Now showing items 1411-1430 of 2109

    • Panagia Muhliotissa Kilisesi 

      Habip, Nejdet (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ill ÖZET Yaptığım araştırmaya göre Bizans dini mimarisinde görülen plan tiplerin dökümü şu şekildedir; Tek Nefli plan, Bazilikal plan, Kubbeli Bazilikal plan, Tek Mekanlı Merkezi plan, Rotondo plan, Dehlizli plan, Haçvari ...
    • Panoramik fotografın anlatım dili 

      Ergand, Çetin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VÖZETPanorama, resim ve fotograf alanında ortaya konan üretimlerle olduğu kadarteknolojisindeki benzerliklerle de ayrıcalıklı bir daldır. Camera Obscura, Claude Glassgibi optik gereçlerin kullanımı ile katkı alan ve ...
    • Parklardan mahallelere aktivizm, mekan ve müşterek alanlar: Caferağa dayanışması ve mahalle evi 

      Gülen, Hande (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-04-21)
      Bu tez çalışması, müşterekleştirme pratiklerini Gezi Parkı protestolarının ardından çeşitlenen mahalle forumları ve işgal deneyimlerine odaklanarak ele almakta; müşterek alanların savunusu ve buna bağlı olarak olarak gelişen ...
    • Parti, cami, cemevi: Kürt siyasal hareketinin dinle kurduğu dönüştürücü ilişki 

      Karabay, Erkan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-21)
      Türkiye'de Kürt toplumunun siyasal haklar mücadelesinin kentlileşmeye ve sola açılmaya başladığı 1970'li yıllardan itibaren bu alandaki politik öznelerin din konusundaki politik doğrultu ve söylemlerinin seküler/laik ...
    • Paul Delvaux`nun sürrealizm akımı içindeki konumu 

      Erdi Es, Burçin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-26)
      İkinci dünya savaşının ardında bıraktığı izlerin, toplumsal karaktere yansımasıyla ortaya çıkan sanat akımları içinde sürrealizm, psikiyatri biliminin gelişmelerinden beslenen sanatçıları ile sanat tarihi içinde önemli bir ...
    • Paul Hindemit`in 1923 ve 1937 tarihli yeni yayımlanan solo viyola sonatları - yoruma yönelik teknik çalışma kılavuzu 

      Yücel, Vesile Deniz (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu araştırma çalışması Alman çağdaş besteci ve icracı Paul Hindemith'in, solo konserlerinde çalmak için bestelediği 2 Solo Viyola Sonatı üzerinedir. Bestecinin yaratıcı kişiliği ve eserleri, bir müzik insanı olarak ...
    • Paul Hindemith kontrbas sonatının analizi 

      Çevirme, Cengizhan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu eser metni incelemesinde, besteci Paul Hindemith'in kontrbas sonatı üzerinde çalışılmıştır. Bestecinin yaşadığı dönem, hayatı, müziği, Türkiye'deki batı müziğine katkıları, incelenen sonatın ne zaman ve ne ...
    • Paul Hindemith solo keman sonatları (op.31 nr.1 ve 2) yoruma yönelik metin çalışması 

      Halkaci, Pelin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Yapılan yazılı çalışmanın amacı, çağdaş Alman bestecisi Paul HINDEMITH'in `Solo Keman İçin op.31 I. ve II. Sonatları`nı çalacak olan kemancıya çalışma kılavuzu hazırlamak ve yol göstermektir.Bu yazılı çalışmada ...
    • Paul Hindemith`in solo viyola için yapıtları (Op 11 No:5-op 25 No:1 solo sonatları) yoruma yönelik teknik çalışma kılavuzu 

      Yinal, Banu (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-03-20)
      Bu araştırma çalışması, ünlü Alman çağdaş besteci ve müzisyeni Paul Hindemith'in 2 solo viyola sonatı üzerinedir. Kendisi sıradışı stili ve yenilikçi karakteri ile 20. yy. müziğinin önemli isimlerinden biridir. Eserleri ...
    • Pazırık Halısın`dan 16. yy. sonuna kadarki dönemde dokunan hayvan figürlü halıların Türk halı sanatındaki yeri 

      Kayaş, Ulviye (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-11-30)
      Orta Asya'da, çok geniş bir coğrafi alanda yaşayan Türkler, zor doğa koşullarında yaşamayı öğrenmiş ve doğa ile bütünleşmişlerdi. Sürdürdükleri göçebe yaşam tarzının bir gereği olarak hayvan besleyiciliği ve avcılıkla ...
    • Pâyitaht gazetesindeki edebî ve kültürel faaliyetler 

      Erol, Birsen (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      XX.yy.ın başlarında Osmanlı topraklarında, asırlarca hüküm süren bir imparatorluğun tükenişi ile yeni doğacak bir devletin sancıları birlikte yaşanır. Memleket bu sancılar içinde acı ve sefalet ile mücadele ederken, siyasî, ...
    • Pertevî Ali Efendi`nin Rebî`ü`l-Mülk ve Adâb-ı Sülûki`l-Mülûk adlı eseri (Tahlil ve metin) 

      Albayrak, Zeynep (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-03)
      Çalışmamızın konusu olan Rebîʻü'l-mülk ve âdâb-ı sülûki'l-mülûk, XVII. yüzyılın ilk yarısında kadılık görevinde bulunmuş olan Pertevî Ali Efendi'ye aittir. Eser siyasetname geleneğinin II. Osman dönemine ait ...
    • Pertevniyal Valide Sultan`ın vakıfları ve Mahmudiye Merkez Rüşdiyesi 

      Seyhun, Oğuleke (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-26)
      Osmanlı Devleti'nde vakıflar ve vakıflar aracılığıyla kurulan tesisler toplumun refahı için önemli bir yer teşkil etmiştir. Kurulan onlarca vakıf içerisinde valide sultanlara ait vakıflar, sayıca az olmalarına rağmen ...
    • Peter Weiss`in örtülü sanat tarihi kuramı 

      Orhun, Oktay (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-26)
      Bu tez çalışması genel olarak Alman ressam, video sanatçısı, eleştirmen, tiyatro veroman yazarı Peter Weiss'ın yaklaşımında, özel olarak ise onun Direnmenin Estetiğiromanı içerisinde örtülü olarak ortaya konan sanat ...
    • Peysaj soyutlamalarında figürün kullanımı 

      Özmen Aritoprak, Güneş (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmanın amacı, resmin her zaman konusu olan manzara ve figür ilişkisinin,çağının getirdiği olgularla beraber değişkenlik göstermesi ve bu değişkenliğin sanatçılar tarafından nasıl ele alındığıyla ilgili problemleri ...
    • Peyzaj geleneğinin gelişimi 

      Germeç, Umut (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-27)
      PEYZAJ HAKKINDA `Peyzaj` terimi, doğal manzaranın konu olduğu veya en azından figürlerin üzerinde eylemde bulunduğu doğayı anlatan bir resimsel temsil türü anlamına gelir. Birçok uygarlıkta peyzaj resmi, doğayı betimlemede ...
    • Peyzaj mimarisinde, mozaik yöntemle seramik malzemeyi kullanan 20. yy. sanatçıları; Gaudi, Hundertwasser 

      Aktaş, Safiye (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada, mozaik yöntemle peyzaj mimarisinde seramik malzemenin kullanımı ve bu alanda çalışan sanatçıların konu ile ilgili yapıtları incelenmiştir. İlk olarak, yeni gelişen peyzaj mimarlığı anlayışı ve bu anlayışın ...
    • Philip Glass`ın `Satyagraha` adlı operası üzerine inceleme 

      Aker, Başak (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-26)
      `daha sonra doldurulacaktır`
    • Picasso`nun Guernica resminin sanatsal kaynakları 

      Elçioğlu, Canan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IllÖZETBu calisma 20. Ytizyilin en enteresan sanatcisi olarak Picasso ve onunen ilgi ceken resmi Guernica'nin olusum asamalan ve kaynaklan uzerine birarastirmadir.Vatikan muzesine yapilan bir ziyaret sirasinda, orada ...
    • Picasso`nun seramik çalışmalarında konu seçimleri ve biçim araştırmaları 

      Okay, Eren R. (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      TÜRKÇE. ÖZET XX. yüzyıla doğru Bilgi Çağma girilirken Picasso Paris'e yerleşmiş genç bir göçmen ressamdı. Doğduğu ülke olan İspanya göç ettiği ülke olan Fransa'dan bir çok bakımdan geri; fakat uluslararası üne ...