TEZLER: Recent submissions
Now showing items 241-260 of 327
-
Fen bilimleri öğretmen adaylarının eğitsel yazılımlara yönelik tutumlarının incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-14)Bu çalışma, Fen Bilgisi Öğretmenliği ana bilim dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının fen ve teknoloji öğretiminde eğitsel yazılımların kullanımına yönelik tutumlarını, çeşitli değişkenlere göre belirlemek amacıyla ... -
Elementler ve bileşiklerin öğretiminde artırılmış gerçeklik uygulamalarının kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri dersinde ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin `Elementler ve Bileşikler` konusundaki başarılarına ve bilgilerinin kalıcılığına fen programının öngördüğü öğretim yöntemine kıyasla ... -
İlkokul (2-4. sınıflar) İngilizce dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kayseri ili örneği)
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-06)Bu çalışma, 2018-2019 öğretim yılında Kayseri İl merkezinde devlet ilkokullarında görev yapan İngilizce öğretmenlerinin görüşlerine göre ilkokul (2-4. sınıflar) İngilizce dersi öğretim programını değerlendirmek için ... -
7. sınıf öğrencilerinin çember ve daire konusundaki matematiksel başarıları ile Van Hiele Geometrik düşünme düzeyleri ilişkisinin incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-24)Bu araştırma 7. sınıf öğrencilerinin çember ve daire konusundaki başarıları ile Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden olan ... -
Ortaokul öğrencilerinin rutin olmayan problemlerin çözümünde strateji kullanma ve öz-düzenleme yapma becerilerinin incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-19)Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin rutin olmayan problemlerin çözümünde strateji kullanma ve öz-düzenleme becerilerinin incelenmesini içermektedir. Bu araştırma, 7. sınıftan 82 öğrenci, 8. sınıftan 78 öğrenci ... -
6. sınıf kesirlerle çarpma ve bölme işlemlerinin öğretiminde matematiksel modelleme yönteminin öğrenci başarısına ve öğrenme kalıcılığına etkisi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-14)Bu çalışmada, matematiksel modelleme yönteminin 6. sınıf kesirlerle çarpma ve bölmeişlemleri konusunun öğretiminde öğrenci başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisiaraştırılmıştır. Çalışmanın örneklemi, 2017-2018 ... -
İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının modelleme yeterliklerinin incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-29)Araştırmada ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının rutin olmayan gerçek yaşam problemlerinin çözüm sürecinde ürettikleri modeller ile ders programındaki konu ve kavramları izah etmek için ürettikleri modeller karşılaştırmalı ... -
Ortaöğretim kurumlarında İngilizce öğretimindeki başarısızlık nedenlerinin öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesi (Kayseri ili örneği)
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-18)Bu araştırmanın amacı ortaöğretim kurumlarında İngilizce öğretimindeki başarısızlık nedenlerini öğrenci görüşleri açısından belirlemektir.Araştırmada genel tarama modelinde betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. ... -
Sulhi Dölek`in çocuklara yönelik hikâye ve romanlarındaki eğitsel iletiler
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-30)Çocuk edebiyatı, günümüz edebiyat dünyasında kendisine önemli bir yer edinmiş durumdadır. Çocuk gelişimi ve eğitimi açısından son derece önemli olan çocuk edebiyatının hitap ettiği kitlenin çocuklardan oluştuğu düşünüldüğünde ... -
İlköğretim öğrencilerinin çarpanlar ve katlar konusundaki öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgılarının incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-10)Bu çalışma Kayseri ili Melikgazi ilçesindeki ortaokul öğrencileri arasında çarpanlar vekatlar konusunda öğrencilerin yaşadığı öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgılarınıaraştırmayı amaçlamıştır. Bu bağlamda Melikgazi ... -
6. sınıf matematik dersi ondalık sayılar konusunun aktif öğrenme teknikleri ile öğretiminin öğrenci başarısına ve kalıcılığa etkisi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-19)Bu çalışma 2016-2017 Eğitim-öğretim yılı Sivas ili Şarkışla ilçesi Doç. Dr. AbdüllatifŞener Ortaokulu 6. Sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırma, 6. sınıf ondalık sayılarkonusunun öğretiminde aktif öğretim yöntemlerinin ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersi başarı durumlarının sosyo-kültürel faktörler açısından incelenmesi (Kayseri ili örneği)
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-19)Bu çalışmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıfta öğrenim gören öğrencilerin sosyo-kültürel özelliklerini belirlemek ve aynı zamanda bu faktörlerin İngilizce dersindeki akademik başarı durumlarına etkisini incelemektir. Bu ... -
Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi kuvvet ve enerji ünitesindeki kavram öğrenmeleri üzerine aile katkısının incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-14)Ortaokul 7. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin Fen Bilimleri dersi Kuvvet ve Enerji ünitesindeki kavram öğrenmeleri üzerine aile katkısını incelemek amacıyla bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma ... -
Lise öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri, akademik güdülenme ve mükemmeliyetçilik düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-14)Bu araştırmada lise öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri, akademik güdülenme ve mükemmeliyetçilik algıları ile akademik başarı arasındaki ilişki lise öğrencilerinin sahip olduğu farklı demografik (cinsiyet, lise ... -
Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin FETEMM mesleklerine yönelik ilgi düzeyleri ile akademik benlik algıları arasındaki ilişki
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-26)Bu araştırmanın temel amacı ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin FeTeMM mesleklerineyönelik ilgi düzeyleri ile akademik benlik algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Buamaç doğrultusunda 8. sınıf öğrencilerinin FeTeMM ... -
Dkab öğretmenlerinin (5-8) inanç, ibadet ve Hz. Muhammed`in hayatı konularının öğretiminde kullandıkları öğrenci merkezli yöntemlerle ilgili karşılaştıkları sorunlar
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-10)Geleneksel öğretim yöntemi günümüz ihtiyaçlarına cevap verme konusunda oldukça yetersiz kalmıştır. Çünkü bu yöntemlerle öğrenilen bilgilerin kalıcı olmaması, sadece sınavlar için ezberlenip sonrasında unutulması, dahası ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin eleştirel düşünme düzeylerine yönelik algılarının belirlenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-27)Bilindiği üzere düşünme kavramı, insanı insan yapan en önemli unsurdur. Bu unsurun etki ve değeri ilk çağlardan günümüze etkisini sürekli olarak hissettirmiştir. Eleştirel düşünme ise düşünme kavramı içinde diğer düşünme ... -
Fen eğitiminde bilgisayar destekli, etkinlik temelli ve sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımlarının karşılaştırılması
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-26)Bu çalışmanın amacı, bilgisayar destekli, etkinlik temelli ve sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımlarının yedinci sınıf öğrencilerinin fene yönelik tutum, motivasyon, kaygı ve akademik başarılarına etkilerini araştırmaktır. ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme becerilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Erciyes Üniversitesi örneği)
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-19)Bu araştırma, sınıf Öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaca ulaşmak için sınıf öğretmeni adaylannın eleştirel düşünme becerileri ile ... -
7. sınıf öğrencilerinin dörtgenler konusundaki matematiksel başarıları ile Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri ilişkisinin incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-21)Bu araştırmada 7.sınıf öğrencilerinin dörtgenler konusundaki başarıları ile Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden olan tarama modeli kullanılmıştır. ...