Now showing items 334-353 of 2109

    • (B)Ağsal düşünce: Toplumbilimin gündelik pratikler üzerinden sorunsallaştırılması 

      Yetişkin, Ebru Belgin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüzde yerleşik norm ve biçimlerle güçlü bağı olanlar ile süregiden koşulları yok sayan ve saptıranlar arasındaki yaygın gerilim, bugüne değin birbirinden farklılıkları olduğu ileri sürülenlerin kendileri için a priori ...
    • B. Tongur`un, solo flüt sonatı No: 1 ve H. Niyazi Tura`nın, flüt ve piyano için sonatının incelenmesi 

      Bayramoğullari, Lelya (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu eser metni çalışmasında, Babür Tongur'un ve Hasan Niyazi Tura'nın yaşam öyküleri ve yapıtları hakkında bilgiler verilmiştir. Birinci bölümde Babür Tongur'un Solo Flüt için Sonat No 1'i, ikinci bölümde ...
    • Bağımsız bir sanat olarak 20. yüzyılda kazı resim 

      Dağli, Bayram (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Kazı resim, kazımaya müsait herhangi bir yüzey üzerine çeşitli aletler ve sıvılar yardımıyla biçimlerin kazınması suretiyle ortaya çıkarılan imgelerin kâğıt ve benzeri her yüzey üzerine basılması yoluyla oluşturulan plastik ...
    • Bağımsızlık sonrası Kazakistan`ın petrol politikası ve iktisadi gelişimi (1991-2011) 

      Bazarov, Dauren (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Sovyetler Birliği'nin dağılmasından sonra bağımsız Kazakistan'ın petrol politikası ve iktisadi gelişimi incelenecektir. Kazakistan'ın önemli miktardaki enerji kaynakları, dikkatleri bölgeye çekerek ...
    • Bakışa çizilen sınır `pencere` 

      Yurtözveri, Tolga (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bakışa Çizilen Sınır ?Pencere? konulu tez çalışmamı bir anlamda ?bilinç varlığı?olarak tanımlayabileceğimiz insanın, bilinç dediğimiz yetisinin idrak'a gelebilmesi için sınıragereksinimin zorunlu olduğu olgusundan ...
    • Bakışsız Bir Kedi Kara, Kareler ve Şenlikname adlı yapıtları bağlamında İlhan Usmanbaş`ın müzik dilinin çağdaş Türk şiiriyle ilişkisi 

      Özler, Evrim Hikmet (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Çagdas müzigimizin en önemli temsilcilerinden biri olan lhan Usmanbas'ın döneminçagdas akımlarını yakından izleyen bestecilik çizgisi 1950'li yılların sonu, 60'ların basındanitibaren raslamsallık ögesinin ...
    • Balede temel bar hareketlerinin alt bedende anatomik olarak incelenmesi 

      Zeren, Fatma Ayfer (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu yüksek lisans çalışması ?Balede temel bar hareketlerinin alt bedendeanatomik olarak incelenmesi? ba lı ını ta ımaktadır. Öncelikle alt bedeni, pelvis vealt ekstremitede bulunan kemik, eklem, kaslar ile bunların hareketlerini ...
    • Balkan savaşları sırasında İstanbul`da gündelik hayat(1912-1913) 

      Demir, Pelin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-08-15)
      Osmanlı tarihinin son dönemlerini kapsayan Balkan Savaşları dünya tarihinine yön veren son derece önemli bir siyasi olaydır. Bu savaşların ardından meydana gelen gelişmelerin etkileri günümüze kadar hissedilmekle birlikte, ...
    • Barkod`un bir sembol olarak çağdaş sanatta yeri 

      Özok, Asli (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Yüzyıllara ve dönemlere uyarlı olarak düşünce yapısının değişimi, felsefe ve estetik değerlerin gelişimi sosyolojik sistemlerin farklı sembollerini de ortaya koyar. Bu bağlamda özellikle 20.yy yarısında gelişen sanayileşmenin ...
    • Barok dönem klavsen eserlerinin klasik gitara uyarlanmasındaki yöntemler 

      Ağir, Serkan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışma, barok dönem klavsen eserlerinin klasik gitara uyarlanıp icra edilmesi konusunda izlenecek bazı yöntem ve teknikleri içermektedir.Araştırmada, klasik gitarın tarihsel gelişimi, klavsenin tarihsel gelişimi, barok ...
    • Barok dönem ölüdoğa (natürmort) resminde kullanılan nesneler ve kendi çalışmalarıma yansımaları 

      Meral, Esra (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Barok Dönem 17. Yüzyıl başında İtalya'da doğmuştur. Ölü Doğa (Natürmort)resminde oldukça ileri gidilen bu dönemin en belirgin özelliği sanatçılarınyanılsamacı üslubudur. Nesneler sembolik anlamlarla yüklüdürler. Her ...
    • Barok Dönem`de süit ve Johann Sebastian Bach Si minör no: 2 Orkestra Süiti`nin flüt partisi üzerine bir inceleme 

      Ünal, Koza (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada Johann Sebastian Bach'ın BWV 1067 si minör Orkestra Süiti'nin flüt partisi incelendi. Bu incelemeyi yaparken, eserin ortaya çıkış sürecinin daha iyi anlatılabilmesi için eserin bestecisi Johann ...
    • Barok Dönemi gitar müziği, bestecileri ve gitarın kullanımı 

      Birol, Erhan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Barok dönem, 1600 ile 1750 yılları arasında İtalya'daki opera denemeleri ile başlamış;Johann Sebestian Bach'ın ölümüyle sona ermiş ve tüm müzik türlerindegünümüze kadar kalıcı olan değişikliklerin oluşmasına neden ...
    • Basmacılık hareketinde Enver Paşa`nın rolü 

      Kara, İlyas (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Rusların deyimiyle Basmacılık hareketi 1917 Bolşevik Devrimi'nin ardından 1935'li yıllara kadar devam etmiştir. Kendilerine Korbaşı ismini veren Batı Türkistan ayaklanmacıları Rusları uzunca süre uğraştırmış, ...
    • Başlagıcından günümüze Türk sinemasında saç, makyaj, kostüm, aksesuar kullanımları ve estetik yapılanmadaki etkileri 

      Aktaş, Zeynep Yüksel (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET Sosyal, kültürel, ekonomik, teknik, estetik tüm yapısıyla sinema, ülke gerçeklerinin ve koşullarının en yoğun yansıdığı sanatlardan biridir. Sinemamızm yüzyılı aşkın yaşam serüveni gözlendiğinde, teknolojik ...
    • Başlangıcından bu yana Türkiye`de basın fotoğrafçılığı 

      Toptaş, Atilla (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      42 Özet 1840'larda bulunan fotoğraf, çağdaş anlamıyla 1600'lerde başlayan basına 19. yüzyılın sonlarında bir merak ve yardımcı olarak girdi ve bugün birinci derecede önemli ve vazgeçilemez unsuru haline geldi. ...
    • Başlangıcından bugüne Türk sinemasında ses 

      Er, Şenol (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Başlangıcından Cumhuriyet`e Türk resminde çıplak 

      Kumru, Özlem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ?Başlangıcından Cumhuriyet' e Türk Resminde Çıplak?Özlem KumruÖZETBir sanat formu olarak çıplak, antik Yunan uygarlığında kendine özgükurallarıyla temelleri atılıp, idealizmin doruklarına vararak, günümüze değin,insanın ...
    • Başlangıcından günümüze Türk kadın ressamları 

      Hasbora, Hatice (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Osmanlı döneminde, kendisine toplum içinde bir tanım getirmek isteyen kadın, öncelikle eğitim göreceği İnas Sanayi-i Nefise Mektebi'nin kurulmasındaki katkısı ile, kimliğini vurgulamıştır. 1916 yılında katılmaya ...
    • Başlangıcından günümüze Türk sinemasına genel bir bakış ve yabancılaşma 

      Karatekin, Türkşan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      20. yüzyılın belleği sinema, sanatlar içerisinde, yaşadığı toplumun tarihine, ekonomik ve siyasal yapısına, kültürüne, diline ve bütün bu yelpazenin odak noktasında bulunan insana en fazla ihtiyaç duyan bir endüstridir. ...