Now showing items 21-40 of 2109

    • 16. yüzyılda İstanbul mescitleri 

      Tozun, Aylin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IX ÖZET (XVI. YÜZYIL İSTANBUL MESCİTLERİ) Arapça kökenli olan `Mescit` kelimesi dini ibadetin yapıldığı yer anlamına gelmektedir. İslam dini kısa süre içinde doğu'dan Çin'e, batı'dan Afrika'yı aşarak ...
    • 16. yüzyılda yazılmış bir Behrâm-ı Gûr Mesnevîsi I, inceleme-edisyon kritikli metin 

      Koç, Hamza (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Sâsânî hükümdarlarından, doğuda Behrâm-ı Gûr ismiyle meşhur olan Behrâm ve ona atfedilen bu hikâyelerin olgunlaşması, mesnevî tarzında yazılan diğer klasik hikâye mevzularından ayrı ve hususî bir yol izlemiştir.Ahmed-i ...
    • 16. yüzyılda yazılmış bir Behrâm-ı Gûr Mesnevîsi II, inceleme- edisyon kritikli metin 

      Öztulunç, Reyhan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Sasani hükümdarı I. Yezdgird'in oğlu olan ve Behrâm-ı G?r adıyla bilinen tarihi şahsiyetin hayatının konu edildiği eser mesnevî tarzında kaleme alınmıştır.Heft Peyker, Heft İklîm, Heft Günbed, Behrâm-ı G?r ve Behrâm-nâme ...
    • 16. yy. Osmanlı kumaşlarındaki motiflerin sembolik yönden incelenmesi ve günümüze yansımaları 

      Gezer, Ülkü (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Tarih boyunca yayıldığı bölgelerde Asya göçebe kültürünün verileri ve İslam sanatıyla ortak paydaları olan Türk sanatı, aynı anda veya sırayla daha başka alt unsurlarla da akrabalıklar kurmuştur. Bir yandan Budizm ve ...
    • 16. yy. Türk kitap kaplarının özellikleri 

      Karadana, H.Cahit (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      -239- OZET XVI. yy Türk Kitap Kaplarının Özellikleri: XVI. yy Türk klasik cilt sanatı ;Uygurlardan beri süregelen Türk uygarlıklarının ve İslara kültürünün geçirmiş olduğu sa nat anlayışlarının zaman içerisinde yoğrulmasıyla ...
    • 17 Ağustos 1999 Marmara depremi sonrasında sivil toplum kuruluşlarının rolü 

      Toksoy, Nisbet Gamze (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      m ÖZET 17 Ağustos Marmara Depremi'nden sonra deprem bölgesine acil yardım ve kurtarma amaçlı çok sayıda gönüllü ve sivil toplum kuruluşu gitmiştir. Sivil toplum kuruluşlarının deprem bölgesinde uzun süreli ve yoğun ...
    • 17 numaralı Kalebend defterine göre Hicri 1182-1188 (M.1768-1774) yılları arasında Osmanlı Devletinde suç, suçlu, hapishaneler ve cezalar 

      Koca, Uğur (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Suçluların kale sınırları içerisinde tutulması manasına gelen ve Osmanlı Devleti'nde genellikle XVIII.yy.'da yaygınlaşmaya başlayan Kalebendlik cezası, suçluların kaleden dışarı çıkmamak üzere tutulmaları sebebiyle ...
    • 17 ve 18. yüzyıl İran resim sanatında batı etkileri 

      Razi Olyaei, Bahman (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-07-13)
      İran'da 16. yüzyıla kadar İran resim sanatına Batı'dan yansıyan yoğun bir etkinin izlerine rastlanmamaktadır. Bu tarihe kadar daha çok aynı coğrafyada kurulmuş önceki dönemlerden devralınan ve sentezlenen etkiler ...
    • 17. ve 18. yüzyıllarda batı resminde hayvan figürü 

      Uşakligil, Sayat (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ' I - ÖZET / Çalışmanın amacı; 17. yü2yıldan 18. yüzyıla uzanan süreç içersinde, batı resminde `hayvan fîgürünün`yeri ve bu yüzyıllar içinde yer alan ressamlar tarafından ele almış biçimlerini, yazılı ve görsel ...
    • 17. yüzyıl figüratif resminde figür-manzara ilişkisi 

      Tor, Nurseren (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • 17. yüzyıl Hollanda resim sanatında natürmort 

      Doğrusöz, İhsan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      III ÖZET 17. Yüzyıl Hollanda Resminde; günlük yaşamın anlık görüntülerinden yararlanan, Janr (genre) geleneği temsilcisi sanatçıların `Natürmort Sanatına` estetik ve içeriksel yaklaşımları döneminin sosyal ve ekonomik ...
    • 17. yüzyıl Hollanda resim sanatında natürmort 

      Maltaş, Mehmet Şah (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IVÖZET17. yüzyıla kadar resim konusu olarak natürmort, hak ettiği ilgiyi ve yerialamamıştır. Bunun önemli bir nedeni, bu konunun, tarihsel konular, dini konular, portreve manzaradan sonra görülmesidir. Porphrian Tree*'nin ...
    • 17. yüzyıl Hollanda resminde portre 

      Özbalci, Ümran (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      166 ÖZET XVII. yüzyıl Hollandası; Bağımsızlığını kazanan ve özgürlüğüne kavuşan bu küçük ülke Protestan düşüncesiyle yoğrulan yapıtlarındaki bütünlük ve çok yönlülük bakımından eşine rastlanmayacak bir resim sanatı ...
    • 17. yüzyıldan günümüze tezhip sanatında Hilye-i Şerîf formları ve çağdaş uygulamaları 

      Coşkun, Betül (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Süs, ziynet, cevher, güzel sıfatlar, güzel yüz anlamlarını taşıyan Hilye-i Şerîfe ifadesi anlamını güçlendirmek gayesiyle Hilye-i Şerîfe, Hilye-i Saâdet, Hilye-i Resûlullah, Hilye-i Şerîfetü'n Nebi ifadeleri ile de ...
    • 17. yy Hollanda resminde interioure 

      Çamur, Sinan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET IE 17. Yüzyılda ortaya çıkan rasyonel düşünce bir sonraki yüzyıldaki düşünce oluşumu için önemlidir.Bu dönemde bilimsel topluluklar,deneyci anlayış,kiliselerin bilimsel çalışmalara olan baskıcı tutumu bilimsel çalışmaları ...
    • 18 numaralı kalebend defterine göre (s. 147-290) h. 1190-1191/m. 1776-1777 yılları arasında Osmanlı Devletiꞌnde suç, suçlu ve cezalar (değerlendirme-metin) 

      Kara, Melahat (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-20)
      Kalabend defterleri, Osmanlı ceza hukukunu anlamak ve Osmanlı sosyal hayatı hakkında değerlendirme yapabilmek için bize imkân sağlamaktadır. Bu defterler incelendiğinde döneminde hangi suçların işlendiği ortaya koyulacaktır. ...
    • 18. 19. yüzyıl Avrupasında romantik peyzaj ve günümüze yansıması 

      Tandirli, Emre (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      17. yüzyıl'dan günümüze manzara resminin anlatımım belirleyen etkenleri, sosyal oluşumları, insan gizeminin tinsel yapışım ve var olma biçimlerini irdeleyerek bu çerçevede sanat üretme sürecini analiz edeceğimiz bu ...
    • 18. ve 19. yüzyıllarda mekansal açıdan stuk sıvanın yeri 

      Üçer, Kaya (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Alçı, sönmüş kireç, tebeşir veya mermer tozu, yumurta akı, kazein, dinlenmiş kireç suyu ile hazırlanan karışıma STUK SIVA denir. Renklendirmek için toprak ve kök boyaların kullanıldığı bu karışımın temeli Roma, eski Yunan ...
    • 18. yüzyıl Osmanlı külliyelerindeki üslup değişiklikleri 

      Papila, Aytül (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Osmanlı İmparatorluğu'nun 18. yüzyılda başlayan Batılılaşma süreci, Klasik Osmanlı sanatının geleneksel biçimleri ve tasarım üslubunu değiştirmeye başlamıştır. Osmanlı toplumunun tarihsel, ekonomik ve toplumsal durumunun ...
    • 18. yüzyıl şairi Âdem Çelebi ve Dîvânı (inceleme-transkripsiyonlu metin) 

      Karakaş, Figen Özlem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Âdem Çelebi 18. yy.'da yaşamıştır. Kaynaklarda Âdem Çelebi hakkında fazlaca bilgi bulunmamaktadır. Fakat şiirlerinden İstanbullu olduğu ya da İstanbul'da yaşamış olduğu çıkarılabilir.Âdem Çelebi'nin gayr-i ...