İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin 4+4+4 eğitim sistemi sonrası hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri (Kütahya İli örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı Kütahya İli Hisarcık, Emet ve Simav ilçelerinde bulunan ilkokul ve ortaokullarda görev yapan sınıf ve branş öğretmenlerinin 4+4+4 eğitim sistemi sonrası hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır.Araştırma evrenini 2015-2016 eğitim öğretim yılında Kütahya'nın Hisarcık, Emet ve Simav ilçelerinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada bütün öğretmenlere ulaşmak zor olduğu için evreni temsilen yansız bir örneklem alma yoluna gidilmiştir. Birebir veya mail yolu ile 204 öğretmene ulaşılmıştır. Öğretmenlerin görüşlerini almak için Yalın, (2001) tarafından geliştirilen `İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri anketi` kullanılmıştır. Anket 30 sorudan oluşmaktadır. Ankette yönetici sözcüğü kullanılmamıştır. Kişisel bilgiler için `Kişisel bilgi formu` kullanılmıştır. Anket sonunda elde edilen veriler SPSS 16,0 programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde amaca uygun olarak frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi kullanılmıştır. Bağımsız gruplar tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) ve farklılıkların kaynağını belirlemek için post hoc testlerden Tukey testinden yararlanılmıştır. Anlamlılık farkı için 0.05 düzeyi ölçüt olarak kabul edilmiştir. Öğretmenlerin hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri normal dağılım gösterdiği için parametrik testlerden t testi ve ANOVA kullanılmıştır.İlkokul ve Ortaokul öğretmenlerinin 4+4+4 eğitim sistemi sonrası hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerini ortaya koymak için öğretmenlerin ankete verdikleri cevaplar eğitim öğretim ve programın organizasyonu boyutlarında değerlendirilmiştir. Hizmet içi eğitime ilişkin görüşleri cinsiyet, branş, medeni durum, kıdem ve görev yaptığı yer değişkenine göre incelenmiştir.Öğretmenlerin hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri genel olarak şu şekildedir:Cinsiyet ve kıdem değişkeni dışında diğer değişkenlerde öğretmenlerin hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri benzerdir. Kadın öğretmenlerin görüşleri erkek öğretmenlerin görüşlerinden daha olumludur. Kadın öğretmenler hizmet içi eğitim uygulamalarına daha olumlu görüşle katılım göstermişlerdir. Mesleğin ilk yıllarında öğretmenlerin hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri daha pozitiftir. Kıdem ilerledikçe öğretmenlerin hizmet içi eğitime ilişkin görüşleri olumsuzlaşmaktadır. İlçe ve kasabada görev yapan öğretmenlerin hizmet içi eğitim uygulamalarına katılımı, köyde görev yapan öğretmenlerden daha olumludur. Değişkenler farklılık göstersede öğretmenlerin ortak olumlu görüşü hizmet içi eğitim uygulamalarının yapıldığı yerlerin ve fiziki şartlarının oldukça iyi olduğu yönündedir. Hizmet içi eğitim uygulamalarının zamanlamasının, bütün değişkenler açısından olumsuz olduğu yönündedir. Öğretmenlerin hizmet içi eğitim uygulamalarında karşılaştığı sorunlar; hizmet içi eğitim uygulamalarının öğretmenlere göre planlanmaması, kontenjan sınırının olması, belirli zaman aralıklarına sıkıştırılması, öğretim elemanlarının yetersizliği, konuların işlenişinde materyal eksikliği ve konuların somutlaştırılamaması, öğrenilenlerin nerede ve nasıl kullanılacağının anlatılmaması, iletişimin sağlanamaması şeklinde sıralanmaktadır. Anahtar sözcükler: 4+4+4 Eğitim Sistemi, Hizmet İçi Eğitim, İlkokul ve Ortaokul Öğretmenleri, The aim of the research is to reveal the views of class and branch teachers working in elementary and secondary schools in the districts of Kütahya Provınce Hisarcık, Emet and Simav on in-service training after 4 + 4 + 4 education system.The research population consists of teachers working in Hisarcik, Emet and Simav districts of Kütahya in the academic year of 2015-2016. Since it was difficult to reach all the teachers in the research, it was tried to take an unbiased sample on behalf of the universe. 204 teachers have been reached either individually or by mail. In order to get the opinions of the teachers, the questionnaire `The opinions of managers and teachers working in primary education schools about in-service training practices` developed by Yalın, (2001) was used. The questionnaire consists of 30 questions. The manager word was not used in the questionnaire. `Personal information form` is used for personal information.The data obtained at the end of the questionnaire were analyzed in the SPSS 16.0 program. Frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, t test were used as appropriate in the analysis of the data. Independent groups used the one-way analysis of variance (ANOVA) and the Tukey test of post hoc tests to determine the source of differences. The significance level of 0.05 was considered as the criterion. As the opinions of the teachers about the in-service training practices were normal distribution, t test and ANOVA were used from the parametric tests.In order to reveal the views of elementary and secondary school teachers about the in-service training practices after the 4 + 4 + 4 education system, the answers given by the teachers to the questionnaire were evaluated in the dimension of education and teaching organization. The opinions about in-service training were examined according to gender, branch, marital status, seniority and location variable.Teachers' views on in-service training practices are generally as follows:Other than gender and seniority variables, teachers' opinions on in-service training are similar. The views of female teachers are more positive than those of male teachers. Female teachers have participated in in-service training practices more positively. In the first years of the profession, teachers' views on in-service training practices are more positive. As seniority progresses, teachers' views on in-service training become negative.The participation of the teachers working in the township and towns in the in-service training practices is more favorable than the teachers working in the village. When the variables are different, the common positive view of teachers is that the places and physical conditions of in-service training are very good. The timing of in-service training practices is negative in terms of all variables.Problems faced by teachers in in-service training; Inadequacy of the teaching staff, lack of material in the processing of the topics and the inconvenience of the subjects, no telling where and how to use the learning, and failure to make contact with the teachers. Key Words: 4 + 4 + 4 Education System, In-service Education, Elementary and Secondary School Teachers,
Collections