Fen bilgisi öğretmen adaylarının nükleer santrallere yönelik tutumlarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının nükleer santrallere yönelik tutumlarının cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2018-2019 akademik yılında Türkiye'de farklı üniversitelerde öğrenim gören 605 fen bilgisi öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında Bhanthumnavin ve Bhanthumnavin (2014) tarafından geliştirilen `Nükleer Santrallere Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Bu araştırmada ölçeğin Cronbach's alpha değeri .934 olarak belirlenmiştir. Çalışmanın verileri SPSS 22.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Çalışma bulgularına göre, fen bilgisi öğretmen adaylarının nükleer santrallere yönelik tutumlarının genel olarak olumlu olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının tutum düzeyleri sınıf düzeyleri bakımından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Öte yandan fen bilgisi öğretmen adaylarının nükleer santrallere yönelik tutumlarının cinsiyet bakımından erkek adaylar lehine istatistiksel olarak anlamlı şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, ölçeğin Türkiye'de nükleer santral kurulması planlanan Akkuyu ve Sinop bölge halkını kapsayacak şekilde tekrarlanması ve tutum ölçeğine ek olarak nitel veri toplama araçlarının da kullanılması önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Nükleer Santraller, Sosyobilimsel Konular, Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Tutumları In this research, it was aimed to investigate towards nuclear power plants attitudes of pre-service science teachers in terms of grade level and gender. The research was carried out with 605 pre-service science teachers who were studying at different universities in Turkey in the academic year of 2018-2019. `Measure of Attitudes Toward Nuclear Power Plants` developed by Bhanthumnavin ve Bhanthumnavin (2014) was used as data collection. The Cronbach's alpha value of the scale .934 was determined. The data of the study were analyzed with the SPSS 22.0 packaged software. Based on the results, it was concluded that it was determined that science teachers' attitudes towards nuclear power plants were generally positive. The findings showed that there was no statistically significant difference among nuclear power plants attitudes of the pre-service science teachers in terms of grade level. On the other hand, it was determined that pre-service science teachers' attitudes towards nuclear power plants differed statistically in favor of male candidates in terms of gender. It is recommended that the scale is also used for people staying Akkuyu and Sinop which are planned to establish a nuclear power plant in Turkey. In addition, qualitative data collection tools are recommended to use.Keywords: Nuclear Power Plants, Socioscientific Issues, Attitudes of Pre-Service Science Teachers
Collections