Now showing items 1336-1355 of 2109

    • Obermann Vadisi üzerine bir çalışma 

      Özbay, Lerzan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Romantizm 1789 Fransız Devrimi'nteı getirdiği yaşamın tüm alanlarında özgürlük arayışr ve bertmerkezer dünya görüşünün ivme kazandırdığı bir sanat akımıdır. Rousseau'dan Hegel'e, alman E,TA Boflmann'dan ...
    • Oda topluluğu için müzik ile Ahmed Adnan Saygun`un yaylı çalgılar dörtlülerindeki müzik dili 

      Dündar Okcebe, Eda (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      A.A. Saygun'un oda müziği yapıtları içerisinde özel bir yeri olan yaylı dörtlülleri üzerinden, bestecinin müzik dili ve teknik arayışlarının izlenmesi, bu çalışmanın hedefini oluşturur. Farklı yaratı evrelerinin ürünü ...
    • Okulsuz eğitim modeli: Türkiye örneği 

      Başaran, Özge (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-19)
      Devletin ideolojik aygıtlarından en önemlisi okuldur. Çünkü aile gönüllü olarak çocuklarını okula bırakmaktadır. Bu da demektir ki, çocuk aslında günün önemli bir kısmını okulda geçirmektedir. evden sonra çocuklarını okula ...
    • Op sanat içerisinde Bridget Riley`nin yeri 

      Özok, Sacide Asli (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Opera`da Türkler (Türkleri konu alan operaların incelenmesi, özellikle Rossini`nin Türkleri konu alan operalarının incelenmesi) 

      İktu, Nazli (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Türk adının tarihte yeretmeye başladığı M.S. 6. yüzyıldan çok önceleri, Türkler anayurtları olan Orta Asya'dan barıya doğru yayılarak çeşitli devletler kurmuş ve bir çok uygarlıkların kurulmasına öncülük etmişlerdi. ...
    • Operada şan tekniğinin tarihsel gelişimi 

      Gökoğlu, Umut (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Çağdaş düşünmenin ve çağdaş yaşamanın ayrılmaz bir parçası olan Güzel Sanatlar Mustafa Kemal Atatürk'ün şu özdeyişinde anlamını bulmuştur.?Sanatsız kalan bir ulusun hayat damarlarından biri kopmuş demektir?Bu çalışmamda ...
    • Optik elyafın tekstilde kullanım alanları 

      Emirhan, Kami (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-17)
      Bugünkü konforumuzu, çoğunlukla, son yüzyılda teknolojik ilerlemelerdekazanılan ivmeye borçlu olduğumuzu söyleyebiliriz. Böyle giderse; bilimkurgufilmlerinde seyrettiklerimizin, çok geçmeden, günlük hayatımızın bir parçası ...
    • Optik sanat ve çağdaş cam sanatı 

      Özmen, Gülfidan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Optik Sanat, 1960'lı yıllarda gelişme gösteren, renklerden, çizgilerden ve biçimlerden yararalanarak izleyende görsel tepkiler uyandırmanın amaçlandığı bir sanat akımıdır. Optik sanat eserleri kültürel bir birikime ...
    • Optik-hareket ilişkisi 

      Mescioğlu, Zeynep Ayşe (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Organik malzemelerin oluşturduğu yüzey-görüntü yapılanması ve yeni dil arayışları 

      Okay, Defne Sesin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Görsel malzeme olarak kayda geçen ne olursa olsun, kendisini taşıyan yüzeylerin ve kaçınılmaz olarak görselliğin gelişiminin tarihsel süreç içinde, nasıl evrelerden geçtiğini ortaya koymak bu tezin ana konusunu oluşturmaktadır. ...
    • Orhan Kemal`in hayatı, eserleri ve Orhan Kemal uyarlamalarının Türk sinemasındaki yeri 

      Yildiz Eyigün, Rahşan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Sinema ilk yılllarından itibaren edebiyatı kaynak olarak kullanmaya başlamıştır.Sinema dilinin kurallarının belirlenmesinden, sinemanın yavaş yavaş bir sanayi dalınadönüşmesinden sonra da, sinemacılar edebiyat uyarlamaları ...
    • Orhan Pamuk`un romanlarında üçgen arzu 

      Ahmadov, Ramil (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-08-05)
      Fransız edebiyat kuramcısı Renê Girard, 1961 yılında yayınladığı Romantik Yalan ve Romansal Hakikat: Edebi Yapıda Ben ve Öteki adlı kitabında dünya edebiyatının temel klasik romanlarını inceleyerek bir `Üçgen Arzu` modeli ...
    • Orta Anadolu`daki İlhanlı Dönemi mimari eserleri 

      Demircan, Zeynep (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET İlhanlıların Ortaçağ Anadolu mimarlığına katkılarını değerlendirmek için bu dönemin siyasal yapısmı göz önünde bulundurmak gerekmektedir. XIII. yüzyılın başından itibaren Moğolların savaşçı bir politika izlemeleri ...
    • Orta Çağ müziğinin toplumsal temelleri 

      Kayhan, Asli (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu kısa çalışmada toplumsal gelişimlerle kültür alanlarındaki değişimler arasında var olan koşutluğu, özellikle müzik alanında toplumsal, siyasal ve iktisadi etkinliklere göre oluşan dönüşümleri göstermeye çalıştık. ...
    • Orta Çağ`da Fergana, Şaş ve Taraz bölgelerinin tarihi (hicri 80-400/miladi 700-1000) 

      Musagulova, Aynura (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Orta Asya tarihinde henüz açıklanmamış bölümler vardır. Fergana, Şaş ve Taraz bölgelerinden bir zaman Doğuyla Batıyı bağlayan İpek Yolu geçiyordu ve bu yüzden ki Fergana, Şaş ve Taraz tarihi olarak oldukça büyük önem ...
    • Orta ve İç Asya`da VI-IX. yüzyıllar arasında maden sanatı: Göktürk devri 

      Oktay, Jale Özlem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Göktürkler özellikle VI-VIII. yüzyıllarda Dağlık Altay, Kırgızistan,Kazakistan, Moğolistan, Tuva topraklarında varlık göstermişler, siyasihakimiyetlerinin VIII. yüzyılda sona ermesine rağmen sanat eserlerini IX. yüzyılda ...
    • Ortaçağ askeri tarihinin maddi sınırları 

      Özerinç, Sedat Bora (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ortaçağ Savaşlarının yürütülmesinde, orduların karşı karşıya kaldığı evrensel fiziksel ve biyolojik kısıtlamalar mevcuttur. Bu kısıtlamalara bağlı olarak, Ortaçağ ordularının harekat yarıçapları, ülke, bölge ve kültür farkı ...
    • Ortaçağ Hıristiyan resim sanatında Eski Ahit`in neviim bölümünün büyük peygamberlerinin (Yeşaya, Yeremya, Hezekiel ve Daniel) tasvirleri 

      Soylu Yilmaz, Sanem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      `Ortaçağ Hıristiyan Resim Sanatında Eski Ahit'in Neviim Bölümünün Büyük Peygamberlerinin ( Yeşaya, Yeremya, Hezekiel ve Daniel ) Tasvirleri` adlı Yüksek Lisans tezinde, 2. ve 15.yüzyıllar arasında üretilmiş olan ...
    • Ortaçağ ve Rönesans sanatında Fresk resminin yeri ve biçimsel gelişimi 

      Turan, Ferit (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Fresk resmi, kaynaklarda özel bir teknik uygulama olarak ; yaş (fresco) veya kuru (secco) sıva üzerene sulandırılmış boya pigmentleriyle duvarları süsleme amaçlı yapılan resim tekniği olarak geçer.Ortaçağ ve Rönesans ...
    • Ortak kimlik ve müzik: 1980 sonrası Alevi-Bektaşi uyanışı 

      Keleş, Ali (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ayırt edici özelliği senkretik yapısı olan Alevi-Bektaşi inanç sistemi, Şamanizm, Budizm, Maniheizm, Hıristiyanlık ve Şii mistisizmi gibi pek çok farklı kaynaktan beslenmiştir. Sonuçta ortaya bir inançlar karışımını da ...