groupsagain. All of the learners in the experimental group and the participant instructor wereinterviewed in order to see their attitudes towards using vocabulary notebooks.The quantitative and qualitative data analyses demonstrated that vocabularynotebooks are beneficial for vocabulary acquisition. Further, both students and theirteacher expressed positive attitudes to vocabulary notebooks.This study implied that vocabulary notebooks could be incorporated intolanguage classes in order for the students to recognize and use the words that aretaught to them.
Collections