6. sınıf öğrencilerinin kesir problemleri çözme sürecinde kullandıkları üstbiliş becerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada ortaokul altıncı sınıfa devam eden öğrencilerin üstbiliş becerileri bazıdeğişkenler açısından incelenmiş ve kesir problemleri çözme sürecinde kullandıklarıüstbiliş becerileri belirlenmiştir. Ayrıca belirlenen üstbiliş becerilerin problem çözmebaşarısına etkisi incelenmiştir. Üstbilişin problem çözme sürecindeki rolüne üstbilişbeceriler noktasında katkı sağlamaktadır. Öğrencilerin problem çözme sürecindekullandıkları üstbiliş becerilerin neler olduğu ve süreci nasıl yönlendirdiği, üstbilişbecerileri kullanan öğrenciler ile kullanmayan öğrenciler arasındaki farklar ve bubecerilerin problem başarısını nasıl etkilediği incelenerek bu kapsamdaki çalışmalara ışıktutması amaçlanmaktadır. Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı buçalışma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında altı farklı ortaokulda öğrenim gören 624 altıncısınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmanın nicel verileri bilişüstü ölçeği ve kişiselbilgi formundan, nitel verileri ise problem çözme envanteri, gözlem formu, mülakatlar vekamera kayıtlarından elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilere göre altıncı sınıfadevam eden öğrencilerin üstbiliş seviyelerinin cinsiyet ve babanın öğrenim düzeyideğişkenlerine göre bir farklılık göstermediği ancak okula ve annenin eğitim seviyesinegöre farklılaştığı belirlenmiştir. Öğrencilerin kesir problemleri çözme sürecinde tahmin,planlama, izleme ve değerlendirme üstbiliş becerilerini kullandıkları gözlemlenmiştir.Başarılı öğrencilerin en çok kullandıkları üstbiliş becerileri sırasıyla izleme, planlama vetahmin becerileri olurken değerlendirme becerisi ile problem çözme başarısı arasındaanlamlı bir ilişki kurulamamıştır.Anahtar Kelimeler: Üstbiliş, Matematik, Ortaokul, Kesirler, Problem Çözme, Öğrenci In the study, the metacognitive skills of the students attending the sixth grade in themiddle school were examined in terms of some variables and the metacognitive skillsused in the process of solving fraction problems were examined. It contributes tometacognitive skills in the role of metacognition in problem-solving. Students'metacognitive skills used in the problem-solving process and how they lead the process,the differences between students who use metacognitive skills and students who do notuse these skills and how they affect the success of the problem is shed light on the studies.This study was a mixed study which a combination of quantitative and qualitativeresearch methods was used, was conducted with 624 sixth grade students in six differentmiddle schools during the 2017-2018 academic year. The quantitative data of the studywere obtained from the metacognitive scale and information form, and the qualitativedata were obtained from the problem-solving test, observation form, clinical interviewsand camera records. According to the results obtained from the study, it was determinedthat the metacognition levels of the students attending the sixth grade did not differaccording to the gender and father's education level variables but differed according tothe school and the mothers' level of education. It has been observed that students useprediction, planning, monitoring, and evaluation of metacognitive skills in the process ofsolving fraction problems. While the metacognitive skills of the most successful studentswere followed by tracking, planning and estimating skills respectively, there was nosignificant relationship between the ability to evaluate and problem-solving success.Keywords: Metacognition, Mathematics, Middle School, Fractions, Student, ProblemSolving
Collections