17. ve 18. yüzyıllarda batı resminde hayvan figürü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
' I - ÖZET / Çalışmanın amacı; 17. yü2yıldan 18. yüzyıla uzanan süreç içersinde, batı resminde `hayvan fîgürünün`yeri ve bu yüzyıllar içinde yer alan ressamlar tarafından ele almış biçimlerini, yazılı ve görsel belgelerle açıklamaktır. Çalışmada seçilen süreç Barok sanattan, Romantik Alam' m başlangıcına uzanmaktadır. Çünkü bu yüzyıllarda hayvan figürü sanat tarihi içersinde, tek basma konu olacak kadar önemli bir yere gelmiş ve hayvanların ifadelerini, karakterlerini tam olarak yansıtan eserler yine bu yüzyıllar arasında yapılmıştır. Çalışmanın ilk aşamasında, etkisini Romantik Akım' a kadar gösteren; Pıeter Paul Rubens'in sipariş üzerine yaptığı dört büyük av tablosunun oluşumu; sanatçının bu yapıtlar için hazırladığı ön çalışmaları, etkilendiği kaynaklan, hayvan figürünü kullanım biçimi ve ifadeleri üzerinde durulmuştur. Buradaki amaç Rubens' in hayvan betimlemeleri konusundaki ustalığını vurgulayıp, yaşadığı dönemdeki ressamların bu janr içersindeki yerini, Rubens' le olan işbirliklerini ve Ondan farklılıklarım ortaya koymaktır. 18. yüzyıl İngiliz hayvan resminde farklı yerleri olan iki İngiliz ressamla devam eden araştırmada; anatomisyen George Stubbs ve Sır Edwin Landseer' m hayvan figürüne bakış açılan ve kompozisyonlan incelenmiştir. 18.yüzyılm sonlarına doğru ortaya çıkan Romantik akınım en büyük temsilcilerinden olan Delacroix'nin ve dönemi ressamlarının (Gencault, Vernet, Ward) hayvan figürünü ele alış biçimleri araştınlarak konuya son verilmiştir. Tezin bundan sonraki aşamasında ise resimlerime temel oluşturan etmenler, araştırmayla bağlantılar kurularak açıklanmıştır. Konu içersindeki ustaların (benzerlikler ve farklılıkları ortaya konularak) benim resimlerimde nasıl bir rol üstlendiği açıklanıp, kompozisyon kurgusu ve tekniksel özellikler üzerinde durulmuştur. II - SUMMARY / The goal of this work is to examine & explain, both with written & visual documents, the way the western painters has looked upon the ` animal figure ` in their works, in the years between 17 th & 18 th centuries. The chosen period for the study was from Baroque art extending to the start of the Romantic trend. Because during these centuries the ` animal figure ` all by itself had become an important subject in the history of art & important works reflecting the expressions, the characters of animals, has been accomplished during this period. In the first part of the work, the four big hunt paintings, done on order, of Peter Paul Rubens, whose influence has continued unto the Romantic Trend,was studied. The study consisted of the preliminary works, the sources that he was influenced, the way he used & expressed the ` animal figure ` in those four paintings. The aim here was to emphasize the skill of Rubens in animal descriptions, the position of the painters who worked in this style in this period, their cooperation with Rubens & to show their differences. The research was continued with the works of two English painters namely, anatomician George Stubbs & Sir Edwin Landseer who had different places in their look & composition of the animal figure. Further on Delacroix,who was one of the most important representatives of the Romantic trend & other painters of that period ( Gericault,Vernet,Ward) were studied for their handling of the animal figure & thus the subject was ended. In the later steps of the thesis the base of the factors effecting my paintings are explained in relation with the research. Particularly the role that the masters.mentioned in the research,have played (showing the similarities & the differences) in my paintings has been explained. In doing this special attention was given to composition editing & technical characteristics.
Collections