Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Issue Date
Now showing items 1-20 of 739
-
Türkçenin ikinci dil olarak öğretiminde ağ günlüklerinin (Blog) yazma becerisine etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türkçenin İkinci Dil Olarak Öğretiminde Ağ Günlüklerinin (Blog) Yazma Becerisine Etkisi Bu araştırmada, son dönem internet teknolojilerinden web 2.0 uygulamalarından biri olan Ağ günlüklerinin Türkçeyi ikinci dil olarak ... -
Determination of vocabulary learning strategies of students of Turkish as a foreign language at Jamia Milia Islamia University, India
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrencilerin ikinci dil edinimi sırasında karşılaştıkları en önemli sorunlardan birisi kelime öğrenimidir. Yetersiz kelime bilgisi hem ikinci dil öğrenimini hem de onun kullanımını hayati yönde etkilemektedir.Bu durumdan ... -
Fen ve Teknoloji öğretmen adaylarının soru sorma tercihleri ile ortaöğretim kurumları giriş sınavlarında sorulan soruların Bloom Taksonomisi`ne göre analizi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilgi çağının yaşandığı günümüzde eğitim sistemimizde temel amaç, öğrencilerimize mevcut bilgileri aktarmaktan çok bilgiye ulaşma becerilerini kazandırmak olmalıdır. Bu ise üst düzey zihinsel süreç becerileriyle olur. Bu ... -
Doğal ve beşeri afetlerin insan psikolojisi üzerine etkileri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Doğal ve beşeri afetlerden sonra can ve mal kayıpları başta olmak üzere ekonomik, sosyal, çevresel ve fiziksel birçok problem ortaya çıkmaktadır. Bunlarla birlikte afetler, insanların psikolojik yönden de etkilenmesine ... -
Üstün yetenekli öğrencilerin bilsem ve matematik kavramına ait metaforik algılarının incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma üstün yetenekli öğrencilerin BİLSEM ve matematik kavramlarına ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda üstün yetenekli öğrencilerden BİLSEM ve matematik ... -
Devlet liselerinde ve özel liselerdeki öğrencilerin liderlik stillerinin karşılaştırılması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, devlet liselerinde ve özel liselerdeki öğrencilerin hangi liderlik özelliklerine ne düzeyde sahip oldukları ve bu özelliklerin benzerlik ve farklılıkları incelenmiştir. Lider öğrenci davranışlarının sınıf ... -
Jawaharlal Nehru University students` Turkish language learning strategies as a foreign language
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Hindistan'daki Jawaharlal Nehru üniversitesinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenen Hintli öğrencilerin dil öğrenme stratejilerini araştırmaktadır. Çalışmada Türkçe'yi yabancı dil olarak öğrenen 100 ... -
Okul yöneticilerinin duygusal emek ve iş doyumu arasındaki ilişkiye dair bir inceleme
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, okul yöneticilerinin öğretmenler ile ilişkilerindeki duygusal emek ve iş doyum düzeyleri arasındaki ilişki açıklanmaya çalışılmıştır. Okul yöneticisi, eğitim faaliyetlerinin yürütülmesinden öğrencilere, ... -
Türkçe öğretmenliği 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin yabancılara Türkçe öğretimine yönelik öz-yeterlilik inançlarının araştırılması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bir yabancı dili öğretmek için yetiştirilen öğretmen adaylarının o dili etkili bir şekilde öğretebilecek donanıma sahip olması gerekmektedir. Bunun temel koşulu ise öğretmen adayının konu alanıyla ilgili olarak formasyon ... -
Mevlâna İdris Zengin`in masal kitaplarının çocuk edebiyatının temel ögeleri açısından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çocuk edebiyatımızda son yıllarda nitelikli yayın sayısında önemli bir artış gözlemlenmektedir. Çocuklara yönelik nitelikli yayınlar veren, Türk Çocuk Edebiyatının önde gelen yazarlarından biri de Mevlâna İdris Zengin'dir.Bu ... -
Ortaokullarda katılımcı kültürün geliştirilmesi: Çok katmanlı okuryazarlık eğitimi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrencilerin etrafları yazılı, sesli, görsel formlardaki metinler ya da bu üç formun çeşitli biçimlerde bir arada kullanıldığı çok katmanlı metinlerle kuşatılmış durumdadır. Bunlardan bazıları basılıdır: resimlenmiş ... -
Öğrencilerin üniversiteye giriş sınavlarına hazırlık yolunda dershane türü: Kitle mi,butik mi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı, kitle ve butik dershanelerinin üniversiteye giriş sınavlarında öğrencilerin başarılarına etkisini incelemektir. Ayrıca, bu sonuçlar ışığında mevcut veya yeni oluşturulacak dershanelerin de ... -
Prospective English language teachers` views on the implementation process and the outcomes of community service practices course
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Topluma Hizmet Uygulamaları (THU) dersi kapsamında yürütülen faaliyetler/ projelerin uygulama süreci ve kazanımları ile ilgili İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören öğretmen adaylarının ... -
Farklı yapıda hazırlanmış iki öğrenme materyalinin, farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerin akademik başarıları ve motivasyonlarına etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, iki farklı yapıda hazırlanmış çoklu ortam öğrenme materyallerinin (Geleneksel Eğitim Videoları ve Hiper Sunular) farklı öğrenme stillerine sahip öğretmen adaylarının akademik başarıları ve motivasyonlarına ... -
Öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeyleri ile aktif vatandaşlığa ilişkin demokratik değer düzeyleri arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, öğretmen adaylarının, medya okuryazarlık düzeyleri ile aktif vatandaşlığın demokratik değerler boyutundan kültürel çeşitlilik, tolerans, ifade özgürlüğü ve demokrasi değerleri arasında bir ilişki olup olmadığını ... -
Effects of synectics model on learners` writing skills in tertiary level English class
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, bir yazma öncesi tekniği olarak sinektik modelinin yüksek öğrenim düzeyindeki İngilizce yazma dersi öğrencilerinin yazma becerileri, kelime haznesi gelişimi, yaratıcı düşünsel düzeyi ve yazma tutukluğu üzerine ... -
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin ses hakkındaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; ilköğretim sekizinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersindeki ses konusu, ses kavramları hakkındaki bilgi düzeylerini belirlemektir. Bu çalışma; 2011 ? 2012 eğitim öğretim ... -
Toward intercultural teacher education: A case study of pre-service English Language Teachers
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez, Türkiye'de İngilizce Öğretmenliği bölümünde okuyan 10 İngilizce öğretmen adayının kültürlerarası iletişime dair görüşlerini inceleyen nicel öğeye sahip nitel bir vaka çalışmasıdır. Kültürlerarası Eğitim dersi, ... -
İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin 4+4+4 eğitim sistemi sonrası hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri (Kütahya İli örneği)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı Kütahya İli Hisarcık, Emet ve Simav ilçelerinde bulunan ilkokul ve ortaokullarda görev yapan sınıf ve branş öğretmenlerinin 4+4+4 eğitim sistemi sonrası hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerini ... -
Vocational college students` language learning strategy use and its relationship with self-esteem and the achievement level in the English course
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İngilizce öğrenenler arasındaki başarı oranı; ilgi, akademik özsaygı, eğitim geçmişi, derste kullanılan öğretim metodları, teknik ve aktiviteler, öğrenenler tarafından kullanılan öğrenme stratejileri gibi unsurlara bağlı ...