Now showing items 1317-1336 of 2109

    • Nabizade Nazım`ın anlatılarında kurmacanın işlevi 

      Erden, Uğur (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-04-02)
      Bu tez çalışması, Nazım'ın anlatılarında gerçeklik yanılsamasının nasıl oluşturulduğunu çözümleme çabasıdır. Bu bağlamda öncelikle Nazım'ın biyografisi, edebi hayatı sunulmuş ardından Nazım ve anlatıları üzerine ...
    • Nadir Şah döneminde Afşarlıların Babürlüler ve Türkistan Hanlıkları ile ilişkileri (1736-1747) 

      Kirca, Umut (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-24)
      1688'de Horasan'da doğan Nadir Şah 1726'da bölgesel yöneticilikten Safevî Devleti'nin ordu komutanlığı ve idareciliğine kadar yükseldi. 1736'da Mugan Ovası'ndaki kurultayda İran Şahı olarak ...
    • Narsist bir sunum biçimi olarak erkeklik:Sosyal medyada çıplak beden 

      Doruk, Şevki (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-27)
      Kimlik ve beden inşa araçları söz konusu olduğunda günümüzde sosyal medyanın önemli bir araç olduğu görülmektedir. Bu bağlamda sosyal medya, kültürel pratikler, tutumlar, duygular ve zevkler başta olmak üzere, bireyler ...
    • Nasyonal sosyalizmin Alman sanatına yansıması 

      Erden, Eralp Osman (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      `Nasyonal Sosyalizmin Alman Sanatına Yansıması` başlığı altında 1933-1945 yılları arasında Almanya'da hüküm sürmüş olan III.Reich'a iki açıdan yaklaşılmıştır. İlk olarak nasyonal sosyalist kültür politikaları ...
    • Natalya Viktorovna Polosmak`ın kazı, araştırma ve incelemelerinin Türk sanatı tarihi açısından değerlendirilmesi 

      Kara, Firat (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-11-29)
      Rus arkeolog Natalya Viktorovna Polosmak, Rusya Bilimler Akademisi'nin Sibirya Bölümü'nde görevli olup çalışma hayatı Sibirya'nın Baraba bölgesindeki arkeolojik araştırmaların incelenmesiyle başlamıştır ...
    • Nature-morte 

      Uğur, Cengiz (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Nazar kavramıyla yapılan hat tasarımları ( Kûfî, Ta`lîk, Celî Ta`lîk, Celî Dîvânî, Kaligrafi ) 

      Yapar Ünal, Berrin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10-27)
      İnsana ait duygular, bireylerin ruh hallerinin çevre ve diğer insanlarla olan etkileşiminden doğar. Hasetlik, kıskançlık, beğenme ve imrenme duyguları, kişinin karşısındaki insanda gördüğü ve kendisinde olmayan maddi ve ...
    • Necmettin Erbakan`ın siyasi hayatının Türk siyasi tarihindeki yeri ve önemi 

      Tuna, Işil (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Türk siyasi hayatına aktif olarak Siyasal İslam'ı girdiren Necmettin Erbakan siyasetçi ve parti kurucu olarak önemli bir yere haizdir. Bir dönem bağımsız milletvekilliği yapan Erbakan daha sonra kendi partilerini ...
    • Neoliberalizm, borç, öznellik: Finansal içerilme 

      Genç, Emre (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-02)
      Bu tez çalışmasında, 1970'lerden sonra gelişen neoliberal dönemde toplumun finansal içerilmesi sürecinin nasıl gerçekleştiğinin ve etkilerinin neler olduğunun neoliberal politikalarla ilişkisi temelinde incelenmesi ...
    • Neoliberalizmin kentsel taarruzuna karşı bir direniş öyküsü : Başıbüyük mahallesi 

      Şenyüksel, Meltem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada 1970 sonrası fordist modelin, postfordist esnek üretime geçişiyle sermayenin küreselleşmesi, kent üzerindeki sosyo-kültürel ve mekânsal etkileri bağlamında ele alınmıştır. Küreselleşen sermayenin aktörlerinin, ...
    • Nesne ve resim bağlamında sanatta gerçeklik 

      Maltaş, Mehmet Şah (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Sanatçı ben'i üzerinden varlığı (kendi varlığı dahil) kavrar. Yapma etme eylemi ve bu eylemin sanatsal bir forma dökülmüş durumu (sanat eseri) üzerinden hem kendisine hem de kainata yaklaşır. Bu nedenle sanatçının ...
    • Nesnenin düşünsel varlığı 

      Aksoy, Gülçin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Nezaket Ekici'nin performansları çerçevesinde performatif çifte-yabancılaşma 

      Arslan Arafa, Tuğçe (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)
      Bir figür olarak göçmen, görsel kültür araştırmalarının üzerinde en meşgul olduğu imge biçimlerinden biridir. Aidiyetsizlikle hemhal olmuş göçmen, bulunduğu yerin ritüel ve davranış biçimlerine uymayan ve bu uyumsuzluk ...
    • Nijad Ekrem`in hikâyesi: Bir şahsiyet ve Recâizâde Mahmut Ekrem`in eseri olarak 

      Anar, Nihal (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Recâizâde Mahmud Ekrem, Türk edebiyatı tarihindeki önemli simalardan biridir. Recâizâde Ekrem'in şiir, roman, hikâye ve tiyatro türlerinde eseleri vardır. Bunların içinde onun şöhretini en çok arttıranlar Araba Sevdası, ...
    • Nişantaşı Teneke Mahallesi: Marjinal yoksulluktan orta sınıf yerleşimine 

      Yilgür, Egemen (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Nişantaşı Teneke Mahallesi, 19. yy'ın ikinci yarısında kurulmuş bir yerleşim birimidir. Aynı tarih aralığında şekillenen Nişantaşı semti İstanbul elitleri için sembolik anlam taşıyan bir yerleşim bölgesi olurken, ...
    • ?Niyet?, ?temsil?, ?ideolojik hafıza? bağlamında güncel sanat: Rus ve Sovyet avant-garde sanatı ile ilişkisi 

      Sami, Djochkoun Chinasi (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Eski sosyalist bloğu ülkelerindeki tarihsel avant-garde sanat akımlarının kendi zamanlarına göre yenilikçi olduğu kadar dayatmacı, dogmatik söylem ve üretimleriyle bıraktıkları biçimsel tortu, bir tür yapıt ve değer ...
    • Nizamülmülk siyasetnâmesi`nin Selçuklu tarihindeki siyasi, sosyal ve askeri yapılara etkisi 

      Togay, Ayşe Büşra (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-12)
      Asıl adı Ebû Ali Kıvamuddin Hasan b. Ali b. İshak et-Tûsî olan Nizâmülmülk'ün doğum tarihi kesin olmamakla birlikte 1018'de Horasan bölgesinin Tûs şehrinde doğduğu kabul edilir. Nizâmülmülk, Tuğrul Bey zamanında ...
    • Nuruosmaniye Külliyesi`nin fiziki, idari, mali ve sosyo-ekonomik yapısı 

      Taşkin, Osman (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-04)
      Nuruosmaniye Camisi Osmanlı Devleti'nin değişim dinamiğini mimari yapıyla sembolize eden nadide eserlerden birisidir. Cami ve Külliyesi XVIII. yüzyılın ortalarında yapılmış selâtin camilerindendir. Külliye sadece ...
    • Nuruosmaniye Kütüphanesi`ndeki nadir yazma eser kapaklarının tasarımı 

      Güney, Serra (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET XVIII. yy. 'in tam ortasında, Batı tesirli bir üslûpta Sultan I. Mahmud'un emriyle yapımına başlanan Nûruosmaniye Kütüphanesi, istanbul'da Cağaloğlu semtinde Nûruosmaniye Külliyesi içinde yer almaktadır. ...
    • Obermann Vadisi üzerine bir çalışma 

      Özbay, Lerzan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Romantizm 1789 Fransız Devrimi'nteı getirdiği yaşamın tüm alanlarında özgürlük arayışr ve bertmerkezer dünya görüşünün ivme kazandırdığı bir sanat akımıdır. Rousseau'dan Hegel'e, alman E,TA Boflmann'dan ...