Now showing items 1520-1539 of 2109

    • Sabahattin Kalender ve Deli Dumrul Operası 

      Kanburoğlu, Salih (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      1910 ve 1930'lu yıllar arasında doğmuş ikinci kuşak bestecilerimizden biri olan Sabahattin Kalender, bestecilik yaşamı boyunca yapıtlarında Türkiye'nin özgün müzik dilini yaşatma uğraşısı içinde olmuştur. Bu ...
    • Safevi Devleti`nin yıkılış sebepleri 

      Er, Adnan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      XIV. yüzyılın başlarında teşekkül eden Safevi tarikatı, Timurlular sonrası ortaya çıkan otorite boşluğundan yararlanarak devlet olmaya doğru emin adımlarla ilerlemişler ve amaçlarını gerçekleştirebilmek için politik olarak ...
    • Safranbolu Yörük köyü Sipahioğlu Konağı`nın mimari ve süsleme özellikleri 

      Çan, Yeter (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Çalışmada, tarihimizde önemli bir yere sahip olan Safranbolu Yörük Köyü yerleşimindeki Sipahioğlu Konağının tarihsel değerlerinin saptanması, süsleme ve mimari programının incelenmesi esas alınmıştır. Geçmişten günümüze ...
    • Safranbolulu İzzet Mehmed Paşa`nın vakıfları 

      Deniz, Şefaattin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışma İzzet Mehmed Paşa'nın Safranbolu'da dünyaya gelişinden başlayarak kariyer basamaklarındaki yükselişini, vezirlik görevlerini, sadarete gelişini ve döneminde yaşanan önemli gelişmeleri bir bölümde ...
    • Sahne tasarımında ekspresyonizm 

      Amir, Jamil (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Sahne tasarımında mekan yaratma önerileri ve Nazım Hikmet`in şiirlerinden yola çıkarak sahne mekan yaratmak 

      Özdoğan, Lütfiye Başak (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Sahne tasarımında mekan tasarlama prensiplerinin temeli,başlangıcından günümüze gelişen seyirci ve oyun alanı ilişkisinindeğişimlerine dayanır. Tarihsel gelişimi içinde insanın mekanla kurduğu ilişkive mekanın felsefi ...
    • Sahne tasarımında psikodrama yöntemi ve bu bağlamda Tezer Özlü`nün Zaman Dışı Yaşam adlı senaryosunun mekan tasarımı (cilt 2) 

      Özdoğan Pirim, Başak (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      in ÖZET Sahne tasarımında psikodrama yöntemi ve bu bağlamda Tezer Özlü'nün Zaman Dışı Yaşam adlı senaryosunun deneysel mekan içinde düşünülmüş tasarımı bir metin ile oluşmuştur. Bu doğrultuda eser metninin amacı; ...
    • Saint-Saens, Poulenc, Loeillet ve Bach`ın obua sonatlarının ve Britten`ın Six Metamorphoses After Ovid`inin obua edebiyatındaki yeri 

      Taşkiran, Mustafa Gökcan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IIIÖZETBu metinde Saint-Saens, Poulenc, Loeillet ve Bach'ın Obua Sonatlarının,Britten'ın Six Metamorphoses After Ovid'inin obua edebiyatındaki yeri incele-nirken aynı zamanda bu bestecilerin müzik tarihindeki ...
    • Saint-Seans ve Poulenc`in klarinet sonatlarının, Weber`in Duo Concertant`ının, Schumann`ın Fantasy Pieces`inin klarinet edebiyatındaki yeri 

      Sonakin, Ebru Mine (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ill ÖZET Bu metinde Saint-Seans ve Poulenc'in Klarinet Sonatlarının, Weber'in Grand duo Concertant'ının, Schumann'ın Fantasy-Pieces'inin klarinet edebiyatındaki yeri incelenirken aynı zamanda bu ...
    • Sakarya Büyük Kaynarca (Topçu) köyü Şeyh Muslihuddin Camii ve haziresi 

      Sülüngür, Emine Tülay (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Şeyh Muslihuddin Camisi ve Haziresi Sakarya iline bağlı Kaynarca ilçesinin Büyük Kaynarca Köyünde bulunmaktadır. Büyük Kaynarca Köyünün bulunduğu coğrafi bölge Sultan Orhan döneminde(1326) Türk topraklanna katılmıştır. ...
    • Sakıp Sabancı Üniversitesi,Sabancı Müzesi koleksiyonundaki el yazması Kuran-ı Kerimlerin tezhip yönünden incelenmesi 

      Yerlikaya, Dilek (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Tezhip, uzun ve köklü bir geçmişe sahip olan kitap süslemesanatlarımızdandır. El yazması Kuran-ı Kerimler, divanlar, levhalar,kitaplar, murakkaalar ve tuğralar gibi çeşitli güzel yazı örnekleritezhip sanatıyla süslenmişt ...
    • Salâhî Gül ü Bülbül: Giriş-metin-Türkiye Türkçesi çevirisi-dizin-tıpkıbasım 

      Bakirci, Fatih (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Doktora tezi olarak hazırlanan bu çalışmada, XVII. yüzyılda Salâhî mahlaslı şair tarafından, kaynaklarda kendisi ve eseri hakkında herhangi bir bilginin bulunmadığı; ancak Salâhî?nin Gül ü Bülbül?ü aracılığıyla varlığından ...
    • Samaniler Devleti`nin kuruluş devri 

      Usta, Aydin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Sanat eserlerinin restorasyonunda geleneksel ve çağdaş tekniklerin kullanımı 

      Aktimur, Özer (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmanın amacı, sanat eserlerinin restorasyonunda geleneksel ve çağdaş yöntemleri incelemek, günümüzde kullanılan modern yöntemlerin, eski yöntemlere göre, teknik ve malzeme açısından avantajlı olan veya olmayan ...
    • Sanat nesnesinin oluşumunda ışık etkeni 

      Karavit, Caner (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Sanat nesnesinin oluşumunda ışık faktörü incelenirken; birinci bölümde görsel algılamanın oluşumu, ışığın fiziksel yapısı ve ışığın tasarımda diğer kompozisyon öğeleriyle olan ilişkileri ele alındı. Bu bölümde amaç; ...
    • Sanat objesinin tasarımlanmış çevre ile ilişkisi 

      Aydin, Gürsel Rana (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Mimarlık, şehircilik ve sanat objesi, farklı disiplinler olmalarına rağmen, sonuç itibariyle birbirleriyle doğrudan ilişkilidirler. Sanat objesi içinde bulunduğu ortam ile algılanır. Sanat objesinin içinde bulunduğu ortam ...
    • Sanat olarak kristal 

      Haşlakoğlu, Oğuz (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Kristali bir sanat objesi olarak ele alan bu tezde, öncelikle kristalin tanımı kullanım alanları belirtilmiş, tarihsel anlamda yeri ve insanoğlunun kristale l ilgisi gösterilmiştir. 3aha sonra bunu, düşünce ve sanat ...
    • Sanat olarak tekstil 

      Gürgüler, Mustafa (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Tekstil malzemesi, insanın varoluşuyla birlikte yaşamda yerini almıştır. İhtiyaçlar doğrultusunda kullanılan tekstilin, sahip olduğu yapısal ve teknik birikimi onu çevremizi ve kendimizi saran önemli bir malzeme haline ...
    • Sanat ontolojisi bakımından boşluk kavramı 

      Aksakal, Aydan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-26)
      Bu çalışma, ontolojinin ve sanat felsefesinin temel kavramlarından birisi olan boşluk kavramını sanat ontolojisinde incelemeye odaklanır.Antik Yunan felsefesinde, özellikle arkhe, khôra ve topos bağlamındaki doğa ve ontoloji ...
    • Sanat tarihinde özgün resim ve reprodüksiyon ilişkisi 

      Kaymaz, Zeynep Dicle (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Antik Yunan'dan günümüze sanat eserinin yeniden üretimi yani reprodüksiyon, çeşitli teknik ve teknolojilerle gerçekleşmektedir. 19 yy'da fotoğrafın icadına dek , tahta oyma, asit oyma, gravür, litografi , sanat ...