Now showing items 638-657 of 2109

    • Ebubekir Ağa güfte mecmuası: Türkçe güfteler (İnceleme-transkripsiyonlu metin) 

      Akhan, Kerem Kaan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
      Klasik Türk müziğinin en önde gelen bestekârlarından olan Ebubekir Ağa'nın tertip ettiği, Ebubekir Ağa Mecmuası ismiyle anılan güfte mecmuası, türünün en nadide örneklerindendir. Mecmua, meşhur bir bestekârın koleksiyonu ...
    • Edebiyat sosyolojisi açısından Adorno estetiğinin toplumsal temelleri 

      Yaşat, Cem Doğan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Edebiyat sosyolojisi, insani ve toplumsal bilimlerde henüz yeri tam olarak belirlenimini bulamamış, sınırları çizilmemiş, bakir bir alan olarak durmaktadır. Bu alana sosyologlar kadar edebiyatçıların da ilgisi sınırlıdır. ...
    • Edebiyat ve kimlik inşası (Yakup Kadri Karaosmanoğlu`nun edebiyat üzerine düşünceleri) 

      Shengelia, Teona (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-08-01)
      İçinde yaşadığımız dünya ulusal bir sistemdir. Bu çalışmada ulus ile insanların çağın gereklerine göre yetiştirilmesi ve topluma sağlıklı bir şekilde uyum sağlayabilmesini hedef alan edebiyat arasında ne derece bir yakınlık ...
    • Edebiyat ve marjinallik: Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatında (1940-1980) marjinallik ve marjinal tiplerin toplumsal kökenleri 

      Bidav, Cafer (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Birçok disipline ait bir kavram olan marjinal, Latincede margo, margin biçiminde olan ve ?işaret, sınır, sınır işareti? anlamına gelen marj kökünden türemiştir. Latince margo, margin; Fransızcaya marge biçiminde geçmiş ve ...
    • Edebiyat ve toplum bağlamında Blanchot`da ölüm ve zaman izlekleri 

      Avci, Derya (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışma, felsefede ve sosyal bilimlerde tartışılagelen `ölüm`ü ve `zaman`ı, çağdaş Fransız filozof Maurice Blanchot (1907-2003)'nun anlatılarında ve teorik metinlerinde bir izlek olarak ele alma yolunu tercih ...
    • Edebiyatçı yönüyle Şemseddin Sami 

      Işik Kir, Sibel (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IIIÖZETŞemseddin Sami, Tanzimat dönemi kültür hayatının önemli şahsiyetlerindenbiridir. O, Türk edebiyatı tarihinde, hem ilk Türk romanı, hem de gerek barındırdığıfikirler gerek devrinin tiyatro tekniği ve anlayışının ...
    • Edgar Degas`nın resimlerinde bale teması 

      Özgöcen, Pelin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IVÖZETDegas'nın sanatında bale, sanatının merkezine oturttuğu bir temadır. Budönemde var olan opera ve balelere giderek sahne ve sahne arkasından çalıştığıpozlarda Degas, tekrar tekrar resmine hizmet edecek doğru ...
    • Edirne askeri tabyalarının mimarisi 

      Güner, Yavuz (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Orta Avrupa ile İstanbul'un bağlandığı yolda yer alan Edirne, ilkçağ ve ortaçağ boyunca, önemli bir savunma hattı görevi üstlenmiştir. 1361 yılında Türkler tarafından alınan Edirne, 19. yüzyıla kadar, güvenli bir iç ...
    • Edirne kaleiçi evlerinde cephe bezemeleri 

      Yildirim, Fatma Tatli Işilay (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV Edirne, Türkiye'nin en Batısında yer alan, Türkiye'nin batıya çıkışını sağlayan bir şehirdir. Osmanlı döneminde de, onun öncesinde de, bu stratejik önemi şehri önemli bir konuma getirmiştir. İstanbul'dan ...
    • Edirne Uzunköprü`deki Osmanlı devri mimari eserleri 

      Konuk, Nilda (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tez çalışması kapsamında Edirne'nin Uzunköprü İlçesinde ve ilçeye bağlı köylerde yer alan Osmanlı Devri mimari eserleri ele alınmıştır. Uzunköprü İlçesi, 15.yüzyılda, II. Murat döneminde kurulmuş erken dönem Osmanlı ...
    • Edirne`de 1912 Marmara depremi ve afet yönetimi 

      Aras, Deniz (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      1912 yılında meydana gelen Marmara depremi Edirne?nin birçok bölgesinde tahribat yapmıştır. Depremin hissedildiği ve depremden etkilenen yerlerle ilgili durum bilgileri hakkında Osmanlı Hükümetine düzenli bilgi verilmiştir. ...
    • Edmund Husserl`in Kartezyen Meditasyonlar isimli eserinde başka ben`in tesis edilmesi 

      Bayazit, Seçim (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02-14)
      Bu çalışma, Husserl'in Kartezyen Meditasyonlar'ında öznelerarasılığın nasıl tesis edildiğini incelemeyi hedeflemektedir. Öznelerarasılık ya da başka benlerin tesis edilmesi meselesi, fenomenolojinin bir bilim ...
    • Edward Hopper ve Geroge Segal`in sanatlarında anlam ve biçim ilişkisi 

      Aktan, Gülser (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalısmada Edward Hopper ve George Segal'in sanatları incelenmis, kendisanatımla iliskileri ortaya konmustur.?lk bölümde kısaca giris yapıldıktan sonra ikinci bölümde Hopper'ın realistbir üslupla Amerikan ...
    • Eğitim yönetimi kuramları, Türkiye`de uygulanışı: Liselerde karşılaştırmalı bir çalışma 

      İlgiç, Meziyet (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada eğitim yönetimi kuramları ele alınarak, Türkiye'de özellikle İstanbul'da belirlenmiş olan örneklem kapsamında, eğitim yönetimi uygulamaları, eğitim sisteminin bir parçası olan liselerde, eğitim ...
    • Ekonomik altyapıyı temellendirme bağlamında Türk resminde biçim sorunları 

      Arican, Meryem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VI ÖZET `Çağdaş Türk Resmi` 1 883 'te Sanayi-i Nefîse'nin kuruluşuyla başlamaktadır. Osman Hamdi Bey' in önderliğinde açılan bu okul doğrudan sanat amaçlı ilk kurum oluşunun yanı sıra, Türk resminde bir dönüm ...
    • Ekonomik ve sosyal GAP projeleri 

      Altinok, Özlem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • `Ekranlar için sayısal tipografi` mecra ile ilişkisi bağlamında sayısal ortamda tipografi 

      Kirişcan, Bekir (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tez çalışmasında amaçlanan; mecra ile ilişkisi bağlamında, yazının tarihsel süreç içerisinde nasıl biçimlendiği ve -yeni bir mecra- olarak sayısal ekranın tipografiye ne gibi etkilerinin olabileceğinin araştırılmasıdır. ...
    • Ekspresif tavırda yalnızlık (1900-1950) resim sanatı 

      Erdal, Burçak (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Resim sanatında Yalnızlık teması sanatın her döneminde kendini gösteren bir anlatım biçimi olarak karşımıza çıkmamıştır. Geleneksel sanatta sanatçı kendi iç gerçekliğini daima dış gerçekliğin arkasında tutmuştur. Hatta ...
    • Ekspresyonist biçemin Türk resmindeki yansımaları ve uygulamaları 

      Yeşilbursa, Sevim (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu metinde, kişinin kendini çevreleyen dünyayla ilişkilerinin dışavurumuna dayanan bir sanatsal akım olan Ekspresyonizmin başlangıcı ve tarihsel gelişimi incelenmiştir. Ekspresyonist akım XX.yy başı ile İkinci Dünya ...
    • Ekspresyonizm`de; doğa ve insan ikilemine koşut olarak sanatçının öz ve biçim oluşumuna bakış tarzı 

      Doğrusöz, İhsan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Expresyonist hareketin kökeninin, Almanya'da ortaya çıkması, dışarıdan (dış etkili) çok fazla zorlamayla oluşturulan bir gerçeklikti. Expresyonizm aniden akla gelen bir hareket gerçekliği olmasına rağmen; sanatçı ...