Now showing items 573-592 of 2109

    • D. Şostakoviç viyolonsel ve orkestra için konçerto op.107 

      Erol, Gülşah (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      20. Yüzyılın en büyük senfoni ustalarından olan Şostakoviç, çağdaş müziği yenilikçi eserleriyle tüm dünyaya duyurmuştur. Başlıca niteliği olan müziğindeki sağlam yapı düzeni ve orkestralama ustalığı, onu 20. yüzyılın ileri ...
    • D. Şostakoviç`in viyolonsel yapıtlarına genel bakış 

      Tokay, Dilbağ (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu metin çalışmasında 20. yüzyılın en önemli bestecilerinden biri olan Dimitri Şostakoviç'in hayatı, müzik tarihindeki yeri ve eserlerinin kronolojik incelenmesi ile viyolonsel için yazdığı iki konçerto ve viyolonsel-piyano ...
    • Dada`dan günümüze plastik sanatlarda anti-estetik form olarak beden 

      Korkmaz Ekici, Fatma Deniz (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Her daim vazgeçilmez sanatsal bir biçim olan beden formu, tarihin çeşitli dönemlerinde farklı şekillerde ele alınmış ve plastik sanatlarda değişik yansımalar bulmuştur. Sanatın amacının güzel olanı yansıtmak olduğu ...
    • `Dağların kayıp anahtarını arayan halk` Dersim toplumunda kimliksel uyanış, kültürel siyasetler ve iç gerilimler 

      Sözen, Ülker (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-11-06)
      Bu tez çalışması Dersim toplumunda 1980'lerin sonundan itibaren gelişen kimlik siyasetlerini ve bunların kültürel alandaki yansımalarını incelemektedir. Bunu yaparken tez kapsamında `Dersim'in karşıt kültürel ...
    • Dans 

      Özçoban, Hüseyin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Dans eden beden imgesinin kuşatılmışlığı ve taşıdığı direniş potansiyeli 

      Topaloğlu, Hande (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Dans ve dansçı bedeni, araştırma nesnesi olarak ele alındığı farklı disiplinlerde (sosyoloji, antropoloji, etnokoreoloji, estetik vs.) disiplinlerin kendi terminolojik düzleminde çeşitli anlamlandırma pratiklerine dahil ...
    • Dans kompozisyonunda raslamsallık ve belirlenmemişlik öğeleri 

      Okurgan, Orçun (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Dans sanatı, tıpkı `sanat` kavramının kendi gibi, ortaya çıkışından günümüze değin anlamlandırılması ve anlaşılması boyutunda son derece belirleyici farklılıklar göstermiştir. Dansın tarihsel gelişimi incelendiğinde özellikle ...
    • Dansta dış mekan kullanımı 

      Ulugün, Tuğçe (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET: Var olan herşeyin hareket ettiği şüphesizdir. Böyle bir başlangıçtan sonra insanın hareket etmesine,bu hare ketleri belirleyip disiplinlere sokmasına,zamanla bu kuralları değiştirme ve genişletme anlayışına girmesine,kendi ...
    • Dansta güncel yaşamın ivmesi 

      Çelik, Emre (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-17)
      ÖZETBu projenin yapılabilmesi için öncelikle karşılaştırılması yapılacak fizik bilimininve dans sanatının temel özellikleri ve tarihsel gelişim süreçleri araştırıldı.Arkasından her iki dalın aralarında gösterdiği benzerlikler, ...
    • Dansta yaratım süreci; sezgi ve dürtülerden çıkarak form bulma arayışı 

      Türkoğlu, İlkay (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ?Dansta Yaratma Süreci; Sezgi ve Dürtülerden Yola Çıkarak Form Bulma Arayışı? adlı eser metin; sanatsal üretimin rastlantı sonucu mu gerçekleştiği ve yaratıcılığın, sürdürülebilir bir eylem olup olmadığı sorularının cevabını, ...
    • Dara (Anastasiopolis) Roma ve Geç Antik Dönem (Parth-Sasani) seramikleri 

      Tosun, Murat (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-08-26)
      Dara (Anastasiopolis) Antik kenti, Mardin ili, Artuklu ilçesine bağlı Dara köyünde yer almaktadır. 1986 yılından bu yana büyük oranda kazı çalışmaları kesintili olarak devam etmektedir. 2018-2019 yılları arasında kentin ...
    • Debussy`nin orkestra yapıtlarında tekrar öğesi ve Gelişen Çeşitleme ilkesine alternatif parça bütün tasarımları 

      Çöloğlu, Mesut Erdem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada Debussy'nin önemli üç senfonik yapıtı (Prélude à l'Après-midi d'un Faune, Nocturnes, La Mer) içinde tasarım ve yapılanma özellikleri araştırılmış, bu bağlamda tekrar olgusunun Debussy tasarımlarındaki ...
    • Debussy`nin piyano eşlikli eserleri: Debussy`nin şan ve piyano için baudelaire şarkıları, viyolonsel ve piyano için sonatı, keman ve piyano için sonatı 

      Doğan, Simten Deniz (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ill ÖZET Claude Debussy 20.yy başında yer alan akımlardan izlenimciliği temsil eder. Bu akım diğer sanat dalları ile sıkı bir ilişki içinde ortaya çıkmıştır. Özellikle Debussy, gerek orkestra dili gerek çalgı dili olarak ...
    • Dede Korkut Hikayeleri ile Oğuz Kağan Destanında geçen tarihi motiflerin kıyaslanması 

      Yildiz, Esra (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-05-07)
      VI ÖZET (DEDE KORKUT VE OĞUZ KAĞAN DESTANINDA GEÇEN TARİHİ MOTİFLER) Oğuzların dünya görüşü, yaşam felsefesi, inançları ve toplum yapısı hakkında ayrıntılı bilgiler vermekle beraber, bu anlamda önümüze geniş ufuklar açan, ...
    • Değişik sosyo-ekonomik yapıların kültürel bütünleşmesi. Türkiye - AT örneği 

      Yüzer, Figen Müzeyyen (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Deleuze felsefesinde kavram üretme biçimleri 

      Kaya, Fayim (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-04)
      Bu çalışmada, 20. Yüzyılın önemli post-yapısalcı düşünürlerinden Deleuze ve Guattari'nin felsefesindeki anlam mantığına bakıldı, felsefe tarihindeki yeri incelenerek, nasıl felsefi analiz yaptıkları ortaya çıkarıldı. ...
    • Deniz tarihimizin sembol gemilerinden Mahmudiye 

      Bulgurcuoğlu, Hacer (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VI ÖZET (DENİZ TARİHİMİZİN SEMBOL GEMİLERİNDEN MAHMUDİYE) Dünya deniz tarihinde kürek gücüyle hareket eden çekdirilerden rüzgar gücüyle hareket eden yelkenli gemilere geçişte, Coğrafi Keşifler sonrasında Amerika ve Hindistan ...
    • Denizci askerlerde askerliğe bakış ve erkeklik 

      Özver, Nalan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışma toplumsal cinsiyet ve erkekliğin Türkiye'de askerlik kültüründe üretimi çerçevesinde ele alınmıştır. `Denizci asker`lerin, eril tahakkümle ilişkileniyor olmaktan kaynaklanan erkeklik ve askerlik pratikleri ...
    • Dergi tasarımı 

      Tuncay, Ayşe Melis (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bir basılı yayın olan dergi, matbaanın bulunmasıyla birlikte, Avrupa'da çıkmaya başladı. On beşinci yüzyıldaki bu yayınların adları `dergi` olmamakla birlikte, bilimsel araştırmaları ve gelişmeleri yaymak amacıyla ...
    • Derrida`da yasa-şiddet ilişkisi 

      Sakiyan, Mertcan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-20)
      Şiddet kavramı, hemen hemen tüm akademik araştırma alanlarında, pek çokfarklı perspektifte çalışma imkanı sağlayan, geniş bir kapsama sahiptir. Bu çalışma,güvenlik ve refah toplumu şiarıyla hareket eden modern devlet ...