Sekizinci sınıf öğrencilerinin ve fen bilimleri öğretmenlerinin küresel ısınma hakkındaki görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmenlerinin ve sekizinci sınıf öğrencilerininküresel ısınma konusu hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırma sorusu`Sekizinci sınıfta öğrenim görmekte olan öğrencilerin ve fen bilimleri öğretmenlerininküresel ısınma konusu hakkında görüşleri nasıldır?` şeklinde oluşturulmuştur. Çalışmada nitel araştırma yönteminin desenlerinden biri olan durum çalışması tercih edilmiştir.Bu çalışmada amaçlı örneklem çeşitlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesikullanılarak katılımcılar belirlenmiştir. Çalışma grubunu yedi fen bilgisi öğretmeni vesekizinci sınıfta öğrenim görmekte olan on iki öğrenci oluşturmuştur. Bu öğrencilerdenaltısı kadın, altısı erkektir. Aynı zamanda, bu 12 öğrencinin akademik başarılarına göredağılımı yüksek seviyede dört, orta seviyede dört ve düşük seviyede dört öğrencişeklindedir. Verilerin toplanması 2018-2019 yılı güz döneminde gerçekleştirilmiştir.Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme ve gözlem kullanılmıştır.Görüşme esnasında görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeler uygun bir sınıfortamında gerçekleştirilmiştir. Görüşme öncesinde katılımcılara bilgilendirici konuşmayapılmıştır. Veri toplama sürecinde araştırmacı sınıf ortamında bulunarak gözlemlerigerçekleştirmiştir. Araştırma sürecinde katılımcılardan izin alınarak yapılan görüşmelerses kaydına alınmıştır. Ses kayıtları yazıya geçirildikten sonra kodlar, kategoriler vetemalar oluşturularak içerik analizi yapılmıştır. Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları tümçalışma boyunca yapılmıştır. Örneğin, inandırıcılık bir başka ifadeyle iç geçerliğiartırmak için yarı yapılandırılmış görüşme formlarına, yarı yapılandırılmış gözlemformuna, gözlem rubriğine, veriler için oluşturulan kategorilere ve kodlara uzmandönütü alınmıştır. Ayrıca, iç güvenirliği artırmak için veriler yorum yapılmadansunulmuştur. Araştırma sonuçları; küresel ısınma konusuna yeterli süre ayrılmadığını veviikonunun iyi anlatılmadığını, bu yüzden öğrencilerin küresel ısınma konusunuanlayamadıklarını ve öğretmenlerde bilgi eksiklikleri olduğunu ortaya çıkarmıştır. Busonuçlardan yola çıkarak küresel ısınma konusunu anlatırken gereken önemin verilmesibunun için ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerine de çevre eğitimi dersi verilmesigerektiği düşünülmüştür. Küresel ısınma konusunda bilgi eksikliğini gidermek amacıylaöğretmenlere hizmet içi eğitimler verilebilir.Anahtar Kelimeler: Fen Bilimleri, Küresel Isınma, Nitel Araştırma, Fenomenoloji The aim of this study is to reveal the views of science teachers and eighth gradestudents about the issue of global warming. The case study, which is one of the patternsof qualitative research method, was preferred in the study. In this study, participantswere determined using maximum diversity sampling from purposive sampling types.The study group consisted of seven science teachers and twelve students studying in theeighth grade. From twelve students, six students were female and six students weremale. Also, in terms of the academic achievements, four students were high, fourstudents were medium, and four students were low. Semi-structured interviews andobservations were used as data collection tools. The duration of the survey was about 30minutes. The interview form was used during the interview. Data were collectedbetween 2018-2019. The research question is what are the opinions of the students andscience teachers who are studying in the eighth grade about the subject of globalwarming? In this study, content analysis was used to analyze the data. An informativespeech was given to the participants before the study. During the research process,interviews with the participants were taken and the participants were recorded. After thevoice recordings were written, content analysis was done by creating codes, categoriesand themes. Validity and reliability studies were conducted throughout the study. Expertfeedback was obtained from semi-structured interview forms, semi-structuredobservation forms, observation rubrics, categories and codes created for data. Researchresults; it is concluded that students are not able to understand the issue of globalwarming and lack knowledge in the subject. Based on these results, giving importanceto explaining the subject of global warming, it is thought that primary and secondaryixeducation students should be given environmental education lessons. In order to reduceteachers' knowledge about global warming, in service teaching should be given them.Keywords: Science, Global Warming, Qualitative Research, Phenomenology
Collections