Çalışma yapraklarının altıncı sınıf öğrencilerinin `Maddenin tanecikli yapısı` ünitesindeki başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ilköğretim fen bilimleri altıncı sınıfta yer alan `Maddenin Tanecikli Yapısı` ünitesinin öğretiminde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı hazırlanan çalışma yaprakları geliştirmek ve eğitim öğretim ortamında çalışma yaprakları kullanılmasının öğrencilerin başarısına etkisini tespit etmek amaçlanmaktadır. Ayrıca çalışma yapraklarına yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi de araştırmanın alt amaçları arasında bulunmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi desenlerinden biri olan deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2013 - 2014 eğitim - öğretim yılında Kayseri ili, Sarıoğlan ilçesinde bir ortaokulda bulunan 6.sınıfa devam eden 57 (29 deney, 28 kontrol) öğrenci oluşturmuştur. Yedi hafta (28 ders saati) süresince kontrol grubuna geleneksel öğretim yöntemi ile öğretim yapılırken, deney grubuna yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı hazırlanan çalışma yaprakları ile öğretim gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama araçları olarak `Maddenin Tanecikli Yapısı Başarı Testi (MTYBT)` ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Başarı testi her iki gruba çalışmadan önce ön test, çalışma bittikten sonra son test olarak uygulanmıştır. Başarı testinden elde edilen nicel verilerin analizinde Kovaryans Analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. Ayrıca öğretim sonunda deney grubundan seçilen dört öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin maddenin tanecikli yapısı ünitesindeki başarı puanlarında anlamlı bir farklılık oluşacak şekilde artış tespit edilememiştir. Araştırmaya katılan öğrenciler çalışma yapraklarının öğretici, zevkli ve heyecan verici olduğunu belirtmişlerdir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda bazı öneriler yapılmıştır. Örneğin araştırma sonucunda deney grubu ile kontrol grubu arasında anlamlı fark çıkmadığı bunun nedenlerinin araştırılabileceği, başarı testi hazırlanırken sadece çoktan seçmeli soruları yer verilmemesi, uygulamada kullanılan çalışma yaprağına benzer sorularında yer vermek gerektiği, çalışma yapraklarına dair öğretmen görüşlerinin alınabileceği gibi önerilere yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacı Yaklaşım, Çalışma Yaprakları, Fen Öğretimi In this study, it is aimed to confirm the impacts of worksheets based upon constructivist learning theory on student's academic achievements. The worksheets are prepared according to teaching of particulate nature of matter unit in the 6th grades. Additionally, analyzing the ideas of students on application of worksheets is also subgoals of this case of study. Pretest-posttest experimental designs are put to use. The study group of this research is consisted of 57 students (29 experimental, 28 control) who are getting education in Kayseri-Sarıoğlan Province at the 6th grade of a secondary school in 2013-2014 Academic Year. Control group have been educated in traditional learning while experimental group have been educated in worksheets based upon constructivist learning approach for seven weeks (28 hours). In the study `subgrain structure of the material achievement test` and `semi-structured interview form` are used as being data collection tools. The achievement test was applied to both groups as a pre-test before the study and as a post-test after the study. ANCOVA is used for analyzing quantitative data obtained from achievement test. In addition, semi-structured interviews were conducted with four students from the experimental group As a result of the study, no significant increase was detected in the achievement scores of the students in the particulate nature of matter unit.. Students attending this case of research have remarked that the worksheets are informative, enjoyable and exciting. In line with the results obtained, some suggestions have been made. For instance, there were no significant differences between the experimental group and the control group, and the reasons for this could be investigated, not only multiple choice questions were included in the achievement test, similar questions to the worksheet used in practice, and teachers' opinions about the worksheets were given.Keywords: constructivist approach, work sheets, science education,
Collections