Yabancı dil öğretiminde dijital hikâye anlatımının (DHA) akademik başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında Dijital Hikâye Anlatımının (DHA) Ortaokul 6. sınıf seviyesinde yabancı dil dersindeki (İngilizce) akademik başarıyı ne düzeyde etkilediğini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda nicel araştırma yöntemlerinden deneysel araştırma modeli, araştırma deseni olarak ise ön test son test gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Bu bağlamda araştırmanın bağımsız değişkeni yabancı dil öğretiminde dijital hikâye anlatımı yöntemidir, bağımlı değişkeni ise öğrencilerin akademik başarılarıdır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında İç Anadolu bölgesinde bir devlet okulunda 2 ayrı sınıfta öğrenim gören 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Deney grubunda 30, kontrol grubunda 31 olmak üzere toplam 61 öğrenci bulunmaktadır. Çalışma grubunu oluşturan sınıflar, e-okul sisteminden alınan İngilizce dersine ait başarı puanlarına göre belirlenmiştir. Sınıflardan bir tanesi kontrol diğeri deney grubu olarak yansız atama ile belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak araştırmacı tarafından geliştirilen 6 adet `Dijital Hikâye` ve `Yabancı Dil Başarı Testi` kullanılmıştır. 12 hafta devam eden öğretim sürecinde deney grubunda İngilizce derslerinde dijital hikâyeler kullanılarak DHA yöntemi ile ders işlenmiş, hikâyelerin derste işlenmesinden sonra hikâyelerle ilgili etkinlikler yapılmıştır. Kontrol grubunda ise mevcut öğretim yöntem ve teknikleri ile öğretim yapılmıştır. Çalışma gruplarına öğretim sürecinin başında öntest; sonunda ise son test uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler bilgisayar ortamına geçirilerek, uygun bir istatistik programında analiz edilmiştir. Çalışma amaçları doğrultusunda Mann Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi analizleri yapılmıştır. Yapılan analizler ve değerlendirmeler sonucunda, DHA'nın Ortaokul 6. sınıf seviyesinde yabancı dil dersindeki (İngilizce) akademik başarıyı olumlu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. In this thesis, it is aimed to determine the effect of Digital Storytelling (DST) on the academic achievement in foreign language course (English) at the 6th grade level of secondary school. For this purpose, The study was carried out with experimental design, which involves use of pre-test and post test with control and experiment group. In this context, the independent variable of research is the method of digital storytelling in foreign language teaching; dependent variable is the academic achievement of the students.The study was carried out with sixth grade students attending in a public school in the academic year of 2018-2019 in Central Anatolian Region. The study involved totaly 61 students. There were 31 students in control group and 30 students in experimental group. The classes forming the working groups were determined according to the achievement scores of the English course taken from the `e-okul` system. Control and experimental group assigned randomly In the research, six `Digital Stories` and `Foreign Language Success Test` developed by the researcher were used as data collection tools. At the beginning of the teaching process the pretest was applied to the study groups. During the 12 week course of the teaching process, lessons were conducted using the DST method in the experimental group whereas the teaching methods and techniques prescribed by the current curriculum in the control group. After the teaching process, posttest applied to both groups.The data obtained in the study were analyzed in a suitable statistical program. Mann Whitney U and Wilcoxon Signed Rank test analyzes were use for study purposes. Based on the analyzes and evaluations, it is concluded that DST has a positive effect on academic achievement in foreign language course (English) at the 6th grade level at secondary school.
Collections