Sosyal bilgiler dersinin yaratıcı drama yöntemi ile işlenmesi: Bir eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal Bilgiler Dersinin Yaratıcı Drama Yöntemi ile İşlenmesi: Bir Eylem Araştırması adlı çalışmada yaratıcı drama etkinlikleri bizzat dersin öğretmeni olan araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Nitel araştırma tarafından yöntemlerinden biri olan eylem araştırması bu çalışmada kullanılmıştır. Çalışma grubu dersin öğretmeni ve 17 kişiden oluşan 5. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılında, Adana ili Ceyhan ilçesinde özel bir okulda, 5. Sınıf sosyal bilgiler `Üretim, Dağıtım ve Tüketim` öğrenme alanında sosyal bilgiler öğretmeni liderliğinde 5/B sınıfı öğrencileri ile yapılmıştır. Araştırma iki aşamada gerçekleştirilmiştir. İlk aşamada öğretmen yaratıcı drama yöntemi öncesinde nasıl ders işlenmişse o şekilde işlenmeye devam etmiştir. İkinci aşamada yaratıcı drama yöntemi ile ders işlemeye devam etmiştir. Bu etkinlikler öncesi ve yaratıcı drama etkinlikleri sırasında öğretmen ve öğrenciler günlük tutmuşlardır.Araştırmada yaratıcı drama etkinlikleri öncesi ve sonrası öğretmen, öğrenci günlükleri, öğrencilerle yapılan görüşmelerde elde edilmiş verilere nitel analiz yöntemi olan içerik analizi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda yaratıcı drama yöntemi hem öğretmen hem de öğrencilerde olumlu değişimlerin ortaya çıkmasını sağlamıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler Eğitimi, Yaratıcı Drama Processing of Social Studies Course with Creative Drama Method: An Action Research, creative drama activities were carried out by the researcher herself. Action research, one of the methods of qualitative research, is used in this study. The focus group consists of the teacher herself and 17 students who are enrolled in 5th grade.This research is undertaken during 2017-2018 academic year, the province of Adana in a private school in Ceyhan, 5th grade social studies `Production, Distribution and Contribution` social studies learning area teacher-led 5 / B class was done with students. Research was conducted in two stages. In the first stage, the teacher continued to be treated as if it had been studied before the creative drama method. In the second stage, the course continued with the creative drama method. Before these activities and during the creative drama activities, teachers and students kept a diary.In this research, which is a qualitative analysis method, was applied to the data obtained from the interviews with the teachers, student diaries and students before and after the creative drama activities. As a result the research have found of the analyzes, creative drama method resulted in positive changes in both teachers and students.Key Words: Social Studies Education, Creative Drama
Collections