Determination of vocabulary learning strategies of students of Turkish as a foreign language at Jamia Milia Islamia University, India
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğrencilerin ikinci dil edinimi sırasında karşılaştıkları en önemli sorunlardan birisi kelime öğrenimidir. Yetersiz kelime bilgisi hem ikinci dil öğrenimini hem de onun kullanımını hayati yönde etkilemektedir.Bu durumdan hareketle yapılan çalışmada, yabancı dil olarak olarak Türkçe öğrenen lisans öğrencilerinin kullandıkları kelime öğrenme stratejileri ve uygulamaları incelenmiştir. Çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Hindistan'da Jamia Milia İslamia Üniversitesi'nde, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen 104 Hintli öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı bu öğrenciler tarafından en fazla ve en az kullanılan kelime öğrenme stratejilerini ortaya koymaktır. Bu çalışmada veri toplamak amacıyla kelime öğrenme stratejileri üzerine Schmitt'in Taksonomisinden (1997) uyarlanan 25 maddelik bir anket kullanılmıştır. Öğrencilerden toplanan veriler frekans, yüzde ve ortalama istatistikleri kullanılarak SPSS programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda en çok kullanılan kelime öğrenme stratejisi hafıza strateji çıkmıştır. En az kullanılan kelime stratejisi ise meta kognitif çıkmıştır. Bu sonuçların yabancılara Türkçe öğretimi eğitimcilerine etkili kelime öğretimi stratejileri ve yöntemleri konusunda yol gösterici olacağı düşünülmektedir. One of the most important challenges that learners face during acquisition of a second language is learning vocabulary. Insufficient vocabulary knowledge is crucial to second language learning as well as its usage. This survey study investigated the strategies and practices adopted by the senior students of Turkish as a foreign language at Jamia Milia Islamia University, India in the academic year 2014. The subjects of the study were 104 students studying Turkish as a foreign language. The purpose was to find out the most and the least frequently used vocabulary learning strategy used by the students. An instrument used in this survey study was a 25 item questionnaire adapted from Schmitt's Taxonomy for vocabulary learning strategies. The data was analyzed by using frequencies, percentages and means through SPSS 20.0 software. The mean score indicated that memory strategies are most frequently used by the students. And the least frequently used vocabulary strategies were metacognitive strategies. However, the findings will be advantageous to teachers to develop effective vocabulary teaching ideas and methods and to enrich students with successful vocabulary learning strategies.
Collections