Comparing peer and self observation conducted by preparatory school efl teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Türkiye'deki bir üniversitenin hazırlık sınıflarında görev yapan Türk yabancı dil öğretmenleri tarafından gerçekleştirilen akran gözlemi ve kişinin kendi kendini gözlemlemesi tarafından sağlanan bilgi tipleri arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri incelemek amacıyla düzenlenmiştir. Ayrıca, bu yabancı dil öğrenme ortamında akran gözlemi ve kişinin yansıtıcı düşünmeye ne kadar katkıda bulunduğu ve bu iki gözlemin yansıtıcı düşünmeye katkısında farklılıklar olup olmadığı da araştırılmıştır. Bu çalışmada iki tanesi odak öğretmen olmak üzere altı katılımcı yer almıştır. Odak öğretmenler kendilerini gözlemlerken geri kalan dört öğretmen akran gözlemcisi olarak bu çalışmada yer almıştır. Bu altı katılımcıdan iki grup oluşturulmuştur ve bu gruplar birer odak öğretmen ve iki tane de akran gözlemciden oluşmuştur. Veri, dört değişik gözlem aracı yoluyla öğretmenlerin gözlemlenmesi sırasında ya da sonrasında toplanmıştır.Bu araçlar gözlem formlarını, kontrol listeleri, açık uçlu sorular ve yansıtıcı yazmadan oluşmaktadır.Bu çalışmada , odak öğretmelerin bir dersi video ile kaydedilmiştir. Hem bu iki odak öğretmenden, kendileri gözlemci olarak, hem de diğer iki öğretmenden, akran gözlemcisi olarak, kaydedilen bu dersi kendilerine verilen gözlem araçlarını kullanarak izlemeleri ve değerlendirmeleri istenmiştir. Her grubun gözlem formları, kontrol listeleri ve açık uçlu sorular yoluyla kaydedilmiş bilgileri hem akran gözlemi hem de kendi kendini gözlemleme tarafından sağlanan bilgi tipleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları incelemek amacıyla karşılaştırılmıştır. Buna ek olarak, her grubun yansıtıcı yazıları, akran ve kendi kendini gözlemenin yansıtıcı düşünmeye ne kadar katkıda bulunduğunu ve yansıtıcı düşünmeye katkısında farklılıklar olup olmadığını görmek amacıyla karşılaştırılmıştır. Bu çalışmada elde edilen bütün veri hem nitel hem de nicel olarak analiz edilmiştir. Gözlem formlarının, kontrol listelerinin ve açık uçlu soruların analizinde araştırmacı tarafından kategoriler geliştirilmiştir. Bu kategorilerin geliştirilmesinde araştırmacı,Thomas(2006) tarafından tanımlanan genel tümevarımlı (indüktif) yaklaşımı kullanmıştır. Yansıtıcı yazmaların analizinde ise Hasanbaşoğlu (2007) tarafından yansıtıcı düşünmenin seviyeleri için geliştirilen çerçeve uygulanmıştır.Bu çalışmanın sonuçları göstermektedir ki öğretmen davranışlarının kaydedilişi ve algılanışı, gözlemlerin değerlendirilmesi, bulunulan öneriler ve verilen fikirler ve gözlemin odağı olan kontrol listeleri yoluyla elde edilen bilgiler açısından kendini gözlemleme ve akranı tarafından gözlemlenme arasında benzerlik ve farklılıklar vardır. Ancak, bu benzerlik ve farklılıklar sadece gözlemin çeşidinden değil, aynı zamanda gözlemcinin karakteristik özelliklerinden, gözlem araçlarından ve gözlemlenen dersin çeşidinden de kaynaklanmaktadır. This study was designed to investigate the similarities and the differences between the types of information provided by peer and self observation conducted in Turkish university preparatory school classrooms by Turkish EFL instructors, as well as the extent to which peer and self observation contribute to reflective thinking in this setting and whether there are any differences in their contribution to reflective thinking. Six teachers, two of whom were focus teachers (FTs), as self observers, and the rest as peer observers (POs) participated in this study. From these participants, two groups, with one focus teacher and two peer observers, were formed. Data were collected through four types of observation instruments completed during or after the teacher observations: observation forms, checklists, open-ended questions and reflective writings.In this study, one lesson of each focus teacher was video-recorded, and both these focus teachers, as self observers, and two of their peer observers were asked to evaluate the videotaped lessons using the observation tools they were provided with. Each group?s documented information collected through observation forms, checklists and open-ended questions were compared to explore the similarities and differences between the types of information provided by peer and self observation. In addition to this, each group?s reflective writings were compared to explore to what extent peer and self observation contribute to reflective thinking and whether there are any differences in their contribution to reflective thinking. All the data in this study was analyzed both qualitatively and quantitatively. In the analysis of the observation forms, checklists and open-ended questions, the categories were developed by the researcher using the general inductive approach described by Thomas (2006), and in the analysis of the reflective writings, a framework for levels of reflective thinking devised by another researcher (Hasanbaşoğlu, 2007) was used.The findings of this study suggest that there are similarities and differences between peer observers and focus teachers in the documentation and interpretation of teacher actions, evaluation of what is observed, suggestions and ideas given, and specific information (via the checklist) about what is the focus of the observation. However, the similarities and differences are affected not only by the type of the observation, but also by variables such as the personal characteristics of the observer, the observation instruments and even the type of lesson observed
Collections