An EFL textbook evaluation study in Anatolian high schools: New bridge to success for 9th grade new beginners
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısma `New Bridge to Success for 9th Grade New Beginners' (NBS) adlıders kitabının incelenmesine yönelik olarak ngilizce Ögretmenleri'nin tutumlarını veaynı zamanda Türkiye'deki lise ögrencileri için düzenlenebilecek model bir ngilizceders kitabı ile ilgili olarak ögretmenlerin görüslerini arastırmıstır. Çalısma 2006 Haziranayı içerisinde Ankara ilinde, 13 faklı Anadolu Lisesi'nde görevli olan 60 ngilizceögretmeniyle gerçeklestirilmistir.Bu çalısma için iki çesit veri toplanmıstır. Öncelikle, 60 ngilizce ögretmenineanketler dagıtılmıstır ve sonrasında bu anketi dolduran 12 ngilizce ögretmeniylegörüsmeler yapılmıstır. Bunların dısında, söz konusu ders kitabı, ögretmenlerin kitap ileilgili görüsleri ve bu kitabının gerçek özellikleri arasında var olabilecek uyum vefarklılıkları belirlemek için baslıca bir materyal olarak kullanılmıstır.Anadolu Lisesi Ögretmenleri'ne verilen anketin amacı ngilizce ögretmenlerininNBS adlı ders kitabını nasıl degerlendirdiklerini belirlemekti. Anket Likert ölçegindedüzenlemis sorular ve iki adet açık uçlu sorudan olusmustur. Anketin ardından yapılangörüsmeler, söz konusu ögretmenlerin, lise ögrencileri için hazırlanabilecek model birngilizce ders kitabına yönelik öneri ve görüslerine yer vermektedir.Ankette yer alan veriler, ortalamalar, yüzdelik ve sıklık degerleri dikkatealınarak degerlendirilmistir. Anketteki iki açık uçlu soru ve görüsmelerdeki tüm sorularniteliksel arastırma teknikleriyle analiz edilmistir. NBS adlı ders kitabındaki okumametni örneklerinin okunabilirlik seviyesini belirlemek için Flesch-Kincaid OkunabilirlikAnalizi uygulanmıstır. Ayrıca, ders kitabındaki kelime yogunlugu ve dagılımını tespitetmek için Vocabprofiler düzenegi kullanılmıstır.Analizler, ögretmenlerin NBS adlı ders kitabının özelliklerine iliskindegerlendirmeleri arasında uyum ve farklılıklar oldugunu göstermistir. Bulgular, ayrıcaarastırmacının ders kitabını analiziyle, ögretmenlerin ders kitabını degerlendirmeleriarasında baglantı oldugunu göstermistir. Ancak, kitabın bir takım özellikleriyle ilgiliolarak ögretmen görüsleriyle arastırmacının söz konusu kitap ile ilgili görüslerininarasında farklılıklar oldugu gözlenmistir. This study explored English teachers? attitudes towards the evaluation of thetextbook New Bridge to Success for 9th Grade New Beginners (NBS) and the study alsoinvestigated teachers? perceptions concerning main characteristics of a model ELTtextbook designed for high school students in Ankara. The study was conducted with 60English teachers from 13 different Anatolian High Schools in Ankara during June 2006.Two sets of data were used for this study. First, a questionnaire was distributed to60 English teachers and interviews were completed with 12 of the teachers who returnedthe questionnaire. In addition, the textbook NBS is used as core material for analyzingthe data in terms of determining the correspondences and discrepancies between theteachers? reports and the actual features of the textbook.The purpose of the questionnaire administered to Anatolian High Schoolteachers was to determine how the English teachers evaluate the textbook NBS .Thequestionnaire consisted of Likert scale items and open ended questions. The follow-upinterviews provided insight into teachers? suggestions and beliefs considering thefeatures of a model ELT textbook designed for the high school students.The data in the questionnaire was analyzed by calculating the mean scores,percentages and frequencies. Two open-ended questions in the questionnaire and theinterviews were analyzed by using qualitative techniques. Flesch-Kincaid readability testwas administered in terms of determining the readability level of the reading samples inthe textbook NBS. In addition, the Vocabulary Profiler was used to set out thevocabulary load and gradation in the textbook.According to the analyses, teachers? evaluations depicted agreement anddisagreement considering the features of the textbook NBS. The findings also showedthat the researcher?s own observations of the textbook elements correspond to theteachers? evaluations. On the other hand, there are a number of aspects wherein theparticipants? responses reflect discrepancies when compared with the analysis of thetextbook by the researcher.
Collections