Now showing items 934-953 of 2109

    • I. Dünya Savaşı`nda Çanakkale Boğazı ve Marmara`da denizaltı muharebeleri 

      Koç, Kemal (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Birinci Dünya Savaşı'nın başlaması ve Çanakkale Cephesi'nin açılması ile birlikte Çanakkale Boğazı'nı geçmeye çalışan müttefik kuvvetleri, 18 Mart 1915'te Boğazı geçmeye çalışırken ağır kayıplar vermiş, ...
    • I. Stravinski`nin ``Three Pieces``, A. Berg`in ``Vier Stücke``, l. Berio`nun `` Sequenza IX a``, l. Berio`nun ``Lied`` adlı eserlerinin dönemsel ve yapısal olarak incelenmesi 

      Kolat, Özlem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu metinde Berg'in Op. 5 Klarnet ve Piyano için Dört Parça, Stravinski'nin Solo Klarnet için Üç Parça, Berio'nun Sequenza IXa ve Lied adlı eserleri incelenirken, yapıtların yaratıldığı dönem ve içinde uygulanan ...
    • Ibn-i Sina`da müzik anlayışı 

      Aktaş, Hale (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      İbn-i Sînâ'nın müzik alanında yaptığı çalışmalarla kendi döneminde ve sonraki dönemlerde de uzun bir süre etkin olmuştur. Yaşamının son dönemlerine ait bu çalışmalara Antik Yunan alimlerinden Pythagoros ve Aristoteles ...
    • Igor Stravinsky`s religious works and Symphony of Psalms 

      Asadova, Aysel (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-05-23)
      Müziğe getirdiği ritmik, melodik ve armonik yeniliklerle 20. yüzyıl müziğinde önemli bir yeri olan bestecilerden biri de İgor Stravinski'dir. Bu dönem, diğer sanatlarda olduğu gibi müzikte de alışılmışkalıp ve kuralların ...
    • II. Abdülhamit`ten günümüze sosyolojik,siyasal ve hukuki açıdan Süryaniler 

      Öztemiz, Mutay (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      On dokuzuncu yüzyılın başından itibaren Osmanlı Devleti'ni de etkisi altına alanulusçuluk akımları, devletin bünyesinde bulunan; gayrimüslimlerle beraber tümtoplulukları etkisi altına almıştır. Aynı dönemde ekonomik, ...
    • II. Bayezid Dönemi cami ve mescidlerinde (Tokat-Amasya-Edirne ve İstanbul) mimari süsleme programı 

      Atakan, Sibel (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-20)
      Bu çalışmada Osmanlı Devletinin imparatorluğa dönüşüm aşamasında erken dönemden klasik döneme önemli bir köprü oluşturan Sultan II. Bayezid dönemi mimarisinin, bazı cami ve mescid yapılarındaki süsleme programı incelenmeye ...
    • II. Bâyezid Dönemi sultanî külliyelerindeki revak ölçüleri üzerine oran araştırması 

      Erdoğan, Arif (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-29)
      Osmanlı mimarisinde tasarım ilkelerinin mevcudiyeti ile ilgili yapılan çalışmalarda ciddi bir eksiklik vardır. Dolayısıyla bu alanda yapılacak olan çalışmaların ihtiyacına binaen, tez çalışmasının konusu oran araştırması ...
    • II. Bâyezîd döneminde hazırlanmış tezhipli dîvânlar 

      Takahori, Fumiko (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Adlî mahlasıyla Farsça ve Türkçe şiirler yazan II. Bâyezîd, Osmanlı tarihinde barışçı siyasetiyle ve dindârlığı ile tanınmaktadır. Etrafına ünlü bilginleri toplamış ve özellikle şiir ve sanatla ilgili olan II. Bâyezîdin ...
    • II. Mahmud`un memleket gezileriyle ilgili iki eser: Sefernâme-i Hayr ve Âyâtü`l-Hayr 

      Erdem, Ebru (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Osmanlı Tarihi ile ilgili kaleme alınmış kaynak eserlerin, çoğu kütüphanelerimizde el yazması halinde bulunmaktadır. Ancak bu kaynaklardan istifade edilebilmesi için, bunların ilmî neşirlerinin yapılmasının önemi ...
    • III. Ahmed Devri teşrifatı (A.D. 347: 1718-1725) 

      Uslu, Hayriye Buşra (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Osmanlı Devleti'nde XVI. yüzyıldan itibaren tespit edilebilen teşrifat müessesesi, varlığını devletin sonuna kadar devam ettirmiştir. Baş-deftardarlığa bağlı olarak ortaya çıkmıştır. Baş-defterdara bağlı bir memur ...
    • III.Ahmed Devri teşrîfâtı (A.D.346:1716-1718) 

      Alhamad, Fahd (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-26)
      Osmanlı Devletindeki teşrifat kuralları Fatih Sultan Mehmet tarafından ilk kez bir kanunnamede toplanmıştır. Sonradan bu usuller daha da gelişmiş ve teşrifat kuralları artmıştır. Diğer taraftan teşrifatçılık, II. Beyazid ...
    • Immanuel Kant ve Jean-François Lyotard`da yüce kavramı ve çağdaş sanattaki karşılığı 

      Gemicioğlu, Hazal (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-26)
      Bu çalışma Yüce (Sublime) kavramı özelinde, kavramın tarihsel bir serimlemesini yaparak sanat felsefesindeki karşılığının irdelenmesini amaçlamaktadır. Çalışma, bu amacı sırasıyla Edmund Burke, Immanuel Kant ve Jean-François ...
    • Immanuel Kant`ta eleştiri ve diyalektik 

      Barak, Nefise (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-11-06)
      Bu araştırma spesifik olarak Immanuel Kant düşüncesinde eleştiri ve diyalektik kavramlarının işlevlerini ortaya koymakta, Kant'ın kendi yaşadığı çağda nasıl bir felsefi eleştiri ve toplumsal eleştiri anlayışı ortaya ...
    • Immanuel Kant`ın sensus communis kavramının estetik ve politik açılımları 

      Yildirim, Hande (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada, Immanuel Kant'ın sensus communis aestheticus kavramı ele alınacaktır. Kant'ın sensus communis üzerinden kurduğu özgür uyumlu estetik topluluk umudunu, Hannah Arendt'in paylaşılabilir ortak dünya ...
    • Irak Türkmenleri`nin Türkiye ile sosyo-kültürel ilişkileri ve bunun müzikal yansımaları 

      Okan, Sungu (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüzde Irak sınırları içinde yasayan topluluklardan biri olan Türkmenler,Batı Türkleri'nin ?Oguz? koluna mensuplardır. VII. yüzyıldan itibaren bucografyaya adım atan Türkmenler'in, bugünkü Irak topraklarına ...
    • Işığın Barok sanatın gelişim süreci içerisindeki yeri ve işlevi 

      Kuruüzümcü, Riza (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET (IŞIĞIN BAROK SANATIN GELİŞİM SÜRECİ İÇERSİNDEKİ YERİ VE İŞLEVİ) Metnin ilk bölümünde öncelikle ışığın fiziksel yapısı tanımlanmaya, bunun akabinde insan tarafından algılanma süreci, son olarak da bu algılama neticesinde ...
    • Işığın fotografta estetik araç olarak kullanımı 

      Şen, Yusuf Murat (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Işık algıladığımız çevreyi görünür kılan bir araçtır. O halde, görünen gerçekliğin en yakın illüzyonu olan fotoğraf için de vazgeçiliniz bir kaynaktır. Fotoğrafın ışığa bağımlılığı sadece nesnelerin görünür kılınması ...
    • Işıksal elemanın geleneksel ve çağdaş resim sanatındaki işlevi 

      Sevim, Atanur (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      12 Sü KMART The element of light is a comprehensive is a concept and it is withim us in every field and in every wallfc of life. It is a part of our lives in every field from arranging a stage to planning a city. Let's ...
    • Işıksal elemanın pentür sanatına kazandırdığı ifade zenginliği 

      Türker, İbrahim Halil (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VI SUMMARY Since the primeval thoughts, in order to depict the light used as a symbol of inner enlightenment and holiness; the background surface of the paintings, having a subject of religion, in the surface of the ...
    • İbrahim Çallı 

      Güler, Ayşenur (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      `İbrahim Çallı` başlıklı tez çalışmasında, geç Osmanlı erken Cumhuriyet dönemine damgasını vuran ressam İbrahim Çallı'nın (1882-1960) hayatı ve yapıtlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Mensup olduğu 1914 Kuşağı'nın ...