Türkçe eğitiminde süreç temelli yazma yaklaşımının altıncı sınıf öğrencilerinin tür odaklı yazma becerisinin gelişimine katkısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, süreç temelli yazma yaklaşımının öğrencilerin tür odaklı yazma becerisinin gelişimine katkısını ortaya koyan nitel bir çalışmadır. Araştırmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin süreç temelli yazma öğretimini kullanarak farklı türde metin üretmelerini sağlamak ve yazma yeteneklerini geliştirmektir. Araştırmanın öğretim uygulamaları, Trabzon ili Arsin ilçesine bağlı resmi bir ilköğretim okulunun 6/C sınıfı öğrencilerine yönelik yapılmıştır. Ancak pilot çalışma ve I. dönem Türkçe dersi başarıları dikkate alınarak 'çok iyi', 'iyi' ve 'geliştirilebilir' olmak üzere her düzeyi temsil eden 8'i kız, 4'ü erkek toplam 12 öğrenci çalışma grubu olarak seçilmiştir. Dersin öğretmeni olan araştırmacı tarafından planlanan on haftalık uygulama sürecinde çalışma grubunun hikâye, anı, deneme ve gezi yazısı oluşturma edimlerini içeren veriler; gözlem, görüşme, araştırmacı günlüğü ve doküman inceleme olmak üzere farklı nitel veri toplama araçları ile toplanmış, betimsel analiz ve içerik analizine göre analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular; süreç odaklı yazma öğretiminin yazmaya hazırlık, taslak yazma, gözden geçirip yazma ve düzenleme aşamalarını kullanarak öğrencilerin üst bilişsel becerilerini harekete geçirdiğini göstermiştir. Böylece yazma ürünlerindeki mevcut hatalar azalmış; öğrencilerin yazma yeteneklerinin gelişmesine ve yazma alışkanlığı edinmelerine katkıda bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Süreç Temelli Yazma Yaklaşımı, Üst Bilişsel Beceri, Yazma Alışkanlığı, Yazma Becerisi, Hikâye, Anı, Deneme, Gezi Yazısı. This qualitative study aims to explore contribution of process-based writing approach to the development of students' writing acquisition and skill. In other words, the study aims to enable 6th grade students in primary education to produce different kinds of text by using process-based writing instruction and to improve their writing skills. The teaching practices of the study were conducted with 6/C grade students in a state primary education in the Arsin district of Trabzon province. The pilot study, on the other hand, were carried out with a total of 12 students, 8 of whom were females and 4 were males considering their Turkish course achievements in the 1st academic term, which were `perfect`, `good`, `can be improved`. The data that include the story, memory, essays and travel writing were gathered through different data collection tools such as observations, interviews, research diaries and document reviews and analysed by descriptive analysis and content analysis. The findings of the study indicated that the process-oriented writing instruction prompts students' metacognitive skills by using the stages of preparation for writing, draft, reviewing and editing. Thus, existing errors in writing products decreased and the process contributed to improve the writing skills of the students and gain writing habits. Keywords: Process-Based Writing Approach, Metacognitive Skill, Writing Habits, Story, Memory, Essay, Travel Writing.
Collections